تسلا هزینه تولید نسل بعدی خودروهای برقی خود را به نصف کاهش می‌دهد

2021 10 elon musk tesla 638bb5ece60c0026b8252827

هولژاوزن اظهارداشت تسلا خودروهای خود را با روش ماژولار و با ابعاد کوچک‌تر تولید و سپس آن‌ها را مونتاژ خواهد کرد. این سیستم به فضای کار کوچک‌تری نیاز دارد. ازطرف دیگر مدیران این شرکت می‌گویند کارخانه‌ی جدید تولید موتورهای الکتریکی خودروهای آینده‌ی آن‌ها، ازنظر وسعت، نصف کارخانه‌ی آستین خواهد بود و علاوه‌براین هزینه‌های آن ۶۵ درصد کم‌تر است.

تام ژو، یکی از مدیران ارشد تولید در تسلا می‌گوید:

زاخاری کرخورن، مدیر مالی تسلا گفت این شرکت هزینه‌های تولید مدل‌های اولیه‌‌ی S و X و نسل دوم و سوم مدل‌های Y و مدل ۳ را به‌نصف کاهش داده است. این برند همچنین درحال برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های تولید نسل بعدی خوردوهای برقی خود است اما قصد دارد به‌طور همزمان، مدل‌های بعدی را بهبود دهد.

تسلا همچنین اعلام کرده است وسایل نقلیه‌ی آینده‌ی خود را طوری طراحی خواهد کرد که سیم و ترانزیستور کم‌تری داشته باشند و میزان استفاده از فلزات گران‌قیمت در باتری‌ها را کاهش خواهد داد. کرخورن می‌گوید:

ماسک می‌گوید میزان تقاضا برای خوردوهای تسلا زیاد است اما بسیاری از افراد درحال‌حاضر شرایط مالی خرید این محصولات را ندارند.

مدیران تسلا اعلام کرده‌اند شرکت آن‌ها نسبت به سایر خودروسازان منحصربه‌فرد است زیرا همه‌ی افرادی که در طراحی و ساخت خودروهای آن نقش دارند در یک مکان حضور دارند. این شرکت همچنین بسیاری از قطعات و نرم‌افزارهای موردنیاز محصولاتش را تولید می‌کند و این درحالی است که سایر شرکت‌ها برای تولید محصولات خود به تأمین‌کنندگان مختلف وابسته هستند.

به گزارش APNews، تسلا از روز گذشته ۱۰ ایستگاه سوپرشارژ جدید را در اختیار صاحبان محصولات خود قرار داده است. این شرکت تصمیم دارد بسته‌ی شارژ نامحدود خانگی را نیز با قیمت ۳۰ دلار در ماه، در تگزاس ارائه دهد؛ سیستمی که انرژی باد را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

کرخورن در بخش دیگری از توضیحات خود گفت طرح جامع جدید تسلا شامل پیشرفت محصولات، رشد سریع حجم تولید و پیشرفت فناوری می‌شود.

ماسک در جلسه‌ی اخیر تسلا با سرمایه‌گذاران اعلام کرد مسیر روشنی برای استفاده از انرژی‌های پایدار وجود دارد اما تقریباً همه‌چیز از انرژی سوخت‌های فسیلی گرفته تا برق تولیدشده با منابع تجدیدپذیر، تغییر خواهد کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.