ترند شدن لواشک ایرانی در میان کاربران خارجی + ویدئو

به گزارش وبسایت «برترین ها»؛ بسته به میزان فعالیتتان در شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس، اینستاگرام یا حتی تیک‌تاک ممکن است خبر داشته باشید که در هفته‌های گذشته موجی اینترنتی برای یک خوراکی راه افتاده است که برای ما ایرانی‌ها بسیار آشناست. مانند بقیه موج‌های اینچنینی چندان مشخص نیست همه‌چیز از کجا آغاز شده اما چیزی که مشخص است کاربران زیادی از سراسر دنیا عاشق این خوراکی ترش‌مزه شده‌اند و تمام فروشگاه‌های شهر محل زندگیشان را برای یافتن آن زیر پا گذاشته‌اند.

تقریبا یکی دو هفته قبل بود که طوفان ترش‌مزه لواشک نروژ و دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی را درنوردید. مطابق انتظار همه‌چیز از اینفلوئنسرها و افرادی آغاز شد که در این کشورهای مرفه دست‌کم در شبکه‌های اجتماعی بسیار مشهور هستند. مردم نروژ یک روز از خواب بیدار شدند و ناگهان با ویدئوهایی از سلبریتی‌ها مواجه شدند که مشغول خوردن یک چیز سیاه با اسمی عجیب بودند. مردم نروژ متوجه شدند حتی تماشای خوردن این چیز جادویی هم می‌تواند آب دهان هر بیننده‌ای را راه بیندازد.

حالا اما با گذشت چند روز مهم نیست که عضو تیک‌تاک باشید یا ایکس و اینستاگرام حتما با پیام‌ها و ویدئوهایی مواجه می‌شوید که کاربرانی از سراسر دنیا یا می‌پرسند این لواشک عجیب و غریب را از کجا می‌شود تهیه کرد و یا قید یافتن آن را زده‌اند و به دنبال راه تولید آن می‌گردند.

Screenshot 20240305 005253 X

Screenshot 20240305 015657 X

Screenshot 20240305 005302 X

مردم دنیا درباره لواشک چه فکر می‌کنند؟

اکانت تریپیندو در توییتر یا همان ایکس لواشک را اسنکی سالم و خوشمزه به ویژه برای گیاه‌خوارها می‌داند:”لواشک یا همان برگه میوه به سبک ایرانی یک اسنک سالم و خوشمزه و گیاهی است و درست کردنش در خانه هم آسان است.”

20240305 020108

در همین گیر و دار دست‌کم برای چند روزی لواشک در بسیاری از کشورهای دنیا به یک جنس باارزش تبدیل شد و اگر کاربری دستش به لواشک رسیده بود حتما پزش را به بقیه می‌داد. سابینا از لوس‌آنجلس انگار که جنس باارزشی به دستش رسیده می‌گوید:”این لواشک خوشمزه مستقیم از ارمنستان به دست من رسیده و محشر است.”

سارا از تورنتو هم انگار که کشف مهمی کرده باشد به بقیه خبر می‌دهد:”دوستان ظاهرا خوردن مقدار زیادی لواشک آن‌هم وقتی شکمتان خالی است فکر چندان خوبی نیست.”

مگی از کانادا هم که ظاهرا همسری ایرانی دارد به نکته جالبی اشاره می‌کند:”زمانی یادم می‌آید که بچه‌هایم یک رگ ایرانی دارند که می‌بینم از بین این همه خوراکی خوشمزه، خوراکی مورد علاقه آن‌ها لواشک است.”

آیدیان از آیووای آمریکا که دست‌کم از تکنیک لواشک درست کردنش برمیاید که دوست یا همسایه‌ای ایرانی داشته باشد می‌گوید:”هیچ اسنک و خوراکی در دنیا از لواشک خانگی خوشمزه‌تر نیست.”

موضوع جالب دیگر درباره لواشک این است که انگار بسیاری از کاربران خارجی شبکه‌های اجتماعی تازه دریافته‌اند با میوه‌های اضافه یا حتی صدمه دیده درختان حیاطشان می‌توانند لواشک‌های خوشمزه درست کنند. برای نمونه یک کاربر ژاپنی ایکس که در لندن ساکن است می‌گوید:”زردآلوهای خورده نشده یا آسیب‌دیده درخت حیاطمان حالا پس از خرد شدن، پخته شدن، مخلوط و خشک شدن به لواشک‌های خوشمزه‌ای تبدیل می‌شوند که انگار همه در توییتر و تیک‌تاک به دنبالشان می‌گردند.”

20240305 014301

20240305 010257

نیکول فوربس از آستینِ تگزاس هم صرفا به خاطر داشتن یک کف دست لواشک احساس خوشبختی می‌کند:”دوست پسر سابق من از ایران برایم لواشک آورده و واقعا فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت در طول زندگی به اندازه الان خوشحال بوده باشم.”

سوفی از لندن به فرمولی جدید برای شروع هفته رسیده:”به نظر من بهترین راه برای شروع هفته خوردن لواشک است. یک لوله ترش و ملس که انگار لذت خالص است. از دوستان ایرانی‌ام برای رساندن این خوراکی میوه‌ای و خارق‌العاده به دستم ممنونم.”

نکته جالب دیگر درباره راه افتادن موج لواشک، توجه کاربرانن غیرایرانی به ایران و فرهنگ مردم ایران است. مطمئنا کشور و فرهنگ ما پر است از پدیده‌هایی مانند لواشک که اگر فقط در معرفی آن‌ها بهتر عمل می‌کردیم شاید مانند ژاپن در کنار دریافت ستایشی که شایسته آن بودیم می‌توانستیم از نظر مالی هم به جای خوبی برسیم. برای نمونه مارتین از بِرگنِ نروژ می‌گوید:”راستش من همان‌طور که سعی می‌کنم به لواشکم گازهای بزرگ نزنم تا دیرتر تمام شود به این فکر می‌کنم که مردم ایران چه خوراکی‌های بی‌نظیر دیگری را از ما پنهان کرده‌اند.”

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.