تراشه Dimensity 9400 برای تولید انبوه در نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC

چندین بار گزارش شده است که تراشه های Dimensity 9400 و Snapdragon 8 Gen 4 اولین چیپست‌های ۳ نانومتری هستند که پرچمداران اندروید را تامین می‌کنند. اکنون به لطف یکی از افشا کنندگان متوجه شده‌ایم که مدیاتک (MediaTek) قصد دارد از گره نسل دوم کمپانی TSMC برای تولید انبوه تراشه آینده استفاده کند، و اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند سیلیکون اعداد عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌کند.

احتمالاً تراشه Dimensity 9400 عملکرد قابل توجهی مانند نسخه Dimensity 9300 ارائه خواهد کرد، زیرا هیچ efficiency core نخواهد داشت. در سال گذشته، شرکت TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) تنها یک مشتری برای فناوری ۳ نانومتری داشت که هیچ کسی جز کمپانی اپل نبود. شرکت اپل از فرآیند N3B تولید شده توسط TSMC برای تولید پردازنده A17 Pro و تمامی خط محصولات M3 خود استفاده کرد. این فرآیند به عنوان نسل اول فناوری ۳ نانومتری شناخته می‌شود. در Weibo، کاربری با نام Digital Chat Station اشاره کرده است که از فرآیند نسل دوم برای پردازنده Dimensity 9400 استفاده خواهد شد. او احتمالاً به لیتوگرافی N3E شرکت TSMC اشاره می‌کند که طبق گزارش‌ها بازده ویفر بهتری نسبت به نسخه N3B دارد و قیمت مناسب‌تری دارد که منجر به سفارش‌های تضمین شده از طرف شرکت‌های کوالکام و مدیاتک می‌شود.

افشا کننده اطلاعات اشاره می‌کند که تراشه Dimensity 9400 به طراحی‌های پردازنده و گرافیک شرکت ARM متکی است. در بیشتر موارد، سیلیکون پرچمدار آینده کمپانی مدیاتک از Cortex X5 استفاده می‌کند، اما جزئیات دیگر در حال حاضر مبهم باقی مانده است. افشا کننده همچنین اشاره می‌کند که عملکرد چیپست بسیار قوی است، که تنها می‌تواند به این معنی باشد که تراشه Dimensity 9400 می‌تواند به راحتی از دستاوردهای نسخه Dimensity 9300، پیشی بگیرد. قبلاً گزارش شده بود که درست مانند تراشه Dimensity 9300، جانشین آن نیز ترکیبی از Cortex X5 و دیگر هسته‌های عملکردی خواهد داشت، اما هسته‌های efficiency ندارند.

تراشه Dimensity 9400 برای تولید انبوه در نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC
تراشه Dimensity 9400 برای تولید انبوه در نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC

شایعه قبلی همچنین ادعا می‌کرد که تراشه Dimensity 9400 می‌تواند پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را شکست دهد، اما با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸ در سال جاری به هسته‌های سفارشی Oryon خود روی می‌آورد، جالب است که ببینیم چگونه در برابر رقیب نزدیک خود مقاومت می‌کند. در حال حاضر، توصیه می‌کنیم که ادعاهای Digital Chat Station را با اندکی انعطاف و احتیاط در نظر بگیرید، زیرا مطمئناً در هفته‌های آینده بیشتر درباره قابلیت‌های عملکردی تراشه Dimensity 9400 خواهیم آموخت، بنابراین بهتر است که عجولانه نتیجه‌گیری نکنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.