تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک ۲۰ درصد قوی‌تر از دایمنسیتی ۹۳۰۰ خواهد بود

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در چند گوشی رده‌بالا به‌کار رفته است و عملکرد بسیار خوبی هم از خود به‌جای گذاشته است. مدیاتک قصد دارد با عرضه دایمنسیتی ۹۴۰۰ رقبای خود را عصبی کند. به استثنای گوگل و اپل، این شرکت تایوانی با هر سازنده گوشی دیگری به‌عنوان مشتری خود قرارداد امضا کرده، اما شایعه شده است که ویوو قصد دارد اولین شرکتی باشد که گوشی پرچمدار خود را به دایمنسیتی ۹۴۰۰ مجهز می‌کند. گزارشی جدید که عملکرد دایمنسیتی ۹۴۰۰ را با دایمنسیتی ۹۳۰۰ مقایسه می‌کند، مدعی است تراشه جدید ۲۰ درصد بهبود یافته است.

از اکتبر ۲۰۲۳، محموله‌های دایمنسیتی ۹۳۰۰ همچنان قوی باقی مانده است و طبق گزارش China Times، چیپست پرچمدار فعلی مدیاتک حدود ۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آورده است. بدون شک مدیاتک می‌خواهد با دایمنسیتی ۹۴۰۰ که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه شود، این حرکت را ادامه دهد. ظاهراً ویوو زودتر از سایر شرکت‌ها متوجه قدرت و پتانسیل پردازنده نسل بعد مدیاتک شده و حرکت خود را علیه رقبای خود آغاز کرده است.

تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک 20 درصد قوی‌تر از دایمنسیتی 9300 خواهد بود

متأسفانه، گزارش اخیر درمورد اینکه سازنده تلفن چینی چند دستگاه را برای اجرای اولیه خود ایمن کرده، اطلاعاتی در‌دسترس ما قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، هنوز قیمت تجهیز هر دستگاه به دایمنسیتی ۹۴۰۰ را نمی‌دانیم. با این حال، بسته به حجم اولیه، مدیاتک می‌توانست امتیاز مناسبی به ویوو بدهد و با فرض اینکه دایمنسیتی ۹۴۰۰ مقرون‌به‌صرفه‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باشد، به سازنده نیمه‌هادی‌های منحصربه‌فرد این فرصت را می‌دهد تا سفارش‌های بیشتری را از مشتریان دیگر دریافت کند.

گزارش جدید اشاره می‌کند که دایمنسیتی ۹۴۰۰ حدود ۲۰ درصد بهتر از دایمنسیتی ۹۳۰۰ است. این ادعا چندان قالب اتکا نیست، زیرا در جزئیات ذکر نشده است که تفاوت عملکرد در مربوط به کدام بخش است: تک‌هسته‌ای، چند‌هسته‌ای، گرافیک، هوش مصنوعی یا هر بخش دیگری. علاوه بر این، گفتنی است که Cortex-X5، به‌عنوان بخشی از چیپست دایمنسیتی ۹۴۰۰، با گرم‌شدن بیش‌ازحد و مشکلاتی در زمینه عملکرد ضعیف مواجه شده است.

از آنجایی که گفته می‌شود چیپست پرچم‌دار آینده مدیاتک بدون هیچ هسته کارآمدی عرضه می‌شود، با پیروی از رویکردی مشابه با دایمنسیتی ۹۳۰۰، ممکن است در حفظ دمای قابل‌قبول مشکلی واقعی ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود که مدیاتک تا زمان عرضه، چنین مشکلاتی را حل کند. علاوه‌ بر این، این احتمال وجود دارد که مدیاتک و ویوو پشت درهای بسته برای بهینه‌سازی دایمنسیتی ۹۴۰۰ با یکدیگر همکاری کنند.

لازم به ذکر است که از اکتبر ۲۰۲۳، چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ حدود یک میلیارد دلار به درآمد مدیاتک کمک کرده است. حالا این شرکت تایوانی قصد دارد با دایمنسیتی ۹۴۰۰ هم جایگاه خود را در بازار پرچمداران اندرویدی مستحکم کند و هم به درآمد بیشتری دست یابد. انتظار می‌رود این پردازنده قدرتمند در نیمه دوم ۲۰۲۴ روانه بازار شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.