تخمین زده می‌شود انویدیا تا سال ۲۰۲۶، به لطف هوش مصنوعی ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد

این طور که به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد شرکت انویدیا بر بازارهای محاسباتی هوش مصنوعی نسل بعدی تسلط داشته باشد، زیرا پیش بینی می‌شود این شرکت تا سال ۲۰۲۶ چیزی نزدیک به ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، که پنج برابر بیشتر از سال مالی ۲۰۲۳ خواهد بود.

شرکت انویدیا سرعت رشد محصولات هوش مصنوعی خود را در بازارها بالا برده است. به علاوه این شرکت همچنان جلو می‌رود و به دنبال توقف نیست.

رشد درآمد شرکت انویدیا از بازارهای هوش مصنوعی در سال‌های آینده

نظر نمی‌رسد که شرکت انویدیا پس از کشف کردن معدن طلای عظیم هوش مصنوعی در سال گذشته، فعالیت در این حوزه را متوقف کند، علاوه بر آن با آنچه که شاخص‌ها به ما نشان می‌دهند، به نظر نمی‌رسد که این شرکت در اندیشه دست برداشتن از کار خود در این زمینه باشد. این گزارش از جانب کسی به جز خبرگزاری بلومبرگ است که پیش‌بینی می‌کند درآمد شرکت انویدیا تا سال ۲۰۲۶ می‌تواند به رقم ۱۳۰ میلیارد دلار برسد، که تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از درامد سال ۲۰۲۱ خواهد بود. این یک افزایش عظیم و قابل توجه ۱۲۵ درصدی در درآمد کلی شرکت است که این صنعت در گذشته هرگز شاهد آن نبوده است. همه اینها به دلیل تقاضای گسترده هوش مصنوعی با پشتیبانی مراکز داده و تقاضای شتاب دهنده هوش مصنوعی بود.

تخمین زده می‌شود انویدیا تا سال 2026، به لطف هوش مصنوعی 130 میلیارد دلار درآمد داشته باشد
درآمد شرکت انویدیا تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۱۳۰ میلیارد دلار می‌رسد، تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از درامد سال ۲۰۲۱، منبع تصویر: بلومبرگ

بر اساس آنچه که مدتی قبل گزارش شده بود، به نظر می‌رسد که شرکت انویدیا در مسیر تولید ۳۰۰ میلیارد دلار ثروت از فروش محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ است که بخش عظیمی را به ارزش بازار غول‌پیکر خود اضافه می‌کند. علاوه بر آن محققان بازار مانند Omdia نیز نظرات خوش‌بینانه مشابهی را عنوان کرده‌اند، انتظار می‌رود این شرکت در سال جاری، حدود ۸۷ میلیارد دلار از فروش چیپ‌های گرافیکی مرکز داده خود درآمد کسب کند، که نشان‌دهنده افزایش ۱۵۰ درصدی درآمد سالانه است. در حال حاضر، به نظر می‌آید که همه چیز در مسیر درستی برای سال‌های آینده قرار گرفته است. همچنین شرکت انویدیا اعلام کرده است که قصد دارد به زودی از نسل بعدی چیپ‌های گرافیکی هوش مصنوعی Blackwell B100 و سرورهای مختلف دیگر خود رونمایی کند که در نهایت رشد آنها را در بازارها تسریع خواهد کرد.

لازم به ذکر است که شرکت انویدیا قصد دارد قابلیت‌های خنک کننده مایع را در مراکز داده خود طی یک توسعه هیجان انگیز دیگر ادغام کند. این نشان دهنده آن است که چگونه این شرکت قصد دارد تا بهبودهای نسلی را در محصولات هوش مصنوعی خود جای دهد و در نهایت تقاضای بی‌شمار بخش هوش مصنوعی را برآورده کند، که نیازمند بهبود نسلی در قدرت محاسباتی است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این ارقام صرفاً پیش‌بینی هستند و می‌توانند به شدت تحت تأثیر شرایط ژئوپلیتیکی، محدودیت‌های زنجیره تأمین و افزایش بالقوه رقابت در صنعت باشند. با این وجود، شرکت انویدیا در حال حاضر بر بازارها حکمرانی می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.