تخلیه زودهنگام باتری گوشی‌های اندرویدی؛ چگونه مشکل تخلیه شارژ دستگاه‌های اندرویدی را رفع کنیم؟

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که قبل از خواب گوشی اندرویدی خود را به طور کامل شارژ می‌کنیم ولی پس از اینکه از خواب بیدار می‌شویم متوجه تخلیه کامل باتری دستگاه اندرویدی خود می‌شویم. این مشکل در زمان‌هایی که قصد دارید به گردش یا محل کار بروید بسیار چالش برانگیز به نظر می‌رسد. ولی در چنین وقت‌هایی چه باید کرد؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دلیل تخلیه زود هنگام باتری گوشی‌های اندرویدی چیست؟

ما در این مطلب به سراغ پاسخ این سوالات رفته‌ایم و قصد داریم که به شما یاد بدهیم که چگونه با ترفندهای متعددی مشکل تخلیه شارژ دستگاه اندرویدی را رفع کنید. پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.‌ تخلیه باتری گوشی‌های اندروید ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. امروزه بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنند.

ولی مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که ممکن است برخی از سیستم‌های گوشی‌های اندرویدی به خوبی شارژ نشوند یا پس از مدتی، به سرعت تخلیه شوند. در هر صورت شما با یک گوشی اندرویدی روبرو خواهید شد که به صورت کامل تخلیه شده و می‌تواند در همان اوایل یا وسط روز شما را با مشکل روبرو کند.

بنا بر فعالیت‌هایی که با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید شارژ دستگاه به تدریج تمام می‌شود. از فعال کردن قابلیت‌های جدید گرفته تا ویجت‌ها و ارسال اعلان‌ها همگی انرژی مصرف می‌کنند. حتی نصب برنامه‌هایی که با گوشی سازگار نیستند نیز ممکن است موجب تخلیه باتری شوند. در نهایت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با دلایل اصلی تخلیه باتری گوشی‌ها و چندین راهکار برای رفع این مشکلات آشنا شوید.

تخلیه سریع باتری گوشی‌های اندرویدی

اگر یکی از کاربران اندرویدی هستید و در بیشتر وقت‌ها با مشکل تخلیه زود هنگام باتری گوشی خود روبرو می‌شوید، این مطلب برای شماست! همانطور که در بخش مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، گوشی‌های هوشمند از قابلیت‌های جدیدی استفاده می‌کنند که ممکن است بعضی از آنها با گوشی‌ها ناسازگار باشند و یا انرژی زیادی را از گوشی بگیرند. همین امر موجب می‌شود که هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید با یک گوشی که شارژ آن به صورت کامل تمام شده است، روبرو شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونگی رد تماس با استفاده از پیام‌؛ چگونه در گوشی‌های اندرویدی از پیام‌های رد تماس استفاده کنیم؟

حتی استفاده از قابلیت‌های جدید و ویجت‌های بسیار جذابی که ممکن است توجهتان را به خود جلب کنند باعث تخلیه باتری گوشی اندرویدی شما خواهد شد. احتمال دارد که این علائم را نادیده بگیرید ولی باید بگوییم که تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا تخلیه زود هنگام باتری اتفاق بیفتد.

علاوه بر این‌ها بیشتر کاربران به صورت همیشگی از ویژگی‌های اضافی مانند Always On Display یا رفرش ریت بالا استفاده می‌کنند، این کار کاملا اشتباه است چرا که شما می‌توانید در شب از این دو ویژگی استفاده نکنید. این موارد باعث می‌شوند که شارژ گوشی زودتر از همیشه تمام شود، علاوه بر آن، عمر دستگاهتان نیز کاهش می‌یابد. در ادامه به سراغ راهکارهایی رفته‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها مشکل تخلیه زود هنگام باتری گوشی‌های اندرویدی را حل کنید.

معرفی ۸ ترفند برای رفع مشکل تخلیه باتری اندروید

در ادامه به سراغ چند ترفند رفتیم که می‌توانید با استفاده از آنها از تخلیه بیش از حد باتری گوشی خود جلوگیری کنید. با این حال بدانید که تخلیه شارژ گوشی ۴ تا ۵ درصد در هنگام شب طبیعی است. اگر گوشی اندرویدی شما بیشتر از این محدوده شارژ مصرف می‌کند حتماً از ترفندهای پایین استفاده کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

غیرفعال‌سازی نمایشگر همیشه روشن

ویژگی Always On Display یا نمایشگر همیشه روشن یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند است. این قابلیت موجب می‌شود که بدون روشن کردن صفحه نمایش، به سرعت اعلان‌های دستگاه را چک کنید، نسبت به زمان اطلاع پیدا کرده و یا تاریخ آن روز را ببینید. با این حال، این ویژگی می‌‌تواند در تخلیه باتری اثر بگذارد و بهتر است که، در صورت عدم استفاده و یا غیر کاربردی بودنش آن را غیرفعال کنید.

بنابراین، بررسی کنید که اگر گوشی اندرویدی شما به Always On Display یا ambient display مجهز شده، آن را در شب‌ها غیرفعال کنید. برای انجام این کار، از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله ۱: به تنظیمات گوشی خود بروید و روی Display ضربه بزنید. تنظیمات مربوط به Always On Display را در گوشی خود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

توجه کتید که بسته به نوع گوشی، تنظیمات متفاوت خواهد بود.

مرحله ۲: اگر دکمه‌ای کنار این گزینه می‌بینید آن را خاموش کنید در غیر این صورت روی آن ضربه بزنید و سپس قابلیت نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال کنید.

Overnight battery drain 4 result

Overnight battery drain 4 result

اگر قصد دارید که صبح‌ها از این قابلیت استفاده کنید می‌توانید پس از بیدار شدن از طریق همین مراحل بالا ویژگی نمایشگر همیشه روشن را فعال کنید. بسیاری از افراد از این ترفند راضی بودند و اعلام کردند که با خاموش کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن باتری کمتری تخلیه می‌شود.

اگر مایل نیستید که این ویژگی را در شب غیرفعال و پس از بیدار شدن فعال کنید می‌توانید قبل از خوابیدن گوشی خود را رو به پایین قرار دهید تا سنسور مجاورت پوشانده شده و باتری کمتری تخلیه شود. با این کار نمایشگر کمتر روشن می‌شود در نتیجه عمر دستگاه افزایش یافته و باتری نیز دیرتر تخلیه می‌شود.

فعال کردن حالت پرواز در شب

فعال‌سازی airplane mode یا flight mode موجب می‌شود که باتری دستگاه شما دیرتر تمام شود. با روشن کردن این ویژگی اتصال تلفن همراه قطع می‌شود و افراد دیگر نمی‌توانند با شما تماس بگیرند. اگر شما نیز با مشکل تخلیه زود هنگام باتری مواجه هستید می‌توانید با روشن کردن ویژگی airplane مود یا حالت هواپیما در شب بخشی از باتری گوشی خود را حفظ کنید.

Overnight battery drain 5 2 1 result

Overnight battery drain 5 2 1 result

علاوه بر اینکه این ویژگی می‌تواند عمر دستگاه شما را افزایش دهد باعث می‌شود که اشعه‌های شبکه تلفن همراهتان کاهش یابد و خواب با کیفیت‌تری داشته باشید. پس بهتر است که به خود عادت بدهید تا همیشه قبل از خواب این ویژگی را فعال کرده و صبح علاوه بر یک گوشی با شارژ کامل، سرحال‌تر باشید. سپس بعد از بیدار شدن آن را خاموش کنید.

روشن کردن ویژگی DND قبل از خواب

هر بار که نوتیفیکیشن جدیدی را دریافت می‌کنید نمایشگر گوشی هوشمند شما روشن خواهد شد. این کار به شما امکان می‌دهد تا از ورود یک اعلان جدید باخبر شوید. ولی از سویی دیگر می‌تواند موجب تخلیه زود هنگام باتری گوشی هوشمند شما شود. شما می‌توانید در هنگام خواب ویژگی DND را فعال‌سازی کنید تا دیگر پس از ورود اعلان‌های جدید نمایشگر گوشی روشن نشود در نتیجه شارژ بیشتری نگه خواهد داشت.

Overnight battery drain 5 2 result

Overnight battery drain 5 2 result

برای روشن کردن آن نیز می‌توانید با انگشتان خود کنترل سنتر را به پایین بکشانید و با ضربه زدن روی ویژگی DND آن را فعال کنید. حالا دیگر با ورود اعلان‌های جدید نمایشگر روشن نمی‌شود در نتیجه عمر دستگاه افزایش خواهد یافت.

بستن برنامه‌های پس زمینه و ریستارت کردن دستگاه

خیلی وقت‌ها ممکن است استفاده از بعضی از ترفندهای بسیار ساده موجب شود که مشکلات بزرگ مربوط به دستگاه‌های هوشمند رفع شوند. برای مثال شما می‌توانید با بستن تمام برنامه‌هایی که در پس زمینه قرار دارند از تخلیه باتری خود جلوگیری کنید. حالا اگر گزینه بستن همه یا پاک کردن همه را می‌بینید روی آن بزنید تا تمام برنامه‌هایی که در این قسمت حضور دارند پاک شوند. در غیر این صورت با انگشت خود روی برنامه‌ها از پایین به بالا بکشانید تا در پس زمینه حذف شوند.

پس از اتمام کار، گوشی خود را مجددا استارت کنید پس از آن بررسی کنید که آیا باتری گوشی شما مانند قبل همچنان تخلیه می‌شود یا خیر.

بررسی میزان مصرف باتری هر برنامه

برخی از برنامه‌های اندرویدی باتری زیادی مصرف می‌کنند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی، این است که از بخش تنظیمات بررسی کنید که برنامه مورد نظر چه مقدار باتری مصرف می‌کند. ما در ادامه به بررسی این مراحل پرداختیم:

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را باز کنید و به منوی باتری بروید. سپس، Battery Usage را انتخاب کنید.

مرحله ۲: به لیست برنامه‌های زیر نمودار نگاه کنید. اگر در اینجا برنامه‌ای می‌بینید که مصرف باتری غیر عادی دارد می‌توانید به راحتی آن را غیر فعال یا از گوشی خود حذف کنید.

Overnight battery drain 9 result

Overnight battery drain 9 result

اگر نمی‌توانید برنامه را حذف کنید، سعی کنید که آن را در پس‌زمینه ببندید و یا بهینه‌سازی باتری را روشن کنید.

مرحله ۳: در تنظیمات، به بخش Apps رفته و روی “See all apps” ضربه بزنید.

مرحله ۴: اپلیکیشنی که باتری را خالی می‌کند پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. سپس، روی Battery بزنید.

مرحله ۵: گزینه Optimized را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید برنامه را توقف اجباری یا Force stop کنید. حالا تا زمانی که وارد برنامه نشوید برنامه نمی‌تواند در طول شب باتری گوشی شما را تخلیه کند.

توجه: سعی کنید که در اینجا به برنامه ساعت کاری نداشته باشید چرا که زنگ ساعت مختل می‌شود و ممکن است در مواقع ضروری برایتان مشکل ساز شود. همچنین تنظیم زنگ هشدار باتری گوشی را تخلیه نمی‌کند.

برنامه‌های جدید را حذف کنید

اگر به تازگی با مشکل تخلیه زود هنگام باتری گوشی خود مواجه شده‌اید ممکن است به دلیل نصب برنامه‌های جدید باشد. در این صورت بهتر است که برنامه را حذف کنید تا ببینید که مشکل شما حل می‌شود یا خیر. اگر پس از حذف برنامه متوجه شده‌اید که باتری دیگر مانند قبل تخلیه نمی‌شود در نتیجه می‌توان گفت که مشکل از این برنامه‌ها بوده است. بنابراین می‌توانید به جای آن برنامه، اپلیکیشن دیگری را از فروشگاه گوگل پلی استور بیابید و از آن استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی تمام ترفندهایی که برای تبدیل صدای ضبط شده به متن در اندروید نیاز دارید

حذف حساب‌های اضافی گوگل

بسیاری از کاربران اندرویدی اعلام کردند که با داشتن چندین حساب اضافه گوگل باتری گوشی‌شان زودتر از قبل تخلیه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز یک یا چند حساب گوگل در دستگاه خود دارید بهتر است که سعی کنید آنها را حذف کنید تا مشکل مصرف سریع باتری گوشی اندرویدی خود را رفع کنید. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله ۱: در ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس به Passwords & Accounts بروید. در اینجا سعی کنید که فهرست حساب‌های خود را بررسی کنید تا ببینید بیش از یک حساب گوگل برایتان ثبت شده یا خیر. اگر جواب مثبت است روی حساب‌های دیگر خود کلیک کنید ولی حواستان باشد که روی حساب اصلی خود ضربه نزنید.

مرحله ۲: اینجا گزینه Remove account را انتخاب کنید و پس از مشاهده صفحه جدید، آن را تایید کنید، سپس مشاهده کنید که باتری گوشی شما تخلیه می‌شود یا خیر.

ریست کردن دستگاه اندرویدی

اگر پس از انجام تمام ترفندهای بالا از هم موفق نشدید که مشکل تخلیه زود هنگام باتری گوشی اندرویدی خود را در شب برطرف کنید می‌توانید از آخرین راه حل ما یعنی ریست کردن دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. با این کار تمام اطلاعات شما حذف می‌شود و گوشی به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد. بنابراین بهتر است که سعی کنید قبل از انجام این کار از تمام برنامه‌ها و یا اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. برای انجام این کار از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را باز کنید و به سیستم بروید. گزینه Reset را انتخاب کنید.

مرحله ۲: حالا روی گزینه Erase all data (factory reset) بزنید. دوباره روی این گزینه کلیک کنید تا تمام اطلاعات پاک شده و گوشی به صورت کامل ریست شود. حالا بررسی کنید که باتری گوشی سریع تخلیه می‌شود یا خیر.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم که به سراغ تمام ترفندهایی که برای جلوگیری از تخلیه زود هنگام باتری گوشی اندرویدی در شب به آنها نیاز دارید برویم و راهکارهای مهمی را که می‌توانید برای افزایش عمر دستگاه از آنها استفاده کنید، بیان کنیم. تخلیه سریع باتری گوشی‌های اندرویدی می‌تواند موجب اختلال در کارهای روزانه شود. بیشتر کاربران نیز از این مشکل گله کردند و گفتند که در هنگام خواب، باتری گوشی آنها به سرعت تخلیه می‌شود.

راهکارهای فراوانی وجود دارد که می‌تواند مشکل تخلیه سریع باتری گوشی‌های اندرویدی را رفع کند. این مسئله دلایل مختلفی دارد و با حذف برخی از برنامه‌های در دستگاه یا غیرفعال کردن بعضی از قابلیت‌ها می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای مثال با فعال کردن حالت هواپیما در شب، بخشی از انرژی دستگاه ذخیره می‌شود.

روشن کردن این قابلیت همچنین می‌تواند خواب با کیفیت‌تری را برای کاربران فراهم کرده و از روشن شدن نمایشگر دستگاه توسط اعلان‌های متعدد جلوگیری کند. علاوه بر تمام روش‌های بالا شما می‌توانید از سایر روش‌هایی که فکر می‌کنید می‌توانند از تخلیه باتری گوشی اندرویدی‌تان در هنگام شب جلوگیری کنند استفاده کنید. ما در این مطلب راهنمای تصویری را برای شما ارائه کردیم تا به راحتی بتوانید از بخش‌های مختلف مقاله بهره ببرید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از ترفندهای ارائه شده مشکل تخلیه زود هنگام باتری گوشی اندرویدی خود را در شب حل کنید. نظر شما درباره راهکارهای موجود در این مطلب چیست؟ آیا موفق شده‌اید با استفاده از ترفندها عمر باتری دستگاه را افزایش دهید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید و سوالاتتان را از کارشناسان آی‌تی‌رسان بپرسید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.