تحلیل شخصیت مایلز مورالز – دنیای تاریک مرد عنکبوتی

شخصیت مایلز مورالز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول است که این روز‌ها با اکران انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse محبوبیت این شخصیت دو چندان شده است. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به شخصیت مایلز مورالز بی‌اندازیم و او را از نظر روانشناسی بررسی و تحلیل کنیم. با تحلیل شخصیت مایلز مورالز همراه ویجیاتو بمانید.

تحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتوتحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتو

ویژگی‌های شخصیتی

در این بخش از مقاله به ویژگی‌های شخصیتی مایلز مورالز اشاره می‌کنیم تا در بخش بعدی بتوانیم از نظر روانشناسی این ویژگی‌ها را تحلیل و بررسی کنیم.

خلاقیت

یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیت مایلز، خلاقیت او در مبارزات، حل کردن مسائل و مواجهه با بحران‌ها است. خلاقیت او به مراتب از پیتر پارکر بهتر است. اگر انیمیشن اول را تماشا کرده باشید، مایلز یک نقاش و طراح است که طرح‌های زیبا و با جزئیاتی می‌کشد. بنابراین او تا حدودی خلاقیتش را مدیون هنرش است.

او همچنین به دلیل داشتن قدرت‌های خاص مثل نامرئی شدن و استفاده از قدرت رعد و برق، می‌تواند در موقعیت‌های مختلف با استفاده از خلاقیتش به بهترین شکل از قدرت‌هایش استفاده کند و به درستی تصمیم بگیرد.

شجاعت

یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی مایلز شجاعت زیاد او است. او حتی قبل از اینکه تبدیل به مرد عنکبوتی شود، این شجاعت را در درون شخصیتش داشت و با تبدیل شدن او به مرد عنکبوتی، این شجاعت چند برابر شد.

شجاعت و اعتماد به نفس او در شرایط نفس گیر باعث شده تا به نحوی از مهلکه جان سالم به در ببرد و دشمنان خود را شکست دهد.

انگیزه بخشی

این ویژگی مایلز یک ویژگی کاریزماتیک او است. او همیشه تلاش می‌کند تا دوستان و آدم‌های اطرافش انگیزه دهد و تا جایی که بتواند به آن‌ها در مواجهه با مشکل کمک می‌کند.

مایلز در واقع یک شخصیت الهام بخش برای دوستانش به خصوص گوئن است. او با استفاده از شجاعت و اعتماد به نفسش به بقیه نشان می‌دهد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.

تحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتوتحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتو

نکات روانشناسی شخصیت مایلز مورالز

حالا که تا حدودی با ویژگی‌های شخصیتی مایلز آشنا شدید، بهتر است نگاهی به عمیق‌ترین ویژگی‌های او داشته باشیم و وجه روانشناسی آن را تحلیل کنیم.

بحران هویت

شخصیت مایلز درگیر نوعی بحران هویت است. او نوعی احساس سرگردانی و تنهایی را تحمل می‌کند. او قبل از اینکه تبدیل به مرد عنکبوتی بشود، این بحران هویت را داشت که می‌توانیم از نقاشی‌های او و همچنین رابطه او با عمویش این موضوع را متوجه شویم.

او در بین همکلاسی‌های خود، شخصیت ثابت و قابل اتکایی ندارد و نمی‌تواند در جامعه مانند انسان‌های عادی زندگی کند. زیرا او با نوعی مشکل هویتی دست و پنجه نرم می‌کند که در واقع این هویت کنونی‌اش را پس می‌زند.

اما زمانی که تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود، هویت جدیدی را برای خود خلق می‌کند که می‌تواند به راحتی آن طور که دوست دارد آن را بسازد. بنابراین او از خودش یک هویت شجاع، قهرمان، مهربان و دوستدار جامعه می‌سازد.

پذیرش شخصیت

شخصیت مایلز مورالز یک شخصیت خاص است که ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد. او از طرفی با هویت مایلز با خانواده‌اش مدام در حال کشمکش سر مشکلات شخصیتی‌اش است و از طرفی به عنوان هویت مرد عنکبوتی با دیگر اعضای عنکبوتی باز هم در مورد ویژگی‌های خاصی که دارد در کشمش است.

او در هویت مایلز به دلیل تمایل به کشف چیز‌های جدید و تجربه‌های منحصر به فرد، مجبور از با محدودیت‌های خانواده‌اش مقابله کند. همچنین در هویت مرد عنکبوتی به دلیل روحیه عصیانگری‌اش و همچنین احساسی بودنش مجبور است با دوستانش کشمش داشته باشد.

این کشمش‌ها در هر دو هویت به شخصیت مایلز آسیب جدی می‌زند. او باید برای رهایی از این کشمش‌ها با شخصیت خودش کنار بیایید و ویژگی‌هایی که دارد را بپذیرد. احساسی بودن، عصیانگر بودن، خلاقیت و تمایل به تجربه‌های جدید ویژگی‌هایی است که برای او دردسر درست می‌کند و برای تکامل شخصیتی باید آن‌ها را بپذیرد و با دردسر‌های آن کنار بیاید.

جامعه گریزی

در طول هر دو انیمیشن، مایلز هویت مرد عنکبوتی خودش را بیشتر از هویت مایلز مورالز دوست دارد. حتی او زندگی و رفت و آمد در دنیا‌های مولتی ورس را به زندگی در دنیای خودش ترجیه می‌دهد.

دلیل این موضوع جامعه گریزی مایلز مورالز است. شخصیت مایلز (نه مرد عنکبوتی) به دلیل ویژگی‌های خاص شخصیتی او همچنین مقابله خانواده و دوستانش با او، علاقه زیادی به جامعه ندارد و دوست دارد مدام از آن فرار کند. او حس می‌کند به عنوان مایلز جایگاهی در اجتماع ندارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد بیشتر وقتش را در لباس مرد عنکبوتی بگذارند. زیرا در این صورت جامعه او را دوست دارد و همچنین مرد عنکبوتی هم به جامعه احترام می‌گذارد.

احساس تنهایی

شخصیت مایلز مورالز شدیدا احساس تنهایی می‌کند. او با وجود اینکه خانواده خودش را دارد اما هیچ نمی‌تواند با خواسته‌های آن‌ها کنار بیاید و خودش را با آن‌ها وقف دهد. تنها رفیق او که همدمش بود عمویش بود که در انیمیشن اول کشته شد.

او وقتی با عمویش وقت می‌گذارند می‌توانست خودش باشد و آنچه در وجودش هست را ارائه دهد. او بود که برای طراحی‌های او ارزش قائل می‌شد و چم و خم زندگی را به او یاد داد.

بعد از مرگ او و پایان انیمیشن اول، مایلز بیشتر از هر موقعی تنها شد. او دیگر نه دوستی داشت و نه کسی که بتواند به درستی او را حمایت کند. به همین دلیل تسلیم علاقه‌اش به گوئن شد. زیرا گوئن تنها کسی بود که برای هویت او ارزش قائل می‌شد و او را همانطور که بود دوست داشت. اما متاسفانه او از یک دنیای دیگر بود و متعلق به دنیای مایلز نبود. با این حال مایلز حتی یک لحظه هم او را فراموش نکرد و سعی کرد با طراحی از او، خاطراتش را کنار خودش نگه دارد.

تحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتوتحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتو

نقاط قوت و ضعف شخصیت مایلز مورالز

یکی از ملاک‌های مناسب برای شناخت یک شخصیت و تحلیل آن، شناختن نقاط قوت و ضعف آن شخصیت. شناخت نقاط قوت و ضعف باعث می‌شود که بدانیم آن شخصیت از نظر روانشناسی در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه عناصر از شخصیت او پیشرفت کردند و کدام عناصر هنوز به تکامل نرسیدند و ضعف دارند. در ادامه نقاط قوت و ضعف شخصیت مایلز را معرفی می‌کنیم.

نقاط قوت

  • هنرمندی:

شخصیت مایلز روحیه هنرمندی دارد. او مهارت زیادی در طراحی و نقاشی دارد و این ویژگی او باعث شده تا خلاقیت بیشتری داشته باشد. در واقع هنر او که حاصل از مهارت‌های شخصیتی او است به خلاقیت او بها می‌دهد و باعث می‌شود تا در مواجهه مشکل و مسائل پیچیده، خلاقیت زیادی نشان دهد.

  • هوش زیاد:

این ویژگی تقریبا در همه اسپایدرمن‌های دنیا‌های مختلف یکسان است. مایلز هوش بسیار قوی‌ای دارد و این هوش زیاد در چیدن استراتژی، حل کردن مسائل و استفاده مناسب از امکاناتش در مبارزات، کمک بسیار بزرگی می‌کند.

  • قدرت‌های خاص:

یکی از ویژگی‌هایی که شخصیت مایلز مورالز را از پیتر پارکر متمایز می‌کند، قدرت‌هایی است که مختص شخصیت او است. این شخصیت دارای یکسری قدرت‌های ماورائی مثل توانایی نامرئی شدن و همچنین استفاده از قدرت رعد و برق است. اما متاسفانه شخصیت مایلز آنچنان کنترل زیادی روی این قدرت‌ها ندارد.

اگر او بتواند قدرت‌هایش را کنترل کند و آن‌ها را تمرین دهد، او به راحتی در سخت‌ترین مبارزات هم می‌تواند جان سالم بدر ببرد و به نوعی دشمنان خود را شکست دهد.

تحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتوتحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتو

نقاط ضعف

  • ضعف در تصمیم گیری:

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های شخصیت مایلز مورالز، ضعف او در تصمیم گیری است. شخصیت مایلز به دلیل نابالغ بودن و همچنین احساسی بودن، نمی‌تواند با دید باز به مسائل نگاه کند و موقعیت‌های مختلف را قضاوت کند.

او دوست دارد تا همه را راضی نگه دارد و تا جای ممکن هم خر را داشته باشد و هم خرما را. بنابراین نمی‌تواند به درستی انتخاب کند و تصمیم درست و منطقی بگیرد.

  • ضعف در خودشناسی:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شخصیت مایلز دچار یک بحران هویت جدی است. او نمی‌تواند هویت مرد عنکبوتی و مایلز را از یکدیگر جدا کند. در نتیجه هویت مایلز آنچنان که باید توسط خود او بهش توجه نمی‌شود. این باعث می‌شود تا مایلز نتواند به خوبی ویژگی‌های شخصیتی خودش را بشناسد و نتواند خواسته‌ها و امیال خودش را کنترل کند.

  • عدم کنترل احساسات:

شخصیت مایلز یک شخصیت احساسی است. او به شدت درگیر احساسات مختلفی مثل وابستگی، خشم و همچنین ترس است. احساسی بودن مایلز باعث می‌شود تا همیشه در شخصیتش ضعف داشته باشد و نتواند به درستی در مواقع سخت عمل کند.

البته این موضوع تا حدودی به او و اطرافیانش کمک می‌کند. زیرا احساسی بودن او باعث می‌شود تا تصمیمات خلاقانه بگیرد که کسی تا پیش از این به آن حتی فکر هم نمی‌کرد. در واقع احساسی بودن او این قدرت را به مایلز می‌دهد تا راه حل‌هایی پیدا کند که برای همه خوب باشد.

تحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتوتحلیل شخصیت مایلز مورالز - دنیای تاریک مرد عنکبوتی - ویجیاتو

سخن آخر

شخصیت مایلز مورالز یکی از قدرتمندترین و کاریزماتیک‌ترین شخصیت‌های دنیای مارول است که نسبت به دیگر مرد عنکبوتی‌های دنیاهای دیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های شخصیتی مایلز را بررسی و تحلیل کنیم تا از نظر روانشناسی شخصیت او را به درستی بشناسیم.

بیشتر بخوانید:

تحلیل شخصیت سه اسپایدرمن – هویت، احساسات و بلوغ

سریال انیمیشنی Spider-Man: Freshman Year معرفی شد

Across The Spider-Verse سومین شروع برتر گیشه در تاریخ اسپایدرمن را داشته

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.