بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۱)

فهرست مطالب

دنیای گوشی‌های میانرده جایی است که شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا با تولید محصولاتی با ارزش خرید بالاتر از رقیب خود پیشی بگیرند. در ادامه این مطلب به بهترین گوشی‌های موجود در بازار تا ۷ میلیون تومان خواهیم پرداخت پس اگر قصد خرید گوشی میانرده و خوش قیمت را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید. ناگفته نماند که لیست زیر از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اگر نیاز به گوشی ارزان‌تری دارید به محصولات انتهای لیست مراجعه کنید.

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی

پوکو M5s

Poco M5s

یکی از جدیدترین گوشی‌های پوکو که طرفداران زیادی هم دارد، Poco M5s است. محصولی که هم قیمت مناسبی دارد و هم از سخت‌افزار بسیار خوبی بهره می‌برد.

گوشی پوکو M5s از صفحه نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شده و چهار دوربین پشت دارد.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن هم دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید دیده می‌شود. دو دوربین ۲مگاپیکسلی هم برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق روی این گوشی قرار گرفته است.  با این گوشی می‌توانید ویدئوهای ۴K با نرخ نوسازی ۳۰ فریم برثانیه ضبط کنید. روی Poco M5s از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی Poco M5s می‌توانیم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی پوکو M5s
تراشه Helio G95
پردازنده گرافیکی Mali-G76
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایت
امکان افزاریش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

خرید Poco M5s

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو نسخه ۱۲۸ رم ۸

شیائومی ردمی نوت 10 پرو نسخه 128 رم 8

ردمی نوت ۱۰ با وجود این که قیمت بسیار خوبی دارد و در بازه‌ی میانرده‌ها به حساب می‌آید از قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد، قابی که به وسیله‌ی گوریلاگلس ۵ نیز مراقبت می‌شود تا ضربه‌های مختلف و خط و خش نتوانند زیبایی آن را تحت الشعاع قرار دهند. ردمی نوت ۱۰ پرو از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کند و از نظر ارگونومی هم محصول خوبی به‌حساب می‌آید و ۱۹۳ گرم وزن و ۸.۱ میلی متر ضخامت دارد.

ردمی نوت ۱۰ پرو به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با وضوح تصویر FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ مجهز شده است؛ اما این تمام قضیه نیست و جایی بخش نمایشگر بی‌نهایت جذاب می‌شود که بدانید نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز برای این میانرده در نظر گرفته شده که خیلی‌ها را هیجان‌زده می‌کند. به این مشخصات باید روشنایی ۴۵۰ نیتی و حداکثر روشنایی بیش از ۷۰۰ نیت را هم اضافه کنیم تا بهتر متوجه بی نظیر بودن این صفحه نمایش شویم.

ردمی نوت ۱۰ پرو از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۳۲G استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این محصول برای یک میانرده بسیار خوب است و می‌تواند شما را در انجام کارهای مختلف به خوبی همراهی کند. سرعت این گوشی در باز کردن برنامه‌ها و گشت و گذار در رابط کاربری به دلیل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراشه مناسب بسیار خوب است و شما با هیچگونه کندی مواجه نمی‌شوید. این محصول حتی در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی نیز عملکرد خوبی دارد و شما می‌توانید بازی‌های گرافیکی جدید را به روی حالت نرمال و حتی بیشتر بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. این تراشه را ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا شما از نظر فضای ذخیره سازی اطلاعات و مولتی تسکینگ نیز آسوده خاطر باشید.

این گوشی چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۱۰۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی دارد و سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. باتری در نظر گرفته شده برای این دستگاه ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد و به خوبی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای این میانرده را به مدت ۱ یا حتی ۱.۵ روز تأمین کند. در زمینه شارژ سریع نیز شیائومی هیچ کم کاری نکرده و به سراغ شارژ سریع ۳۳ واتی رفته است.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و اندروید ۱۲ و MIUI 13 (نسخه کنونی) اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو
تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۲G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC

خرید گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو

هواوی نوا ۹ SE نسخه ۱۲۸ رم ۸

هواوی نوا 9 SE نسخه 128 رم 8

هواوی در تلاش است تا بار دیگر بتواند جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند پس بگیرد، اتفاقی که با حضور پر رنگ سامسونگ و شیائومی بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد. یکی از تلاش‌های هواوی برای فروش در بازه گوشی‌های میان‌رده همین هواوی نوا ۹ SE است. بدنه این محصول از جنس پلاستیک است ولی هنگام مشاهده ظاهر آن بسیار شبیه به شیشه به نظر می‌رسد. ظاهر این میان‌رده بسیار زیبا و جذاب است و تابش نور به قاب پشتی باعث ایجاد خطوطی انتزاعی می‌شود.

در بخش صفحه نمایش نوا ۹ SE از یک پنل ۶.۷۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۸۷ استفاده می‌کند. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز برخوردار است. این مشخصات برای گوشی در این بازه قیمتی خوب است ولی عالی نیست و بسیاری از رقبای این گوشی از پنل امولد بهره می‌برند که کیفیت بهتری دارد، اما برتری این محصول به حاشیه‌های بسیار باریک اطراف نمایشگر آن است، جایی که حدود ۹۰ درصد فضا را صفحه نمایش به خود اختصاص داده و شما از این نظر گویی با یک پرچمدار مواجه هستید.

این میان‌رده از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد. این تراشه از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز میزبانی می‌کند و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را نیز دربر می‌گیرد. این چیپست به خودی خود انتخاب خوبی برای یک گوشی میان‌رده است و توان کافی نیز دارد ولی انتخاب آن برای محصولی با این محدوده قیمتی را چندان جذاب نمی‌دانیم. در کل اما این گوشی می‌تواند از پس کارهای روزمره و حتی بازی‌ها در حالت گرافیکی متوسط یا پایین بربیاید.

این محصول از دوربین اصلی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 استفاده می‌کند. این سنسور دقیقا همان سنسوری است که شیائومی برای پوکو ایکس ۴ پرو ۵G مورد استفاده قرار داده و از عملکرد خوب و رضایت‌بخش آن آگاه هستیم. مانند بسیاری از میان‌رده‌های دیگر بازار،‌ دوربین اصلی را فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کند.

هواوی برای این گوشی یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته که از دیگر محصولات موجود در بازار کمتر است اما از سوی دیگر شارژ سریع ۶۶ واتی باعث می‌شود تا این میان‌رده با سرعت بالایی شارژ شود. از دیگر ویژگی‌های مهم نماینده هواوی می‌توان به حسگر اثر انگشت موجود به روی دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و نبود سرویس‌های گوگل اشاره کرد.

مشخصات گوشی هواوی ۹ SE
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل رابط کاربری EMUI 12 بر پایه اندروید ۱۱، نبود سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۶ واتی

خرید نوا ۹ SE نسخه ۱۲۸ رم ۸

ردمی نوت ۱۱s نسخه ۱۲۸ رم ۸

ردمی نوت 11s نسخه 128 رم 8

ردمی نوت ۱۱ اس در سری جدید ردمی نوت ۱۱ شیائومی گوشی میانی به حساب می‌آید و بین ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و ردمی نوت ۱۱ قرار می‌گیرد. این گوشی در برخی از بخش‌ها پایین از ۱۱ پرو ۵G قرار می‌گیرد ولی قیمت کمتر آن این کمبودها را کاملا توجیه می‌کند. این محصول ۱۷۹ گرمی ضخامتی ۸.۱ میلی متری دارد و از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی مانند نسخه پرو از طراحی تخت استفاده نمی‌کند و لبه‌های آن طراحی خمیده دارند.

این گوشی از پنلی امولد با انداره ۶.۴۳ اینچی و رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند و پنل آن توانسته حدود ۸۴ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. مراقبت نمایشگر نیز به گوریلاگلس ۳ سپرده شده است. ردمی نوت ۱۱ اس از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G96 قدرت می‌گیرد که این تراشه یک میانرده کاملا معمولی است و قدرت کمتری نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ دارد. البته این سخت افزار می‌تواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید و همچنین شما را در اجرای بازی‌ها نیز تا حد قابل قبولی همراهی کند.

در کنار این چیپست ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 وظیفه اداره بخش نرم افزاری این گوشی را بر عهده دارند. شیائومی خوشبختانه دوربین اصلی این گوشی را نسبت به ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G تغییر نداده و ردمی نوت ۱۱ اس هم از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان این مجموعه را تکمیل می‌کنند. سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

ظرفیت باتری این گوشی مانند نسخه پرو همچنان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است ولی شارژ سریع از ۶۷ وات به ۳۳ وات کاهش پیدا کرده که البته همچنان نیز فناوری سریعی به حساب می‌آید و عملکرد خوبی دارد. حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اسپیکرهای استریو از دیگر ویژگی‌های اصلی این نماینده شیائومی هستند.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱ اس
تراشه مدیاتک Helio G96
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم۶ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید ردمی نوت ۱۱ اس

گلکسی M23 نسخه ۱۲۸ رم ۶

گلکسی M23 نسخه 128 رم 6

گلکسی M23 گوشی جدیدی است و عجیب نیست که از طراحی جدید سامسونگ استفاده می‌کند. قاب پشتی این میانرده از جنس پلاستیک بوده و طراحی مات دارد که آن را زیباتر کرده است. این قاب از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند. طراحی فریم دوربین گلکسی M23 مانند بسیاری دیگر از کهکشانی‌های سامسونگ به شکل مستطیلی است با زاویه کمی به قاب پشتی متصل می‌شود تا یکپارچگی جذابی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد.

این کهکشانی در بخش صفحه نمایش میزبان یک پنل TFT LCD با اندازه ۶.۶ اینچی و رزولوشن FHD+ است که تراکم ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در اختیار می‌گذارد و از نرخ لمس ۲۴۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که اتفاق جذابی است. کیفیت این نمایشگر به نسبت قیمت محصول رضایت بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ لمس ۲۴۰ هرتزی باعث می‌شود تا هم در اجرای بازی‌ها و هم در استفاده روزمره محتوا روان و سریع پخش شود.

این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G 5G استفاده می‌کند که انتخاب بسیار خوبی برای گوشی در این بازه قیمتی است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته kryo 570 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته kryo 570 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 میزبانی می‌کند. این تراشه نیز قدرت بسیار مناسبی دارد و می‌تواند از پس کارهای روزمره و حتی اجرای بازی‌ها در حالت گرافیکی متوسط و بالا بربیاید و این یک نکته مثبت بسیار خوب است.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی M23 به سراغ سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. این دوربین با فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود و سلفی ۸ مگاپیکسلی آن را تکمیل می‌کند.

این گوشی باتری‌ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از شبکه ۵G و رابط کاربری One UI 4.1 بر مبنای اندروید ۱۲ از دیگر مشخصات مهم این کهکشانی هستند.

مشخصات گوشی گلکسی M23 5G
تراشه اسنپدراگون ۷۵۰
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل رابط کاربری One UI 4.1 بر مبنای اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ واتی

خرید گلکسی M23 نسخه ۱۲۸ رم ۶

ریلمی GT Master Edition 5G نسخه ۱۲۸ رم ۶

ریلمی GT Master Edition 5G نسخه 128 رم 6

یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های موجود در لیست همین GT Master Edition از شرکت ریلمی است. ارزش خرید این محصول واقعا زیاد است و با وجود قیمت مناسب سازنده چینی هیچ بخشی را قربانی نکرده است. این گوشی که از پلاستیک ساخته شده طراحی زیبا و جدیدی دارد و نظر شما را به خود جلب می‌کند. به‌علاوه این موارد به لطف وزن ۱۸۰ گرمی می‌توانیم ارگونومی آن را نیز بسیار خوب بدانیم و این میان‌رده به خوبی در دست قرار می‌گیرد.

گوشی ریلمی GT Master Edition 5G از یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش در هر اینچ میزبان ۴۰۹ پیکسل است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این موارد روشنایی نیز در حالت حداکثری تا حدود ۶۵۰ نیت افزایش پیدا می‌کند تا به نسبت قیمت با یک پنل بی‌قص مواجه باشیم. کیفیت این نمایشگر واقعا خوب است و محتوا کاملا سریع و روان به نمایش درمی‌آید و بازی کردن به لطف نرخ لمس ۳۶۰ هرتزی لذتی دو برابری دارد.

یکی از عجیب‌ترین انتخاب‌های ریلمی در بخش سخت افزار اتفاق می‌افتد، جایی که تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ مورد استفاده قرار گرفته است. این چیپست میزبان هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670  با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود. این همان تراشه‌ای است که گلکسی A52s یا حتی گلکسی A73 با قیمتی تقریبا دو برابری از آن استفاده می‌کند. عملکرد سخت افزاری این گوشی عالی است و به راحتی می‌توانید بازی‌ها را با گرافیک بالا بدون مشکل اجرا کنید. در واقع عملکرد سخت افزار و صفحه نمایش این محصول در کنار هم باعث می‌شود آن را گزینه ایده‌آلی برای بازی کردن بدانیم.

این گوشی از دوربین اصلی با سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B استفاده می‌کند. این سنسور قبل‌تر به روی ردمی نوت ۱۰ اس، وان پلاس نورد CE و پوکو ایکس ۳ جی تی مورد استفاده قرار گرفته بود و می‌دانیم که برای یک میان‌رده عملکرد خوب و مناسبی دارد. این دوربین با فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در روبرو بخش دوربین را تکمیل می‌کند.

ریلمی GT Master Edition 5G از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است و می‌تواند بین ۱ تا ۱.۵ روز بسته به میزان استفاده دوام بیاورد. این محصول از شارژ سریع ۶۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و به کمک همین فناوری می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای فول شارژ شود. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از ۵G و در دسترس بودن Realme UI 3.0 بر پایه اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی‌های این میان‌رده هستند.

مشخصات گوشی ریلمی GT Master Edition 5G
تراشه اسنپدراگون ۷۷۸
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل Realme UI 3.0 بر پایه اندروید ۱۲ (نسخه کنونی)
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۵ واتی

خرید ریلمی GT Master Edition نسخه ۱۲۸ رم ۶

وان پلاس Nord N10 5G نسخه ۱۲۸ رم ۶

وان پلاس Nord N10 5G نسخه 128 رم 6

نمایشگر وان‌پلاس نورد N10 از نوع IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، قطر نمایشگر ۶.۴۹ اینچ با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۳.۵ درصد است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت ۲۰:۹ و همچنین تراکم ۴۰۶ پیکسل در اینچ برخوردار است. محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳ نیز از این نمایشگر در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این گوشی دو سیم‌کارته است و اندروید ۱۰ را با OxygenOS 10.5 اجرا می‌کند. نقطه‌ی قوت این نمایشگر پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.

پردازنده‌ی اصلی وان پلاس نورد N10 اسنپدراگون ۶۹۰G و ۸ نانومتری و ۸ هسته‌ای است. این گوشی هوشمند از کارت حافظه‌ی جانبی microSD پشتیبانی می‌کند و با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود.

ماژول دوربین پشت این گوشی چهارگانه است که دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی واید است و لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید به همراه حسگر ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجموعه‌ی لنزهای این دوربین را تشکیل می‌دهند. حسگر سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و همچنین فلش و عکاسی پانوراما از دیگر قابلیت‌های این دوربین به شمار می‌آید. همچنین، حداکثر تا کیفیت ۴K و ۳۰ فریم برثانیه می‌تواند فیلم برداری کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به استفاده از جک هدفون، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۳۰ واتی و همچنین حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و استفاده از شبکه ارتباطات LTE و همچنین پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطات ۵G اشاره کرد که یکی از مهمترین قابلیت‌های کاربرپسند این گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

مشخصات گوشی وان پلاس Nord N10 5G
تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۰ ۵G
پردازنده گرافیکی Adreno 619L
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۰
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گوشی وان پلاس نورد N10

سامسونگ گلکسی A32 نسخه ۱۲۸ رم ۶

سامسونگ گلکسی A32

طبق انتظاری که از میانرده‌های سامسونگ داریم این گوشی تماما از جنس پلاستیک ساخته شده و ۱۸۴ گرم وزن و ۸.۴ میلی متر ضخامت دارد. این کهکشانی طراحی جدیدی داشته و فضای بین دوربین‌های آن را قاب پشتی احاطه کرده است تا حس یکپارچگی بیشتری در طراحی دیده شود.

حرف از دوربین‌ها شد گلکسی A32 از چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان در قاب پشتی استفاده می‌کند. دوربین اصلی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو آن را همراهی می‌کنند. برای ثبت تصاویر سلفی نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر به کارتان خواهد آمد.

این گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارد. تراکم پیکسلی این پنل برابر با ۴۱۱ است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت صفحه نمایش این کهکشانی بسیار خوب است و به دلیل فناوری ساخت پنل، رنگ‌ها بسیار زنده و جذاب به نمایش گذاشته می‌شوند و رنگ مشکی هم عمقی بینهایت دارد. از نظر روان بودن صفحه نمایش هم با توجه به قیمت نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی جذاب است و در عمل هم شاهد عملکردی رضایت بخش هستیم.

در بخش سخت افزاری گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این گوشی به خوبی و با سرعت مناسب می‌تواند از پس امور روزمره بربیاید و شما با هیچ مشکلی در هنگام کار کردن با گوشی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر این کهکشانی در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد عالی ندارد و طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که عنوانی مثل کال آف دیوتی موبایل به روی کیفیت بسیار خوب اجرا شود.

این محصول باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و می‌تواند حدود یک روز کامل و حتی کمی بیشتر (بسته به میزان استفاده) شما را همراهی کند و همچنین فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز برای این کهکشانی در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گوشی گلکسی A32 4G
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
۵ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱ One UI 3
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گوشی A32 سامسونگ

گوشی Honor X8 نسخه ۱۲۸ رم ۶

گوشی Honor X8 نسخه 128 رم 6

اولین مشخصه این گوشی که به نسبت قیمت واقعا جذاب بوده و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند طراحی عالی آن است. انر از فریمی کاملا تخت برای این مدل استفاده کرده و همچنین قاب پشتی نیز طراحی تخت دارد تا شکل ظاهری این محصول کاملا جدید و به روز باشد. قاب این میان‌رده طبق انتظار پلاستیکی است اما نور را جذب کرده و رگه‌های بسیار زیبایی پدید می‌آورد. این محصول به لطف وزن و ضخامت مناسب ارگونومی خوبی هم دارد تا در بخش طراحی نمره بالایی دریافت کند.

انر برای بخش صفحه نمایش x8 از یک پنل IPS LCD با رزولوشن مرسوم FHD+ کمک گرفته است. این نمایشگر با داشتن اندازه ۶.۷ اینچی تراکم ۳۹۱ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار می‌گذارد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت صفحه نمایش به نسبت هزینه پرداختی رضایت‌بخش است و محتوا با کنتراست و شارپنی خوبی به نمایش درمی‌آید و نرخ نوسازی هم باعث نرم‌تر حرکت کردن محتوا می‌شود. نکته بسیار مثبت این پنل حاشیه‌های بسیار کم آن است که حس یک پرچمدار را به شما منتقل می‌کند و توانسته حدود ۸۹ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد.

گوشی Honor X8 از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد که در بالا و در گوشی هواوی نوا ۹ SE به آن پرداختیم. برای هواوی نوا ۹ SE گفتیم که انتخاب این تراشه به نسبت قیمت خیلی عالی نیست اما برای این گوشی این چیپست را می‌توان انتخاب مناسبی دانست و شما با توجه به قیمت از عملکرد سخت افزاری رضایت خواهید داشت. این محصول یک تک نسخه ۱۲۸ رم ۶ دارد و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند و اگر به فضای بیشتری نیاز دارید باید به شراغ گوشی دیگری بروید.

پکیج دوربین این گوشی یک لنز واید با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز اولترا واید با سنسور ۵ مگاپیکسلی و دو لنز عمق میدان و ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود و در روبرو نیز سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون پانچ هول کوچک خودنمایی می‌کند. در نهایت انر x8 از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و با فناوری ۲۲.۵ واتی در مدت معقولی شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی انر x8
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل Android 11, Magic UI 4.2، پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۲.۵ واتی

خرید انر x8 نسخه ۱۲۸ رم ۶

گلکسی A23 نسخه ۱۲۸ رم ۶

گلکسی A23 نسخه 128 رم 6

گلکسی A23 هم شبیه به برادران بزرگ‌تر خود است اما قاب پشتی آن به صورت براق طراحی شده و همین ظاهر آن را کمی تغییر داده است. طراحی فریم دوربین‌های این گوشی کاملا ظاهری آشنا دارد و با همان قاب مستطیل شکل مرسوم سامسونگ مواجه هستیم. البته این تکرار طراحی به معنای بد بودن آن نیست و این میان‌رده به نسبت قیمت خود ظاهر جذابی دارد و رنگ‌بندی چهارتایی آن دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

سامسونگ این دستگاه را به یک پنل PLS LCD با اندازه ۶.۶ اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز کرده و در هر اینچ از این نمایشگر ۴۰۰ پیکسل قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و نرخ لمس آن نیز ۱۸۰ هرتز است. از نظر کیفیت این پنل به نسبت قیمت شرایط مناسبی دارد ولی به نسبت برخی از رقبای هم‌قیمت از نظر کیفیت در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش محتوا را با شارپی خوبی نمایش می‌گذارد ولی رنگ‌ها به شادابی پنل‌های امولد نیستند.

گلکسی A23 از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ قدرت می‌گیرد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز را دربر می‌گیرد و پردازنده گرافیکی هم Adreno 610 است. این همان تراشه‌ای است که هواوی برای نوا ۹ SE مورد استفاده قرار داده بود و همان‌طور که اشاره کردیم قدرت مناسبی برای کارهای روزانه و معمول دارد و می‌توانید از پس بازی‌ها هم در حالت متوسط یا پایین بربیاید.

سامسونگ برای دوربین اصلی این کهکشانی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرونی کمک گرفته است. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند کهاین اتفاق به دلیل ترکیب پیکسل‌ها رخ می‌دهد. دوربین فوق عریض، ماکرو و عمق میدان این محصول نیز به ترتیب سنسورهایی ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی دارند. برای دوربین سلفی نیز سنسوری ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده است.

این میان‌رده انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کند و از طرفی فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی باعث می‌شود زمان شارژ شدن گوشی در حل معقولی باقی بماند. از دیگر مشخصات مهم گلکسی A23 می‌توانیم به حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 4.1 بر پایه اندروید ۱۲ اشاره کنیم.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A23
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل One UI ۴.۱ بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵

خرید گلکسی A23 نسخه ۱۲۸ رم ۶

گلکسی M32 سامسونگ

گلکسی M32 سامسونگ

گلکسی M32 یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی میان رده سامسونگ است که از جنس پلاستیک ساخته شده و به روی قاب پشتی الگویی شبیه به گلکسی M52 دارد. این محصول در نسخه جهانی ۱۸۰ گرمی و ضخامتی ۸.۴ میلی متری دارد تا بتوانیم ارگونومی آن را مناسب ارزیابی کنیم.

به روی قاب جلویی این گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی دیده می‌شود که حدود ۸۴ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ از دیگر مشخصات آن هستند. این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید. کیفیت این نمایشگر با توجه به بازه قیمتی بسیار عالی است و قطعا می‌توانیم بخش صفحه نمایش را یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی M32 در نظر بگیریم.

این کهکشانی قدرت مورد نیاز خود را از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G80 تأمین می‌کند. قدرت این تراشه تا حد بسیار زیادی شبیه به اسنپدراگون ۶۶۲ است و این یعنی گلکسی M32 به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین شما می‌توانید با آن بازی‌های سنگین را هم در حالت گرافیکی متوسط و پایین بدون مشکل اجرا کنید.

سامسونگ با وجود قیمت نه چندان زیاد این کهکشانی برای آن چهار دوربین به روی قاب پشتی در نظر گرفته است. دوربین اصلی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و سه سنسور فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی هم سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد و درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است.

گلکسی M32 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که می‌تواند در صورت داشتن استفاده معمول حدود ۱.۵ روز شارژ دهی کند که عددی خوب و رضایت بخش به حساب می‌آید. همچنین فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی باعث می‌شود این گوشی در مدت زمان معقولی فول شارژ شود. از مشخصات اصلی دیگر این کهکشانی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی M32
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۱، One UI 3.1
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

خرید گلکسی M32 نسخه ۱۲۸ رم ۶

هوآوی Y9a نسخه ۱۲۸ رم ۸

هوآوی Y9a

درست است که مدتی از عرضه هواوی Y9a می‌گذرد اما این گوشی مشخصات و ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود هنوز هم ارزش خرید آن را در این بازه قیمتی مناسب ارزیابی کنیم. این گوشی که وزن و ضخامتی ۱۹۷ گرمی و ۹ میلی متری دارد از جنس پلاستیک ساخته شده و با منتقل کردن دوربین سلفی به فریم بالایی و پاپ آپ شدن آن نمایشگر را یکپارچه کرده است.

نمایشگر ۶.۶۳ اینچی این گوشی که از فناوری IPS LCD استفاده می‌کند هیچ گونه ناچ و بریدگی ندارد و به صورت یکپارچه است و توانسته حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را در اختیار بگیرد. این پنل رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۷ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد. کیفیت این صفحه نمایش خوب است و نبود بریدگی باعث جذاب‌تر شدن آن شده است اما نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی قطعا با توجه به رقبای موجود یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

این گوشی هواوی قدرت مورد نیاز خود را از تراشه ۱۲ نانومتری هلیو G80 می‌گیرد. قدرت این تراشه تا حد بسیار زیادی شبیه به اسنپدراگون ۶۶۲ است و این یعنی گلکسی M32 به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین شما می‌توانید با آن بازی‌های سنگین را هم در حالت گرافیکی متوسط و پایین بدون مشکل اجرا کنید.

در بخش دوربین نیز سلفی پاپ آپ این محصول سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و دوربین اصلی نیز ۶۴ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی را به روی قاب پشتی سه دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی  و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان همراهی می‌کنند. باتری Y9a ظرفیتی ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با بیشتر رقبا ظرفیتی کمتر به حساب می‌آید و همچنین شارژ سریع ۲۲.۵ یا ۴۰ واتی بسه به منطقه برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

مشخصات گوشی هوآوی Y9a
تراشه مدیاتک Helio G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱، EMUI 10.1، فاقد سرویس‌های موبایلی گوگل
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید هوآوی Y9a نسخه ۱۲۸ رم ۸

ردمی نوت ۱۱ نسخه ۱۲۸ رم ۶

ردمی نوت 11 نسخه 128 رم 6

یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی که قیمت مناسب و در عین حال مشخصات جذابی نیز دارد همین ردمی نوت ۱۱ است که برادر کوچک‌تر ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱s به حساب می‌آید. این گوشی که طبق انتظار از جنس پلاستیک ساخته شده وزن ۱۷۹ گرمی و ضخامت ۸.۱ میلی متری دارد و این نشان می‌دهد که با گوشی نسبتا خوش دستی مواجه هستیم.

این نماینده شیائومی با وجود داشتن قیمت مناسب از نمایشگری ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل که حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا این بخش را بسیار خوب بدانیم. کیفیت پنل واقعا خوب است و محتوا نیز به شکلی روان به نمایش گذاشته می‌شود.

در بخش سخت افزاری شیائومی برای این محصول تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ را مناسب دیده است. این تراشه عملکرد خوبی برای یک گوشی میانرده دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید و حتی می‌توانید نیم نگاهی نیز به بازی‌ها داشته باشید و عناویند سنگینی مثل کال اف دیوتی را به روی حالت گرافیکی متوسط اجرا کنید.

ردمی نوت ۱۱ در زمینه دوربین هم محصول قابلی است و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو و عمق میدان ۲ مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در دل دستگاه تأمین می‌کند و برای شارژ آن نیز شارژ سریع ۳۳ واتی در نظر گرفته شده است.

از دیگر مشخصات اصلی این محصول شیائومی می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، گواهی IP53 و MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۱
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱، MIUI 13
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید ردمی نوت ۱۱ نسخه ۱۲۸ رم ۶

پوکو M4 Pro 4G نسخه ۱۲۸ رم ۶

پوکو M4 Pro 4G نسخه 128 رم 6

از آنجایی که پوکو M4 Pro 4G تا حد زیادی شبیه به ردمی نوت ۱۱ است برای جلوگیری از تکرار مکررات تنها به تفاوت‌های موجود بین این دو گوشی می‌پردازیم تا شما بتوانید انتخاب درست‌تری انجام دهید. تفاوت اول از نظر ظاهری است و در طراحی این محصول به وضوح ژن‌های برند پوکو و فریم بزرگ و مستطیلی شکل دوربین دیده می‌شود.

در بخش سخت افزاری این میان‌رده از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G96 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی دارد که به صورت ترکیبی از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازش‌های گرافیکی این تراشه نیز به  Mali-G57 MC2 سپرده شده است. عملکرد این تراشه مناسب است و این گوشی به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. این چیپست حتی قادر است بازی‌های سنگین را هم اجرا کند، البته باید تنظیمات گرافیکی را به روی درجه‌ی متوسط قرار دهید تا افت فریم اتفاق نیفتد. تراشه پوکو M4 pro نزدیک به ۲۰ درصد از نظر پردازنده مرکزی و حدود ۳۵ درصد از نظر پردازنده گرافیکی بهتر از ردمی نوت ۱۱ عمل می‌کند و در تست مشهور آنتوتو نیز این گوشی توانسته حدود ۲۰ درصد نمره بالاتری به دست بیاورد.

دوربین اصلی این میان‌رده از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل OmniVision OV64b40 بهره می‌برد. این سنسور با داشتن اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی و اندازه ۱/۲ اینچی در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های پیش فرض این محصول به صورت ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. تصاویر ثبت شده با پوکو ام ۴ پرو دارای جزئیات بیشتر و نویز کمتری نسبت به ردمی نوت ۱۱ هستند. از نظر رنج دینامیکی نیز تصاویر نماینده پوکو شرایط بهتری دارند و همچنین کنتراست، شارپنس، وایت بالانس و دقت رنگ عکس‌های این گوشی نیز در سطح مطلوب و رضایت بخشی قرار می‌گیرد. در این گوشی خبری از عمق میدان نیست و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

مشخصات گوشی پوکو M4 Pro 4G
تراشه هلیو G96
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل Android 11, MIUI 13 for POCO
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید پوکو M4 Pro 4G نسخه ۱۲۸ رم ۶

شیائومی Poco M4 Pro 5G

پوکو M4 Pro 5G

پوکو M4 پرو ۵G نیز وارد بازار شد تا در بازه قیمتی گوش‌های خوش قیمت و نزدیک به اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی به طور کامل از پلاستیک ساخته شده و وزن ۱۹۵ گرمی و ضخامت ۸.۸ میلی متری دارد. شیائومی برای این محصول نیز گواهی IP53 را در نظر گرفته و همچنین وظیفه مراقبت از نمایشگر به عهده گوریلاگلس ۳ گذاشته شده است.

پوکو ام ۴ پرو فایوجی از نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که حدود ۸۵ درصد از فضای روبرویی گوشی را به خود اختصاص داده و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. این دستگاه از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 810 5G قدرت می‌گیرد. این تراشه را ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری پوکو ام ۴ پرو فایوجی کامل شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی به نسبت قیمت واقعا خوب است و شما از شبکه ۵G نیز بهره مند می‌شوید که یک نکته بسیار مثبت است. این سخت افزار می‌تواند کارهای روزمره را به خوبی انجام دهید و حتی در اجرای بازی‌های سنگین نیز تا حدی منطقی و مناسب شما را همراهی کند. شیائومی دوربین‌های این گوشی را به دو عدد کاهش داده اما حداقل هر دو دوربین قابل استفاده هستند و به جهت تبلیغات در پشت گوشی قرار داده نشده‌اند.

دوربین اصلی ام ۴ پرو ۵G سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و برای سلفی نیز دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و شارژ سریع ۳۳ واتی نیز باعث می‌شود این باتری در مدت زمان مناسبی فول شارژ شود.

از دیگر مشخصات پوکو M4 Pro 5G می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی پوکو M4 پرو ۵G
تراشه مدیاتک Dimensity 810 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید
۸ مگاپیکسل اولتراواید
سیستم عامل MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید پوکو ام ۴ پرو ۵G نسخه ۱۲۸ رم ۶

سؤالات متداول

کدام گوشی تا ۷ میلیون برای بازی مناسب است؟ گوشی ریلمی GT Master Edition 5G به لطف برخورداری از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ و همچنین صفحه نمایش سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی با نرخ لمس ۳۶۰ هرتزی می‌تواند انتخابی بسیار عالی برای بازی کردن باشد.

کدام گوشی تا ۷ میلیون برای عکاسی مناسب است؟ گوشی‌های لیست که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند شرایط خوبی در زمینه دوربین دارند. به عنوان مثال ردمی نوت ۱۱ اس، پوکو ایکس ۴ پرو، نوا ۹ SE و ردمی نوت ۱۰ پرو می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

کدام گوشی تا ۷ میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟ گوشی‌هایی مانند ردمی نوت ۱۰ پرو، پوکو ایکس ۴ پرو و ریلمی جی تی مستر ادیشن به لطف برخورداری از پنل‌های امولد ۱۲۰ هرتزی شرایط بسیار خوبی دارند.

کدام گوشی تا ۷ میلیون از نظر شارژدهی مناسب است؟ اکثر گوشی‌های موجود در لیست از نظر شارژدهی شبیه به هم هستند و با داشتن استفاده معمول می‌توانند بین ۱ تا ۱.۵ روز دوام بیاورند. 

بهترین گوشی تا 7 میلیون

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.