بهترین مارک لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

best laptop brand 63f4da78fa5a1fbf16ce4c10

دنیای کامپیوترها بعد از تحول و پیشرفت در سال‌های اخیر حالا در اختیار بهترین برندها یا به‌قولی بهترین مارک های سازنده لپ‌تاپ است که بیشترین سهم فروش و سلطه را به بازار کامپیوتر دارند.

بازار کامپیوتر به‌دلیل سختی طراحی، پیچیدگی و هزینه‌ی زیاد ساخت رایانه‌ها، بازیکنان محدودتری نسبت‌به سایر بازارها ازجمله‌ی گوشی‌های هوشمند دارد که به شرکت‌های جدید جرأت عرضه‌ی محصولات را نمی‌دهد. البته سازندگانی مانند سامسونگ، شیائومی و هواوی باتمرکز کمتر نسبت‌به بازار گوشی، لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند.

باتوجه‌به وجود رقبای قدرتمندی مانند اپل، لنوو، ایسوس، دل و سایر شرکت‌های بزرگ به‌نظر نمی‌توان چندان شانس زیادی برای سایر سازندگان قائل شد. البته حالا نام‌های بسیار بزرگی مانند سونی کمتر در بازار لپ‌تاپ شنیده می‌شوند و معلوم نیست آینده‌ی این شرکت‌ها دقیقاً چه خواهد شد.

همچنین لپ‌تاپ‌ها درحال‌حاضر تبدیل به یکی از ضروری‌ترین ابزار برای هر کاربری شده‌اند. تنوع محصولی بسیار بالا در بازار لپ‌تاپ‌ها با انواع مشخصات و قیمت‌های مختلف باعث شده تا برای هر کاربر چندین‌وچند گزینه برای خرید وجود داشته باشد. اما جنبه‌ی منفی ماجرا اینجاست که این تعدد گزینه‌ها کار را برای انتخاب کمی سخت خواهد کرد. بنابراین، برای معرفی برندهایی که نیازهای مصرف کننده را به‌بهترین شکل برآورده می‌کنند، اینجا فهرستی از بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ آورده شده است.

در ادامه‌ی مقاله‌ی پیش‌رو با معرفی بهترین مارک لپ‌تاپ از نظر CPU، نمایشگر و باتری همراه ما باشید.

بهترین مارک لپ تاپ در سال ۲۰۲۳

بهترین مارک یا برند لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ که هنوز در سه‌ماهه اول آن هستیم را باید از میان سازندگانی که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند جست‌وجو کرد. نام‌های بزرگی مانند لنوو، اچ‌پی، دل، اپل و ایسوس به‌ترتیب بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند. دلیل این فروش بالا عرضه محصولات باکیفیت، نوآورانه و با ارزش خرید بالا است.

بهترین مارک لپ تاپ از نظر CPU

پردازنده به‌عنوان مرکز فرماندهی لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین اجزای آن است. قصد شما از خرید لپ تاپ چه انجام بازی‌های سنیگن باشد، چه ویرایش عکس و فیلم، نیازمند لپ‌تاپی با CPU‌ قدرتمند و درعین‌حال بهینه خواهید بود.

تقریباً اکثر برندهای مطرح لپ‌تاپ از CPUهای یکسانی برای محصولات‌شان استفاده می‌کنند؛ البته در این میان اپل مانند گوشی‌های هوشمندش، در مک‌بوک‌ها هم با بهره‌مندی از تراشه‌های اختصاصی خودش یعنی سری M1 و M2 که بر اساس معماری آرم، طراحی و ساخته شده‌اند، متفاوت‌تر از سایر رقبا ظاهر می‌شود.

به‌لطف به‌کارگیری تراشه‌های اختصاصی اپل، مک‌بوک‌هایی که دارای CPUهای سری M1 و M2 هستند، مصرف بسیار بهینه‌ای دارند و درعین‌حال قدرت مناسب و بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این درحالی است که اکثراً قدرت بالای لپ‌تاپ‌های ویندوزی به‌کمک توان بالای پردازنده تولید می‌شود که باعث مصرف بالا، داغی لپ‌تاپ و در صورت استفاده روی باتری، باعث تخلیه سریع آن می‌شود.

این مسئله به‌قدری تأثیرگذار است که عملکرد اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی قدرتمند در حالت متصل‌به برق و روی باتری تفاوت زیادی دارد. درواقع هنگام اتصال لپ‌تاپ به برق می‌توان انتظار دیدن حداکثر قدرت لپ‌تاپ را داشت؛ درحالی‌که درصورت هنگام استفاده روی باتری دسترسی به بیشترین قدرت پردازشی پردازنده‌های پرچم‌دار عملاً غیرممکن است.

بهترین برند لپ تاپ از نظر نمایشگر

وقتی صحبت از لپ‌تاپ به میان می‌آید، صفحه‌ی نمایش یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود؛ چراکه تأثیر مستیقیم روی تجربه‌ کاربری خواهد داشت. یک صفحه نمایش خوب می‌تواند تجربه بصری شما را افزایش دهد و کار بر روی پروژه‌های ویرایش فیلم و عکس، تماشای فیلم‌ها و اجرای بازی‌ها را لذت‌بخش‌ترو دقیق‌تر کند.

دل به خاطر نمایشگرهای باکیفیت خود شناخته شده است و این برند طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را با نمایشگرهای مختلف ارائه می دهد. سری XPS 13 و XPS 15 دو مدل از بهترین لپ تاپ‌های موجود با صفحه نمایش ۴K UHD هستند. نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها رزولوشن بالای ۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد.

لنوو با ارائه مدل‌های مختلف و با نمایشگرهای متنوع، یکی دیگر از بهترین برندهای لپ‌تاپ در بخش نمایشگر است؛ مثلاً ThinkPad X1 Carbon یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود با صفحه‌ی نمایش ۱۴۴۰p است. وضوح تصویر این لپ‌تاپ لنوو ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل است.

سری مک بوک پرو اپل یکی دیگر از محصولات محبوب بازار است که یکی از دلایل آن نمایشگر فوق‌العاده‌ای است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال مک بوک پرو ۲۰۲۳ مدل ۱۶ اینچی رزولوشن ۲٬۲۳۴ در ۳٬۴۵۶ پیکسل را بر روی صفحه‌ی نمایش Liquid Retina XDR خود ارائه می‌دهد که آن را برای ویرایش ویدیو، طراحی گرافیکی و سایر کارهای بصری بسیار عالی می‌کند. همچنین قدرت بالای تراشه‌ی M2 مکس اپل نیز دست کاربر را برای انجام سنگین‌ترین کارها باز خواهد گذاشت.

ایسوس نیز چندین و چند مدل لپ‌تاپ با محوریت نمایشگر ارائه کرده که از صفحه‌نمایش‌هایی با دقت ۲٬۸۸۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل و پنل OLED دقیق و لمسی بهره می‌برند و جزو بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر نمایشگر محسوب می‌شوند. همچنین سامسونگ که در ساخت نمایشگر خبره است برای لپ‌تاپ‌های جدید ۲۰۲۳ گلکسی بوک سنگ تمام گذاشته و آن‌ها را به پنل OLED سریع و باکیفیت مجهز کرده است.

بهترین مارک لپ تاپ از نظر باتری

بهترین برند لپ‌تاپ از نظر باتری را باید اپل دانست؛ چراکه طول عمر لپ‌تاپ‌های اپل برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی که سه تا چهار ساعت است، به بیش‌از نصف یک روز می‌رسد؛ یعنی طول عمر باتری مک‌بوک‌ها چیزی شبیه گوشی‌های هوشمند است.

مایکروسافت نیز اخیرً در ساخت سرفیس‌هایش توجه ویژه‌ای به طول عمر باتری دارد و در محصول گران‌قیمت مایکروسافت، Surface Laptop Studio، شاهد دستیابی به طول عمر باتری در سطح مک‌بوک‌های اپل هستیم.

سازندگان دیگری مانند دل و ایسر نیز در بخش باتری عملکرد خوبی دارند و در برخی از محصولاتشان مانند XPS 13 دل و کروم‌بوک‌های ایسر شاهد این موضوع هستیم. همچنین در بحث لپ‌تاپ‌های گیمینگ که باتری یک معظل بزرگ است، ایسوس عملکرد قابل‌قبولی نسبت‌به سایر رقبای خود دارد.

معرفی همه‌ی مارک های لپ تاپ

برای آشنایی با برندهای مختلف لپ‌تاپ در ادامه بیشتر سازندگان مطرح نوت‌بوک‌ها را به‌طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

لنوو (Lenovo)

ابتدا سراغ پرفروش‌ترین برند لپ‌تاپ، یعنی لنوو می‌رویم. لنوو یک شرکت جهانی مستقر در پکن است که در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و کارش را با تولید کامپیوتر شروع کرد. این شرکت چینین حدود ۲۵ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و پس از آن نام‌هایی مانند HP و Dell دیده می‌شود. گفتنی است لنوو تقریباً ۴۵ میلیارد دلار درآمد سالانه دارد و بیش از ۶۰٬۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.