مایکروسافت قرارداد ۱۰ ساله انتشار سری Call of Duty روی نینتندو را امضا کرد

رئیس ابر شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) خبر از امضای قرارداد ۱۰ ساله بین «نینتندو» (Nintendo) و این شرکت برای انتشار سری محبوب Call of Duty روی پلتفرم‌های شرکت ژاپنی داده است.

به گزارش وب‌سایت Comicbook، «برد اسمیت»، رئیس شرکت Microsoft امروز تایید کرد این شرکت به یک توافق ۱۰ ساله برای انتشار سری Call of Duty روی پلتفرم‌های نینتندو «در روز مشابه با کنسول‌های ایکس باکس همراه با تمامی ویژگی‌ها و برابری محتوا» دست یافته است. «برد اسمیت» همچنین اعلام می‌کند توافق شفاهی در دسامبر سال گذشته با شرکت Nintendo صورت گرفت. او در راستای امضای توافق‌نامه با شرکت «نینتندو»، در صفحه شخصی توییتر خود نوشت:

«مایکروسافت» و «نینتندو» با هم مذاکره کردند و به یک توافق قانونی به مدت ده سال رسیده‌اند تا سری Call of Duty در یک روز با ایکس باکس، همراه با ویژگی‌های یکسان و برابری محتوا برای بازیکنان نینتندو عرضه شود؛ بنابراین، دارندگان کنسول‌های نینتندو هم می‌توانند مانند گیمرهای «ایکس باکس» و «پلی استیشن» از این مجموعه لذت ببرند. ما به وعده‌های خود پای‌بند تا به دیگر پلتفرم‌های گیمینگ دسترسی برابر بلندمدت برای مجموعه «ندای وظیفه» بدهیم که منجر به انتخاب گسترده برای بازیکنان و رقابت بیشتر برای بازار گیمینگ می‌شود.

انتشار سری Call of Duty روی نینتندو پس از ۱۰ سال!

خبر توافق میان شرکت «مایکروسافت» و «نینتندو» بر سر عرضه مجموعه Call of Duty می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی روی صنعت گیمینگ بگذارد. آخرین نسخه سری Call of Duty که برای پلتفرم شرکت Nintendo عرضه شود، عنوان Ghosts بود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. با توجه به قرارداد امضا شده میان این دو شرکت، گیمرهای «نینتندو» می‌توانند عناوین هیجان‌انگیز این سری را تجربه کنند.

انتشار سری Call of Duty روی نینتندو

معامله ۸۶.۷ میلیارد دلاری خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) توسط «مایکروسافت» ابتدا در ژانویه ۲۰۲۲ اعلام شد و در هر دو منطقه آمریکا و اروپا با مقاومت سونی در ادارات تنظیم رقابت مواجه شده است. شرکت‌های «سونی» (Sony)، «گوگل» (Google)، «انویدیا» (Nvidia) و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مخالف عقد نهایی این قرارداد هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که مانع تکمیل این معامله شوند.

شرکت مایکروسافت برای جلوگیری از اقدامات «سونی»، پیشنهاد همکاری مشابه «نینتندو» به آن‌ها ارائه داده است. البته شرکت Sony در حال حاضر به این پیشنهاد پاسخ نداده است. کارشناسان معتقد هستند که «سونی» به پیشنهاد همکاری «مایکروسافت» پاسخ نمی‌دهد، چون از دیدگاه سران شرکت مذکور، این معامله‌ای ضدمصرفی و ضدرقابتی در صنعت گیمینگ است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.