بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

فهرست مطالب

لپ تاپ‌ های گیمینگ دسته‌ای بسیار محبوب و پرفروش از لپ تاپ‌ ها هستند که نه تنها توجه گیمرها بلکه توجه همه کاربرانی که لپ تاپ قدرتمند می‌خواهند را به خود جلب کرده‌اند. این لپ تاپ‌ های به نسبت قیمت سخت افزار قدرتمندی دارند و نمایشگر آن‌ها نیز معمولا مشخصات جذاب‌تری از نمایشگر لپ تاپ‌ های عادی دارند.

یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان قطعا ایسوس است و لپ تاپ‌ های گیمینگ ایسوس ROG و TUF نام دارند. در ادامه این مطلب به بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس می‌پردازیم و بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس در هر بازه قیمتی را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است.Asus ROG Strix G15 review 1F

از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که روان اجرا شدن بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر لپ تاپ گیمینگی است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ

آیا می‌دانید در خرید لپ تاپ گیمینگ به چه مواردی باید توجه داشته باشید؟ در ادامه این بخش نکات مهم هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ یا مناسب بازی را شرح می‌دهیم.

صفحه نمایش

در این موضوع که کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش هر لپ تاپی اهمیت زیادی دارد هیچ بحثی نیست اما برای بازی کردن یک صفحه نمایش باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ اول از همه این که حتما لپ تاپ مورد نظر شما باید پنلی FHD یا QHD داشته باشد (۴K کمتر دیده می‌شود).

اگر قرار نیست خیلی لپ تاپ خود را جابجا کنید می‌توانید پنلی بزرگ‌تر از ۱۵.۶ اینچ خریداری کنید تا هنگام بازی کردن پنل بزرگ‌تری مقابل چشمان شما قرار بگیرد. پس از رزولوشن و اندازه پنل باید به نرخ نوسازی آن توجه ویژه داشته باشید.

احتمالا با مفهوم نرخ نوسازی آشنا هستید و می‌دانید که که هرچه قدر که نرخ نوسازی یک صفحه نمایش بیشتر باشد شما هنگام کار کردن با آن و به خصوص بازی کردن حس سریع‌تر و روان‌تری خواهید داشت.

پس بسیار مهم است که لپ تاپ گیمینگ شما از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی یا ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی کند. اگر پنل مورد نظر نرخ نوسازی بالاتری از این اعداد دارد که بسیار هم بهتر است. در کنار نرخ نوسازی نرخ تأخیر پنل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرخ تأخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا پنل بتوانید محتوای در حال نمایش را تغییر دهد.

پردازنده مرکزی

فرقی نمی‌کند که لپ تاپ را برای انجام چه کاری می‌خواهید در هر صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها همین قسمت CPU یا پردازنده مرکزی است. هر کاری که بخواهید با لپ تاپ انجام دهید پردازنده مرکزی باید آن را پردازش کند و از این جهت سرعت و نهایت قدرت آن اهمیت زیادی دارد.

بازی کردن از جمله کارهایی است که از تمام قدرت CPU استفاده می‌کند و به همین جهت بسیار مهم است که پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ شما توانایی خوبی داشته باشد و در پردازش‌های سنگین بتواند همراه با پردازنده گرافیکی بازی‌ها را به نحو احسن اجرا کند.

اگر به طور کامل و تخصصی با پردازنده‌های مرکزی آشنایی ندارید می‌توانید نمرات پردازنده‌های مختلف را در این سایت مشاهده کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید تا بهتر متوجه اختلاف قدرت پردازنده‌های مرکزی شده و سپس گزینه مناسب را برگزینید.

کارت گرافیک

به طور حتم مهم‌ترین بخش‌ یک لپ تاپ گیمینگ همین کارت گرافیک است. کارت گرافیک باید بتواند بخش گرافیکی بازی‌ها را به بهترین شکل به اجرا در بیاورد. توجه داشته باشید که به غیر از خود کارت گرافیک میزان حافظه آن هم مهم است. یعنی مثلا باید توجه داشته باشید که مثلا حافظه گرافیکی ۲ گیگابایت است یا ۴ گیگابایت یا ۶ یا حتی بیشتر.

کارت‌های گرافیکی لپ تاپ‌های گیمینگ عموما AMD یا Nvidia هستند و اگر خیلی با این بخش آشنایی ندارید به راحتی می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و نمره کارت‌های گرافیک مختلف را مشاهده کنید. بهترین کارت گرافیک جهان در زمان تألیف این متن Nvidia Geforce RTX 3080 است.

حافظه رم و حافظه داخلی

بازی کردن به نسبت به میزان حافظه رم زیادی نیاز دارد، پس لپ تاپی خریداری کنید که حافظه رم ۱۶ یا بیشتر داشته باشد یا حداقل به شما امکان دهد تا به این مقدار بیفزایید و امکان افزودن حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده باشد.

حافظه داخلی نیز در واقع بیشتر از جهت نوع حافظه اهمیت دارد، البته که ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است مخصوصا اگر قرار است بازی به روی لپ تاپ داشته باشید ولی مهم‌تر از ظرفیت حافظه داخلی، HDD یا SSD بودن آن است.

حافظه‌های SSD سرعت بسیار بهتر و بیشتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها مثلا ۱ ترابایت حافظه HDD برای ذخیره سازی اطلاعات و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند.

لپ تاپ با حافظه SSD بسیار سریع‌تر بازی‌ها را اجرا می‌کند و همچنین لود بازی‌ها نیز بسیار سریع‌تر می‌شود.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

در این بخش به سراغ بهترین لپ تاپ ایسوس گیمینگ می‌رویم و بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تلاش کرده‌ایم تا لیست بهترین لپ تاپ ایسوس گیمینگ از قیمت زیاد به کم باشد ولی ممکن است به دلیل عوامل مختلف ترتیب به هم بخورد.

 لپ تاپ ایسوس مدل ROG STRIX G533ZM

 لپ تاپ ایسوس مدل ROG STRIX G533ZM

اگر محدودیتی در بودجه ندارید و در عین حال در پی بهترین پردازنده مرکزی هستید خرید این مدل به شما پیشنهاد می‌شود. این لپ تاپ که وزنی ۲.۵ کیلوگرمی دارد از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD بهره می‌برد و قسمت جذاب کار این است که نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این پنل ۳۰۰ هرتز است. این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوا به روان‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود و فازغ از نوع استفاده از روان‌ بودن پنل لذت ببرید.

پردازنده مرکزی این لپ تاپ گیمینگ Intel Core i9 12900H با فرکانس ۲.۵ تا ۵ گیگاهرتز است که عملکردی فوق‌ العاده دارد و قطعا جزو قوی‌ترین مدل‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد و خیال شما را تا چند سال از بابت پردازش اطلاعات آسوده می‌کند. در بخش کارت گرافیک با انویدیا GEFORCE RTX3060 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 مواجه هستیم که انتخابی بی‌نقص نیست اما عملکرد بسیار خوبی دارد. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 4800 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 PCIe NVMe مجموعه سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ را کامل می‌کند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به حافظه کش ۲۴ مگابایتی، پشتیبانی از درگاه‌های مختلف از جمله Type C، سیستم عامل ویندوز ۱۱ و نورپردازی RGB اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FA507RR-HQ020

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FA507RR-HQ020

همان‌طور که می‌دانید به غیر از سخت افزار نمایشگر یک لپ تاپ گیمینگ هم اهمیت ویژه‌ای دارید و مدل بالا هم که بهترین نسخه معرفی شده بود از رزولوشن مرسوم FHD استفاده می‌کرد ولی در این مدل داستان تغییر می‌کند و در کنار سخت افزاری قوی پنلی بسیار خوب را مشاهده می‌کنیم. این دستگاه از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن WQHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی استفاده می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش مات واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده می‌شود.

این لپ تاپ از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H با فرکانس ۳.۲ تا ۴.۷ گیگاهرتز استفاده می‌کند و ۸ گیگابایت کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 برای آن در نظر گرفته شده که با ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 NVMe و ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 4800 این مجموعه تکمیل می‌شود. امکان افزودن به میزان حافظه رم تا مقدار ۳۲ گیگابایت برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. قدرت این لپ تاپ برای اجرای بازی‌های جدید بسیار خوب است و نمایشگر باکیفیت این مدل باعث می‌شود تجربه بازی کردن بسیار لذت‌ بخش‌تر از مدل‌های مشابه با رزولوشن FHD باشد. این محصول ۲.۲ کیلوگرمی کیبوردی با نورپردازی RGB دارد و حافظه Cache آن ۲۰ مگابایت است.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR I7

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR I7

این لپ تاپ به گونه‌ای است که پردازنده و کارت گرافیک بسیار قوی دارد تا بتواند از پس همه بازی‌ها در بالاترین درجه دربیاید و در عین حال همچنان قیمتی خیلی بالا نداشته باشد. این مدل که تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد از یک پنل ۱۵.۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند. این پنل پوشش مات دارد تا نور را منعکس نکند. در بخش سخت افزار سازنده تایوانی عملکرد قدرتمندی داشته و برای پردازنده مرکزی به سراغ Intel Core i7 12650H رفته است.

این پردازنده بسیار قوی با کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 همراه می‌شود تا به خوبی بتواند از پس هر کاری به بهترین شکل بربیاید. ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe و ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR5 4800 با قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت کامل کننده بخش سخت افزار هستند. به این موارد برخورداری از ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض، باتری چهار سلولی ۷۶ وات ساعت و ۲۴ مگابایت حافظه کش را هم اضافه کنید تا به ارزش خرید بالای لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX517ZR I7  پی ببرید.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PR- I7

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PR- I7

این مدل از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ارزش خرید بالایی دارد و به نسبت مبلغ پرداخت شده شما مشخصات خوب و متعادلی در بخش‌های مختلف دریافت می‌کنید. این لپ تاپ ۲ کیلوگرمی از سری TUF ایسوس بوده و از پردازنده مرکزی Intel Core i7 11370H استفاده می‌کند. کارت گرافیک این محصول نیز Nvidia GeForce RTX 3070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 است و ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 3200 این مجموعه را تکمیل می‌کند. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ به نسبت قیمت واقعا خوب است و به خصوص این لپ تاپ در زمینه پردازش‌های گرافیکی به خوبی می‌تواند با بهترین‌های موجود در بازار رقابت کند و ۸ گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 به این محصول توانایی پردازش گرافیکی بالایی را هدیه داده است.

نمایشگر این مدل ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD دارد. این پنل که از نسبت صفحه ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود محتوا در این نمایشگر بسیار روان به نمایش دربیاید. از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ می‌توان به زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای نمایشگر، مات بودن نمایشگر، باتری چهار سلولی ۷۶ وات ساعت و حافظه Cache برابر با ۱۲ مگابایت اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HM-HX015

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HM-HX015

این لپ تاپ ۲.۶ کیلوگرمی ایسوس از نظر پردازنده مرکزی عملکرد خوبی دارد و زمانی که به این پردازنده مرکزی کارت گرافیک قابل قبول و رضایت بخش اضافه می‌شود برای شما تضمین می‌کند که لپ تاپ می‌تواند از پس کارهای مختلف به خوبی بربیاید. پنل این لپ تاپ اندازه ۱۷.۳ اینچی دارد و از رزولوشن FHD استفاده می‌کند. برای این صفحه نمایش نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نیز در نظر گرفته شده است. پردازنده مرکزی این مدل Intel Core i7 11800H با فرکانس ۲.۳ تا ۴.۶ گیگاهرتز است و یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید.

در کنار این پردازنده مرکزی کارت گرافیک نویدیا GeForce RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 قرار گرفته است. این کارت گرافیک جزو مدل‌های قوی به حساب می‌آید و در کنار پردازنده خوب می‌تواند از پس جدیدترین بازی‌های موجود با گرافیک بالا بربیاید. ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده و حافظه داخلی نیز ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD است. از دیگر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ می‌توان به حافظه کش ۲۴ مگابایتی، باتری چهار سلولی ۹۰ وات و شارژر ۲۰۰ وات اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

این لپ تاپ نمونه دیگری از سری گیمینگ TUF ایسوس است که به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی دارد و برای اجرای بازی‌ها گزینه خوبی به حساب می‌آید. این محصول ۲.۳ کیلوگرمی نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد. این یعنی تا به این قسمت کار تفاوتی بین این لپ تاپ و مدل قبلی وجود ندارند و هر دو از نمایشگرهایی با قدت رنگ خوب و سریع مناسب استفاده می‌کنند و کاملاً گزینه‌های مناسبی برای انجام بازی هستند. ایسوس در این لپ تاپ تلاش کرده تا تعادل خوبی بین CPU و GPU برقرار کند.

پردازنده مرکزی یا CPU این مدل از شرکت اینتل Core i7 11800H بوده و کارت گرافیک آن Nvidia GeForce RTX 3050Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. این مجموعه را ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع M2 NVMe PCIe و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 تکمیل می‌کند. قدرت سخت افزاری کلی این لپ تاپ شاید مانند مدل‌های قبلی نباشد ولی همچنان می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای اجرای بازی‌ها به حساب بیاید و شما را در طول کارهای سنگین همراهی کند. باتری سه سلولی ۴۸ وات ساعت، ۲۴ مگابایت حافظه Cache، نورپردازی RGB کیبورد و قابلیت ارتقاء رم و حافظه داخلی از جمله دیگر مشخصات این لپ تاپ هستند.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 G513RC-HN101

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 G513RC-HN101

خود ایسوس سری ROG را سری اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ خود می‌دانید و سری TUF را به عنوان محصولاتی خوش قیمت‌تر به بازار معرفی کرده است، هرچند که سری TUF هم لپ تاپ‌هایی حتی گران‌تر از سری ROG دارد. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 G513RC-HN101 از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل که دارای نسبت صفحه ۱۶ به ۹ است به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی مجهز شده تا محتوا را روان‌تر به نمایش دربیاورد.

سازنده تایوانی در این مدل به سراغ پردازنده مرکزی از AMD مدل Ryzen 7 6800H با حداکثر فرکانس پردازشی ۴.۷ گیگاهرتز رفته است. این CPU قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد و برای این بازه قیمتی یکی از بهترین انتخاب‌های موجود به حساب می‌آید. کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR5 4800 این مجموعه را همراهی کرده و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD آن را تکمیل می‌کند. از دیگر مشخصات کلی این لپ تاپ می‌توان به وزن ۲.۱ کیلوگرمی، ۲۰ مگابایت حافظه Cache، باتری چهار سلولی ۵۶ وات ساعت و توان ۲۰۰ واتی شارژر اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-i5

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-i5

اگر لپ تاپ Asus برای بازی کردن می‌خواهید که بتواند با قدرت سخت افزاری مناسب از پس بازی‌های روز با کیفیت مناسی بربیاید و از طرفی نیز نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی برای خرید لپ تاپ صرف کنید و یک بودجه منطقی حدود ۱۰۰۰ دلار یا کمتر دارید این گزینه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این لپ تاپ نمایشگر ۱۷.۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد که همه این‌ها باعث می‌شوند این بخش را با توجه به قیمت بسیار خوب و جذاب ارزیابی کنیم.

ایسوس در بخش CPU برای این دستگاه به سراغ پردازنده اینتل Core i5 11260H رفته و کارت گرافیک این مدل نیز Nvidia GeForce RTX 3050Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. در این نسخه شاهد ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe و ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 هستیم تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود. باتری سه سلولی ۴۸ وات ساعت، ۱۲ مگابایت حافظه Cache و وزن ۲.۶ کیلوگرمی از دیگر مشخصات کلیدی این لپ تاپ هستند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-HN004W

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-HN004W

این مدل یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی ایسوس است که همان طور که از اسمش مشخص است قرار نیست پردازنده مرکزی یا کارت گرافیکی بسیار قوی داشته باشد و قرار است با پایین نگه داشتن قیمت بتواند لپ تاپ مناسبی را از نظر سخت افزاری روانه بازار کند. نمایشگر این مدل همچنان IPS LCD بوده و رزولوشن آن FHD است. با وجود این که قیمت لپ تاپ بالا نیست اما باز هم این پنل ۱۵.۶ اینچی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا شما بتوانید محتوا را بسیار روان‌تر مشاهده کنید، مخصوصا این قابلیت هنگام اجرای بازی‌ها بیشترین تأثیر را دارد.

این دستگاه ۲.۳ کیلوگرمی از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 10300H و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX1650 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 استفاده می‌کند و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 این بخش را تکمیل می‌کند. باتری سه سلولی ۴۸ وات ساعت و حافظه Cache 8 مگابایتی از دیگر موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما هنگام خرید لپ تاپ چقدر برای آن هزینه کرده باشید. در واقع هرچقدر لپ تاپ گیمینگ گران قیمت‌تری خریداری کنید طبیعتا دیرتر به تعویض آن نیاز پیدا خواهید کرد.

به طور کلی اما می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را ۳ الی ۴ سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را ۴ تا ۶ سال در نظر گرفت. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کرده‌اید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید.

در نظر داشته باشید که اگر لپ تاپ میانرده گیمینگ خریداری کنید احتمالا تنها تا ۱ سال یا نهایت ۱.۵ سال می‌توانید بازی‌ها را در حالت گرافیکی بالا بازی کنید و در صورت خریداری کردن لپ تاپ گیمینگ بالارده این مدت به ۱.۵ الی ۲.۵ سال افزایش پیدا می‌کند و بعد از این زمان باید تنظیمات بازی‌های را به روی حالت پایین‌تر قرار دهید تا با افت فریم مواجه نشوید.

بنچمارک لپ تاپ گیمینگ

بازی‌های امروزی گرافیک بسیار بالایی دارند و به توان پردازشی زیادی برای پردازش دیتای این بازی‌ها نیاز است. پس مهم است که بتوانید قدرت یک سیستم یا لپ تاپ را برای بازی کردن بسنجید و این بخش را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم.

از طریق این صفحه می‌توانید بنچمارک Heaven 4.0. را دانلود و نصب کنید. کار کردن با این بنچمارک بسیار ساده و راحت است و همچنین نسخه‌ بیسیک به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد. اگر نیاز به قابلیت‌های پیچیده‌تر و بیشتر داشته باشید باید نسخه‌های پولی این برنامه را تهیه کنید.

در این برنامه به دست آوردن نمره نزدیک به ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر از آن برای پردازنده‌های گرافیکی مجزا بسیار خوب ارزیابی می‌شود و همچنین نمره ۳۰ فریم بر ثانیه یا نزدیک به آن برای اکثر پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه مناسب ارزایابی می‌شود.

اگر نتایج برای شما نزدیک به این اعداد نیست یک بار دیگر تنظیمات گرافیک را به حالت متوسط یا پایین انتقال دهید و بار دیگر تست را انجام دهید. اگر همچنان موفق نمی‌شوید به اعداد بالا دست پیدا کنید شاید بد نباشد که رزولوشن تصور را تغییر دهید.52128 asus tuf gaming f15G

اگر در نهایت لپ تاپ شما در حالت گرافیک پایین و همچنین رزولوشن HD باز هم عددی کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه به دست می‌آورد به احتمال بسیار زیاد بازی‌های سطح بالا به روی لپ تاپ یا سیستم شما اجرا نخواهند شد. از آنجایی که بخش زیادی از اجرای خوب بازی‌ها به عهده کارت گرافیک است بنابراین می‌توانیم این برنامه را بنچمارک کارت گرافیک لپ تاپ نیز بدانیم.

در واقع به کمک این بنچمارک گرافیک لپ تاپ به راحتی می‌توانید متوجه شوید که آیا لپ تاپ شما می‌تواند بازی‌های سطح بالا را اجرا کند یا خیر؟ و اگر پاسخ مثبت بود به راحتی می‌توانید متوجه شوید که در چه حالت گرافیکی و رزولوشن صفحه نمایش این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال سنجش لپ تاپ‌ها برای بازی هستید حساب ویژه به روی این بنچمارک باز کنید.

سوالات متداول

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟ به طور کلی اما می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را ۳ الی ۴ سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را ۴ تا ۶ سال در نظر گرفت. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کرده‌اید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟ لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس ۲۰۲۱ لیست کدام است؟ بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس ۲۰۲۱ موجود در لیست ROG Zephyrus M16 GU603HR-A  است و اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن از ایسوس می‌خواهید حتما نگاهی به این لپ تاپ جذاب داشته باشید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.