بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر | معرفی ۱۲ بازی برتر روی پی‌سی

بازی‌های ویدئویی تنوع بسیار زیادی دارند و چنین تنوعی سبب شده تا افراد بی‌شماری به سراغ این بازی‌ها بروند و رویاهایی که در سر دارند را با آن‌ها بسازند. درواقع این بازی‌ها به شما اجازه می‌دادند تا به چیزهای غیرممکن در دنیای بازی‌های ویدئویی؛ جامه عمل بپوشانید و فارغ از محدودیت‌ها، به دنبال تجربه هیجان باشید. خوشبختانه درست در همین بین نیز؛ این بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر بودند که موفق شدند تا بیش از سایر بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و به محبوبیت بسیار خوبی نیز رسیدند.

<!–

–>

خوشبختانه خبر خوب برای علاقه‌مندان بازی‌های ریسینگ این است که بازی های ماشینی برای کامپیوتر تنوع بی‌شماری دارند و برای تجربه برخی از آن‌ها ابدا نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی نیست. بنابراین اگر علاقه‌مند به تجربه چنین بازی‌هایی هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۲ مورد از برترین و جذاب‌ترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر بیندازیم که هر پی‌سی گیمری باید به سراغ این بازی‌ها برود.

فهرست محتوا
نمایش

نسخه ریمستر بازی Need for Speed: Hot Pursuit


راستش را بخواهید، جای تعجبی ندارد که در لیست بهترین بازی‌ های ماشینی کامپیوتر به سراغ یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها و فرنچایزهای ریسینگ برویم. روی صحبتمان با بازی دوست داشتنی Need for Speed: Hot Pursuit است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این بازی جذاب برای کنسول‌های نسل هفتمی و پی‌سی منتشر شد و بقدری دوست داشتنی بود که حتی نسخه ریمستر آن نیز ساخته شد. این بازی ریسینگ موفق شد تا به متای ۸۹ رسید و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های این فرنچایز شد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده | دی ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه بالا
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده | دی ۱۴۰۲راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده | دی ۱۴۰۲

درواقع شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف این بازی؛ عدم روایت داستانی درگیرکننده در بازی Need for Speed: Hot Pursuit باشد. نسخه ریمستر این بازی گرافیکی بهتر و ماشین‌های جدیدتری نیز داشت و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Need for Speed: Hot Pursuit تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ آن سال شود.

نسخه ریمستر بازی Burnout Paradise


وقتی به تاریخچه بازی‌های ریسینگ نگاهی می‌اندازیم؛ بازی‌هایی را پیدا می‌کنیم که به سبب پتانسیل‌هایی که داشتند، دوست داشتنی بودند و متاسفانه هرگز آن‌طوری که باید توسط سازنده‌ها جدی گرفته نشدند. در این بین بازی Burnout Paradise نیز که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، آرزوهای برباد رفته استودیوی الکترونیک آرتز در ساخت و توسعه یک فرنچایز ریسینگ بود. Burnout Paradise علی‌رغم تمامی موفقیت‌هایی که داشت، هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد و الکترونیک آرتز صرفا به یک ریمستر ساده از این بازی اکتفا کرد.

بازی Burnout Paradise هر آن‌چیزی که باید را در اختیار داشت. از گرافیکی خوب بگیرید، تا گیم‌پلی هیجان‌انگیز که حتی تا به امروز نیز مثال‌زدنی است! بنابراین جای تعجبی ندارد که بخواهیم از این بازی فراموش‌شده به عنوان بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر یاد کنیم که تجربه‌اش ابدا خالی از لطف نیست.

Blur


نسل هفتم کنسول‌های ویدئویی شاید طلایی‌ترین نسل ممکن برای ریسینگ گیمرها بود. ایکس باکس ۳۶۰ و از طرفی پلی‌استیشن ۳ و پی‌سی؛ در این دوره پتانسیل‌های بالایی داشتند و همین موضوع سبب می‌شد تا بازی‌های باکیفیت بسیاری برای این کنسول‌ها منتشر شوند. بازی‌هایی که نه‌تنها کیفیت خوبی داشتند، بلکه خلاقیت نیز در آن‌ها موج می‌زد. بازی Blur یکی از دسته همین بازی‌های خلاقانه بود که در سال ۲۰۱۰ توسط استودیوی مستقلی به نام Bizarre Creations ساخته شد. این بازی توسط اکتیویژن و اسکوئر انیکس منتشر شد و طولی نیز نکشید که به موفقیت عظیمی دست پیدا کرد.


مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدبابت منبع تغذیه هوشمندانه هزینه کنید
هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدهرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

Blur سعی داشت تا در بازار تکراری آن دوره، یک ایده خلاقانه باشد. ترکیب یک بازی ریسینگ و المان‌های شوتر؛ موضوعی بود که تنها Blur می‌توانست آن را به پرده نمایش بکشاند. هدف این بازی صرفا رقابت نبود! بلکه شما باید با ماشین‌های چند صد اسب بخاری برای رسیدن به خط پایان در میدان نبردی عظیم؛ مبارزه می‌کردید و برای انجام چنین امری نیز؛ دست شما در استفاده از سلاح‌ها و قابلیت‌های خاص کاملا باز بود.

Driver: San Francisco


اگر به دنبال مصداق واقعی ضرب‌المثل نوش دارو پس از مرگ سهراب هستید، باید به سراغ Driver: San Francisco بروید. این بازی یک عنوان باکیفیت و دوست داشتنی بود که در زمان و مکان اشتباهی عرضه شد. Driver: San Francisco عملا یک بازی جذاب بود که متاسفانه به چیزی که باید نرسید. شاید اگر یویبسافت هرگز رویای رقابت با سری جی‌تی‌ای را نداشت، فرنچایز Driver می‌توانست جایگاه به مراتب بهتری داشته باشد.

اما با این‌حال Driver: San Francisco نیز یکی از بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر است که شما باید در سال ۲۰۲۴ به سراغش بروید. گیم‌پلی خلافانه این بازی و از طرفی گرافیک واقعا خوب آن؛ جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های بازی Driver: San Francisco هستند و تجربه‌شان ابدا خالی از لطف نیست.

Grid Legends


فرنچایز Grid یکی از دوست داشتنی‌ترین فرنچایزهای ریسینگ در میان بازی‌های ویدئویی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این فرنچایز خلاف بسیاری از عناوین حاضر در این لیست، سعی در انتقال تجربه‌ای آرکید ندارد و تنها چیزی که می‌خواهد، به تصویر کشیدن یک تجربه شبیه‌ساز از رانندگی با ماشین‌های مسابقه‌ای مختلف آن‌هم در کالبد یک بازی ویدئویی است. آخرین نسخه از این فرنچایز در سال ۲۰۲۲ تحت عنوان Grid Legends منتشر شد که عملکرد واقعا خوبی را نیز به دنبال داشت.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | بهمن ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه متوسط
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | بهمن ۱۴۰۲راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | بهمن ۱۴۰۲

این بازی موفق شد تا به امتیاز متای ۷۷ برسد و اگر چه نمره مورد انتظاری نبود، اما با این‌حال استودیوی Codemasters درکنار استودیوی الکترونیک آرتز به عنوان ناشر این بازی؛ توانسته بودند تا گیم‌پلی و گرافیک واقعا خوبی را به تصویر بکشند که سبب جذابیت این بازی ریسینگ شده بودند.

Need for Speed Unbound


صبر کنید، هنوز کارمان با دنیای بازی‌های ریسینگ به پایان نرسیده است! همانطور که می‌دانید، نید فور اسپید یکی از محبوب‌ترین بازی ‌های ماشینی کامپیوتر است و دیدن نماینده‌های مختلفی از این فرنچایز ابدا جای تعجبی ندارد. پس بنابراین اگر نسخه ریمستر بازی Need for Speed: Hot Pursuit برایتان جذاب نبوده، شاید وقت آن رسیده باشد که به سراغ جدیدترین نماینده از دنیای این فرنچایز یعنی بازی Need for Speed Unbound بروید. Need for Speed Unbound یک بازی ماشینی کامپیوتری است که در سال ۲۰۲۲ توسط الکترونیک آرتز ساخته شد.

این بازی در تلاش بود تا دنیای نید فور اسپید را به آن‌چیزی که لیاقتش را داشت، برساند. بسیاری از مکانیزم‌های اصلی و کلاسیک این سری با این نسخه به نید فور اسپید بازگشته بودند و از طرفی نیز؛ گرافیک متفاوت آن؛ سبب شده بود تا Need for Speed Unbound در کنار سایر بازی‌های سال ۲۰۲۲؛ حرف برای گفتن داشته باشد.

Assetto Corsa Competizione


اگر گرافیک در دنیای بازی‌های ریسینگ برایتان اولویت مهم‌تری دارد و از طرفی به دنبال تجربه یک حس واقعی از دنیای بازی‌های ویدئویی هستید، باید به سراغ Assetto Corsa Competizione بروید. یک بازی ریسینگ – شبیه‌ساز که در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی ایتالیایی Kunos Simulazioni ساخته شد و برای پی‌سی و کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی دردسترس قرار گرفت. چیزی‌که درباره این بازی واقعا دوست داشتنی بود، گرافیک مثال‌زدنی Assetto Corsa Competizione بود.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | بهمن ۱۴۰۲بهترین سیستم گیمینگ با بودجه پایین
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | بهمن ۱۴۰۲راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت | بهمن ۱۴۰۲

راستش را بخواهید، تنوع خوب ماشین‌ها و از طرفی حضور خودروهای لایسنس شده در این بازی؛ برگ برنده Assetto Corsa Competizione در مقایسه با سایر بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رفت. این بازی با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده بود و به امتیاز متای ۸۰؛ دست پیدا کرد.

Dirt Rally 2.0


طرفدار مسابقات ماشینی رالی هستید؟ بازی Dirt Rally 2.0 از استودیوی Codemasters درست مناسب شماست. یک بازی مثال‌زدنی و دوست داشتنی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و دردسترس کاربران پی‌سی؛ پلی‌استیشن ۴ و نهایتا ایکس‌باکس وان قرار گرفت. این بازی سفری هیجان‌انگیز به دنیای مسابقات رالی بود و از شما یک راننده رالی حرفه‌ای می‌ساخت که چالش‌های فراوانی پیش‌رو داشت.

این بازی موفق شد تا عملکرد خوبی در بخش فیزیک و گیم‌پلی از خودش نشان داد. گرافیک بازی واقعا خوب بود و در نهایت، همه‌چیز دست به دست هم داد تا بازی دوست داشتنی Dirt Rally 2.0 تبدیل به عنوانی شود که هرکسی باید به سراغش برود.

Forza Motorsport


اجازه دهید که لیست بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر را با یکی از بهترین فرنچایزهای ریسینگ ادامه دهیم. روی صحبت ما با فرنچایز فورتزاست که احتمالا با آن آشنایی دارید. فورتزا فرنچایزی انحصاری برای پی‌سی و کنسو‌ل‌های ایکس باکس است که تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده و در سال ۲۰۲۳؛ جدیدترین نسخه آن از راه رسید. Forza Motorsport هشتمین نسخه از سری فورتزا موتور اسپرت است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و در همان سال نیز؛ برنده جایزه بهترین بازی ریسینگ سال شد.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

فورتزا موتور اسپرت برخلاف فورتزا هورایزن؛ سعی دارد که تجربه‌ای شبیه‌ساز از رانندگی با ماشین‌های مختلف باشد و چندان تجربه آرکید محوری نیست. بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی ریسینگ کامپیوتری هستید و می‌خواهید تجربه‌ای جدی از این سبک از بازی‌ها داشته باشید، بد نیست که نیم‌نگاهی به Forza Motorsport داشته باشید.

Need for Speed: Most Wanted – نسخه سال ۲۰۰۵


بازهم یک بازی دوست داشتنی دیگر از دنیای نید فور اسپید! وقتی به تاریخچه بازی‌های نید فور اسپید نگاه می‌کنیم و به گذشته سفر می‌کنیم؛ بازی‌هایی را می‌بینیم که بی‌پروا دوست داشتنی بودند. بازی‌هایی که شاید سال‌ها از انتشار آن‌ها گذشته باشد، اما همچنان می‌توان تجربه‌ای خوب از آن‌ها داشت و Need for Speed: Most Wanted مصداقی عالی از این موضوع است که در سال ۲۰۰۵ از راه رسید. یک بازی ریسینگ – آرکید که از نظر داستانی و گیم‌پلی؛ حرف برای گفتن داشت!

عملکرد این بازی بقدری خوب بود که اگر بگویم Need for Speed: Most Wanted بهترین بازی در کل تاریخ نید فور اسپید است، اغراق نکرده‌ایم! اما چه چیزی سبب شد تا Need for Speed: Most Wanted تبدیل به بهترین بازی این سری شود؟ برای پاسخ این سوال باید موضوعات مهمی را در نظر بگیرید،. از داستان خوب آن تا گیم‌پلی روان و قابلیت‌های شخصی‌سازی دیوانه‌کننده‌ای که در بازی Need for Speed: Most Wanted قرار گرفته بودند.

The Crew Motorfest


The Crew Motorfest تلاش دوباره استودیوی یوبیسافت برای بازگشت به دنیای بازی‌های ریسینگ بود. سال‌ها بود که سری Crew از یوبیسافت چندان عملکرد خوبی نداشتند و اگرچه بازی‌هایی جذاب بودند، اما کسی به سراغشان نمی‌رفت. منتهی خوشبختانه آن‌ها در سال ۲۰۲۳ نسخه جدید بازی Crew را با نام The Crew Motorfest منتشر کردند که موفق شد تا طرفداران این سری را مجددا به دنیای این بازی بازگرداند.


مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید صندلی گیمینگ بدانیدعوارض نشستن طولانی مدت را جدی بگیرید
هرآنچه که باید پیش از خرید صندلی گیمینگ بدانیدهرآنچه که باید پیش از خرید صندلی گیمینگ بدانید

The Crew Motorfest موفق شد تا عملکرد خوبی را از خودش نشان دهد و تبدیل به یکی از بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر در سال ۲۰۲۳ شد که نه‌تنها گرافیک خوبی داشت، بلکه از نظر گیم‌پلی نیز می‌توانست گیمرها را به آن‌چیزی که به دنبالش بودند، برساند.

Forza Horizon 5


بالاخره نوبتی هم که باشد، نوبت به بهترین بازی ماشینی کامپیوتر می‌رسد. احتمالا بسیاری از شما تاکنون حدس زده‌اید که لقب بهترین بازی ماشینی کامپیوتر به کدام بازی خواهد رسید و آن بازی چیزی جز شاهکار مایکروسافت، یعنی نسخه پنجم سری فورتزا هورایزن نیست. روی صحبت ما با بازی دوست داشتنی Forza Horizon 5 که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و دروازه جدیدی به دنیای بازی‌های ریسینگ بود.

همه‌چیز درباره Forza Horizon 5 بی‌نظیر بود. از گرافیک فوق‌العاده آن بگیرید، تا گیم‌پلی این بازی که از Forza Horizon 5 یک تجربه جذاب را ساخته بودند. این بازی حتی از نظر منتقدان نیز یک تجربه مثال‌زدنی بود و به امتیاز متای ۹۲ رسید که واقعا بی‌نظیر است.

جمع‌بندی


بازی‌ های ماشینی کامپیوتر یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی‌اند که در ایران نیز طرفداران خاص خودشان را دارند. این بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا دنیای هیجان‌انگیزی را داشته باشید و در این بین نیز؛ تنوع بی‌شماری دارند. از همین‌رو ما نیز در ویجیاتو به سراغ ۱۲ مورد از بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر رفته‌ایم که هر پی‌سی گیمری باید به سراغش برود. پس اگر به دنبال بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر هستید، این مقاله درست مناسب شماست.

گرافیکی‌ترین بازی ماشینی کامپیوتر کدام است؟

اگر گرافیک در تجربه بازی‌ های ماشینی کامپیوتر برایتان مهم است، به سراغ Assetto Corsa Competizione و Forza Horizon 5 بروید.

کدام بازی ماشینی کامپیوتر بهترین خط داستانی را دارد؟

اگر جزو گیمرهایی هستید که به دنبال داستانی جذاب‌اند، بازی Need for Speed: Most Wanted قطعا می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

کدام بازی ماشینی کامپیوتر را می‌توان به صورت آنلاین نیز تجربه کرد؟

اگر می‌خواهید با دوستانتان به سراغ بهترین بازی های ماشینی کامپیوتر بروید، Forza Motorsport و Grid Legends مناسب شما هستند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.