بهترین بازی های ایکس باکس | ۲۰ بازی شاهکار که باید تجربه‌شان کنید

مایکروسافت در نسل هشتم کنسول‌های ویدئویی؛ عملکرد بسیار جذابی داشت. منتهی با شروع نسل نهم و با معرفی کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت یعنی XBOX Series S و XBOX Series X؛ آن‌ها در تلاش بودند تا تجربه‌ای به مراتب بهتر از نسل هشتم را به تصویر بکشند. مایکروسافت سعی داشت تا با رفع اشتباهاتش در نسل هشتم؛ یک تجربه جذاب در نسل نهم کنسول‌های بازی باشد. آن‌ها می‌دانستند که رقابت در این نسل؛ حالا سخت‌تر از همیشه شده. درواقع این تلاش مایکروسافت باعث شد تا نسل جدیدی از بهترین بازی های ایکس باکس شروع شود که بد نیست با آن‌ها آشنا شوید

<!–

–>

بنابراین با تمام این توضبحات؛ اگر شما نیز یکی از مالکین کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی مایکروسافت هستید؛ و یا تصمیم به خرید آن‌ها را دارید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سفری هیجان‌انگیز به دنیای کنسول‌های مایکروسافت بزنیم و ۲۰ مورد از جذاب‌ترین و بهترین بازی های ایکس باکس را به شما معرفی کنیم که هر گیمری باید برای یک‌بار هم که شده، به سراغشان برود.

فهرست محتوا
نمایش

Pentiment


از Pentiment می‌توان به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های چندین سال اخیر یاد کرد که می‌توان ردپای آن را در دنیای بهترین بازی های ایکس باکس نیز دید. بازی Pentiment یک عنوان نقش آفرینی بود که درست در سال ۲۰۲۲ توسط Obsidian Entertainment برای کنسول‌های ایکس باکس و سایر پلتفرم‌ها منتشر شد. همچنین این بازی؛ بقدری شاهکار بود که موفق شد تا به امتیاز متاکریتیک ۸۶ برسد و از این جهت، یکی از پرافتخارترین بازی‌های نقش آفرینی در لیست بهترین بازی های xbox است.


مطلب پیشنهادی:آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهبازی‌های پلی استیشن را نصف قیمت بخرید!
آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهآموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیه

منتهی چیزی‌ که این بازی نقش آفرینی را خاص و دوست داشتنی می‌کرد، گرافیک متفاوت آن و داستان منحصر به فرد Pentiment بود. این بازی بیش از آن‌که یک اثر ویدئویی باشد، یک اثر هنری بود و صادقانه بگویم؛ گرافیک آن مثال‌زدنی است. بطوری که اگر طرفدار بازی‌های نقش آفرینی باشید، می‌توانید روی بازی دوست داشتنی Pentiment؛ حساب ویژه‌ای باز کنید.

Doom Eternal


اگر طرفدار بازی‌های اکشن هستید و به دنبال بهترین بازی ایکس باکس می‌گردید، اجازه دهید که بازی Doom Eternal را به شما معرفی کنم. عنوانی که در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی id Software ساخته شد و ماموریت انتشارش نیز برعهده استودیوی Bethesda Softworks بود. این بازی یک عنوان هیجان‌انگیز با گیم‌پلی منحصر به فرد خودش بود. Doom Eternal بقدری شاهکار بود که نسل جدیدی از بازی‌های اکشن را به دنیای بازی‌های ویدئویی معرفی کرد و مقتدرانه به امتیاز متای ۸۸ رسید.

بازی Doom Eternal یک بازی اول شخص بود. شما در دنیای این بازی وظیفه کنترل کاراکتر دوست داشتنی Doomguy را برعهده داشتید که باید یک‌بار دیگر از زمین در مقابل تهاجم شیاطین و هیولاها دفاع کند. فلسفه بازی همین‌قدر ساده، اما سرگرم‌‌کننده است و تنها کاری که باید بکنید، کشتن هیولاها به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن است.

Ori and the Will of the Wisps


Ori and the Will of the Wisps قطعا یکی از بهترین بازی‌ های ایکس باکس در نسل هشتم بود که خوشبختانه شما می‌توانید آن را روی کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت و یا حتی کنسول نینتندو سوئیچ نیز تجربه کنید. Ori and the Will of the Wisps یک بازی پلتفرمر – ماجراجویی بود که می‌تواند هرکسی را عاشق تجربه بازی‌های پلتفرمر کند. بازی Ori and the Will of the Wisps دنباله‌ای عالی برای بازی Ori and the Blind Forest بود که پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

همچنین عملکرد بازی Ori and the Will of the Wisps از سوی منتقدان و گیمرهای بسیاری ستایش شد. این بازی به امتیاز متای ۹۳ رسید و کاربران پی‌سی روی پلتفرم استیم نیز؛ به این بازی امتیاز ۱۰ از ۱۰ را دادند. Ori and the Will of the Wisps آمده بود که تاریخ‌سازی کند و جزئیات بی‌نظیر بسیاری دارد که می‌توانند هر گیمری را عاشق این بازی کنند.

Sea of Thieves


Sea of Thieves جزو آن دسته از بازی‌های آنلاین و مولتی‌پلیری است که ایکس باکس گیمرها باید به داشتنش افتخار کنند. این بازی تا مدت‌ها در انحصار مایکروسافت و کنسول‌های این کمپانی بود. اما بالاخره فرصتی فراهم شد تا در نسل نهم؛ Sea of Thieves برای پلی‌استیشن ۵ نیز منتشر شود. Sea of Thieves یک بازی اکشن – ماجراجویی بود که در سال ۲۰۱۸ متولد شده بود و از شما یک دزد دریایی می‌ساخت. عنوانی که به سبب گیم‌پلی که داشت، فورا به محبوبیت بزرگی دست پیدا کرد.

درواقع این بازی فرصتی را فراهم می‌ساخت تا شما با دوستانتان فارغ از هرچیزی؛ مهمان تجربه یک بازی هیجان‌انگیز باشید. از نبرد با هیولاهای دریایی بگیرید، تا سفر به دریاهای مختلف برای پیدا کردن گنجینه‌های مدفون شده! Sea of Thieves هنوز هم یک بازی هیجان‌انگیز برای افرادیست که می‌خواهند مهمان تجربه یک بازی دوست داشتنی شوند.

Hi-Fi Rush


واقعا چه کسی فکرش را می‌کرد که یک بازی مستقل از استودیویی کمتر شناخته شده؛ به موفقیتی بزرگ دست پیدا کرد؟ روی صحبت ما با بازی Hi-Fi Rush است که در سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی Tango Gameworks ساخته شد و ثابت کرد که یک بازی اکشن – ریتمیک نیز می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر باشد. این بازی به امتیاز متای ۹۱ رسید و گیمرها واقعا از تجربه این بازی راضی بودند. استودیوی بازی‌سازی Tango Gameworks برای ساخت این بازی از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ کمک گرفته بود و به همین دلیل؛ این بازی گرافیک فوق‌العاده‌ای داشت.

Hi-Fi Rush تاکنون برای پی‌سی؛ ایکس باکس و در نهایت کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شده. گرافیک خوب این بازی؛ جلوه‌های بصری رنگارنگ Hi-Fi Rush و از همه مهم‌تر؛ گیم‌پلی دوست داشتنی این بازی، جزو دلایلی بودند که از بازی Hi-Fi Rush یک تجربه بی‌نظیر می‌ساختند.

Elden Ring


وقتی صحبت از بهترین بازی های ایکس باکس می‌شود، غیرممکن است که درباره بازی الدن رینگ حرفی به میدان نیاید. الدن رینگ یک بازی افسانه‌ای بود که در سال ۲۰۲۲ توسط استودیوی FromSoftware منتشر شد. استودیویی که خیلی خوب می‌دانست چگونه باید یک شاهکار ویدئویی را بسازد. استودیوی FromSoftware کارنامه بسیار خوبی در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی داشت و این تجربه به آن‌ها کمک کرد تا الدن رینگ را دوست داشتنی‌تر از همیشه بسازند. جالب‌تر این‌که الدن رینگ موفق شد تا به امتیاز متای ۹۶ برسد و به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۲ نیز شناخته شد.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

بازی Elden Ring یک بازی اکشن با المان‌های سولزلایک بود که کیفیت فوق‌العاده‌ای داشت. از داستان خارق‌العاده این بازی بگیرید، تا موسیقی‌متن و حتی گرافیک الدن رینگ، همه دست به دست هم داده بودند تا این بازی تجربه‌ای باشد که هیچ گیمری نباید آن را دست کم بگیرد.

Sekiro: Shadows Die Twice


Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی دوست داشتنی دیگر از استودیوی فرام‌سافتور است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. یک بازی سولزلایک دیگر که در سبک عناوین اکشن – ماجراجویی روایت می‌شد و کیفیت بسیار خوبی داشت. Sekiro: Shadows Die Twice هرآن‌چیزی که باید را در اختیار داشت و به جرئت می‌توان گفت که این بازی؛ بهترین بازی ایکس باکس است! Sekiro: Shadows Die Twice تاکنون برای پلی‌استیشن ۴؛ کنسول ایکس باکس وان و در نهایت پی‌سی منتشر شده.

Sekiro: Shadows Die Twice از سوی منتقدان نیز ستایش شد. این بازی به امتیاز متای ۹۱ رسید و داستان آن درباره امپراطوری‌های کهن ژاپن بود. Sekiro: Shadows Die Twice درست مانند تمامی بازی‌های سولزلایک دیگر؛ از المان‌های فانتزی نیز بهره‌مند بود و همین موضوع باعث شده بود تا Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی دوست داشتنی باشد.

Assassin’s Creed Mirage


تا مدت‌ها بود که بازی‌های سری اساسینز کرید، از ریشه‌های خودش دور شده بودند. اساسینز کرید والهالا و یا بازی اساسینز کرید ادیسه؛ اگرچه بازی‌هایی دوست داشتنی بودند، اما فرسنگ‌ها با بازی‌های اولیه این سری فاصله داشتند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از گیمرها نسبت به این روند اعتراض کنند. خوشبختانه یوبیسافت به صدای اعتراض گیمرها گوش کرد و به آن‌ها قول داد تا در جدیدترین نسخه از اساسینز کرید، به ریشه‌های این سری بازگردد. نتیجه این کار نیز؛ چیزی جز بازی Assassin’s Creed Mirage نبود. عنوانی که در سال پاییز سال ۲۰۲۳ منتشر شد و بازی نسبتا خوبی بود.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Minecraft Legendsمایکروسافت، لطفا بسه!
بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends

Assassin’s Creed Mirage موفق شد تا بالاخره تا آن حس کلاسیک بازی‌های سری اساسینز کرید را مجددا احیا کند. حالا این Assassin’s Creed Mirage تبدیل به بازی موردعلاقه گیمرها شده بود و علی‌رغم تمامی حواشی که داشت، این بازی دوست داشتنی یک نماینده‌ای جذاب از استودیوی یوبیسافت بود که می‌شد روی آن حساب باز کرد.

Control


Control جزو آن دسته از بازی‌هایی است که متاسفانه آن‌طوری که باید دیده نشد. این بازی ساخته استودیوی رمدی است. استودیویی که سابقه ساخت سری الن‌ ویک، مکس‌پین و حتی بازی Quantum Break را نیز در کارنامه خودش ثبت کرده. Control یک بازی اکشن – ماجراجویی دوست داشتنی است که در دنیای فانتزی خودش روایت می‌شود. این بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در همان سال نیز؛ برنده جایزه بهترین بازی از نظر کارگردانی و جلوه‌های هنری شد.

Control از نظر منتقدان نیز یک پروژه نسبتا موفق بود. این بازی روی کنسول‌های ایکس باکس به امتیاز متای ۸۷ رسید و عملا یک بازی موفق دیگر از استودیوی رمدی بود که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس نیز یاد کرد که هرکسی باید به سراغش برود.

Batman: Arkham Knight


با یک بازی ابرقهرمانی چطورید؟ تا مدت‌ها بازی‌های ابرقهرمانی چندان جدی گرفته نمی‌شدند. این بازی‌ها کیفیت لازم را نداشتند و جز چند آی‌پی انگشت شمار؛ عملا نمی‌شد بازی خوبی را در میان این عناوین پیدا کرد. اما این شرایط تنها تا زمانی ادامه داشت که استودیوی Rocksteady Studios سه‌گانه شاهکار بتمن را ساخت. سه‌گانه‌ای که عملا دنیای بازی‌های ابرقهرمانی را دگرگون کرد و باعث شد تا این بازی‌ها وارد نسل جدیدی شوند.


مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان

منتهی درست در میان این سه‌گانه، بازی Batman: Arkham Knight که زیبایی این بازی‌ها را به اوج خودش رساند. این بازی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و برنده جوایز بسیاری نیز شد. Batman: Arkham Knight تاکنون برای پلی‌استیشن ۴؛ پی‌سی و نهایتا ایکس‌ باکس وان منتشر شد و در سال ۲۰۲۳؛ راهی پلتفرم نینتندو سوئیچ نیز شد.

Red Dead Redemption 2


استودیوی راکستار یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین بازی‌سازهای ویدئویی است که سابقه درخشانی در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی مختلف دارد. راکستار عموما به سبب ساخت فرنچایز جی‌تی‌ای شناخته می‌شود، اما آن‌ها فرنچایزهای جذاب دیگری نیز دارند که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. فرنچایز رد دد جزو آن دسته از سری‌هایی است که راکستار آن را ساخته و نسخه اول آن درست در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نسخه اول بازی رد دد، عملا یک موفقیت بزرگ برای راکستار بود و دنیای بازی‌های این بازی‌ساز را به غرب وحشی می‌برد.

نقطه عطف سری رد دد، در نسخه دوم آن بود. بازی Red Dead Redemption 2 که در سال ۲۰۱۸ از راه رسید، بدون شک یکی از بهترین بازی های ایکس باکس است که خوشبختانه می‌توانید به سراغش بروید. این بازی داستانی فوق‌العاده، جزئیاتی بی‌نظیر و گیم‌پلی هیجان‌انگیزی دارد که باعث شده‌اند تا Red Dead Redemption 2 تبدیل به بهترین بازی ایکس باکس شود.

Forza Horizon 5


راستش را بخواهید؛ کنسول‌های ایکس باکس؛ بهشت افرادیست که علاقه‌مند به بازی‌های ریسینگ هستند. درواقع خوشبختانه به لطف انحصاری‌های ریسینگ خوبی چون Forza Horizon و Forza Motorsport روی کنسول‌های ایکس باکس؛ شما می‌توانید انتظارات خودتان را از دنیای این بازی‌ها بالا ببرید. چه بسا بسیاری از افراد صرفا برای تجربه این بازی‌ها تصمیم به خرید کنسول‌های مایکروسافت می‌گیرند و به جرئت می‌توان گفت که ایکس باکس؛ بهترین بازی‌های ریسینگ حال حاضر را در اختیار دارد.

منتهی یکی از این بازی‌ها، عنوان دوست داشتنی Forza Horizon 5 است. یک بازی جذاب ریسینگ با المان‌های جهان‌باز که در سال ۲۰۲۱ انحصارا برای ایکس باکس و پی‌سی منتشر شد و دنیایی را به تصویر می‌کشید، که ابدا نمی‌شد مشابه‌اش را در دنیای سایر بازی‌های ریسینگ پیدا کرد. Forza Horizon 5 تجربه‌ای حرفه‌ای از دنیای اتومبیل‌رانی است. گرافیک خوب این بازی باعث شده تا نسخه پنجم سری فورتزا، حرف برای گفتن داشته باشد و در لیست بهترین بازی های ایکس باکس قرار بگیرد.

Starfield


همانطور که مقدمه این مقاله نیز درباره‌اش صحبت کردیم؛ مایکروسافت سعی دارد تا در نسل نهم کنسول‌های ویدئویی؛ یک تجربه متفاوت را ارائه کند. به همین دلیل آن‌ها سال‌هاست که روی بازی‌های انحصاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بازی‌هایی را ساختند، که واقعا نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. اما در این بین؛ استارفیلد یکی از آن دسته از بازی‌های انحصاری ایکس باکس و پی‌سی است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. استارفیلد یک بازی انقلابی در نوبه خودش بود و فورا تبدیل به یکی از بهترین بازی‌ های ایکس باکس شد. بازی دوست داشتنی استارفیلد توسط استودیوی Bethesda Game Studios ساخته شده بود و به امتیاز متای ۸۵ رسید.


مطلب پیشنهادی:ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟به نسل جدید گرافیک در بازی‌های ویدیویی خوش آمدید
ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟ری تریسینگ چیست و چه تاثیری در بازی‌ها دارد؟

استارفیلد یک بازی نقش آفرینی – ماجراجویی بود که به شما اجازه می‌داد تا در سیاره‌ها و کهکشان‌ها سفر کنید و داستان خودتان را رقم بزنید. تم آینده‌نگرانه این بازی و از طرفی استفاده از جزئیات جذاب در ساخت این بازی؛ سبب شده بودند تا استارفیلد جزو آن دسته از بازی‌های انحصاری باشد که هر گیمری باید برای یک‌بار هم که شده، به سراغش برود. پس اگر به دنبال بهترین بازی ایکس باکس هستید؛ استارفیلد را نادیده نگیرید.

نسخه ریمیک بازی  Resident Evil 2


بازی‌های ترسناک طرفداران بسیار زیادی دارند. برخی از این بازی‌ها سعی دارند تا با استفاده از موضوعات ماورایی؛ تجربه‌ای متفاوت باشند و برخی دیگر؛ برای ترساندن گیمرها از زامبی‌ها کمک می‌گیرند. خوشبختانه سری رزیدنت اویل جزو آن دسته از بازی‌های است که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و اگر طرفدار بازی‌های ترسناک باشید، احتمالا تاکنون سری به این بازی زده‌اید. اما نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2؛ یک بازی افسانه‌ای است که هرچقدر هم که قدیمی شده باشد، اما هنوز هم می‌تواند گیمرها را راضی نگه دارد.

نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2؛ دروازه جدیدی از بازی‌های ترسناک بود. استودیوی کپ‌کام در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا نسخه کلاسیک و قدیمی رزیدنت اویل ۲ را مجددا بسازد. نتیجه کار؛ چیزی جز نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 نبود. یک بازی جذاب و دوست داشتنی با گرافیکی عالی و گیم‌پلی بی‌نقص که حالا نه‌تنها گیمرهای قدیمی؛ بلکه گیمرهای نسل جدید را نیز سرگرم می‌کرد.

A Way Out


صبر کنید، هنوز کارمان با دنیای بهترین بازی های ایکس باکس به پایان نرسیده است. راستش را بخواهید اگر به دنبال تجربه یک بازی داستانی جذاب با دوستانتان هستید؛ می‌توانید به سراغ بازی A Way Out برود. یک بازی جذاب که توسط استودیوی Hazelight Studios در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و به شما اجازه می‌داد تا یک بازی داستانی را حالا این‌بار در کالبد یک بازی کوآپ تجربه کنید که تصمیمات شما در آن می‌توانستند روند داستانی بازی را تغییر دهند.


مطلب پیشنهادی:اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیدنصب بازی قدم اول نیست!
اولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنیداولین برنامه‌هایی که باید روی کامپیوتر گیمینگ خود نصب کنید

بازی A Way Out به سبب گیم‌پلی خلاقانه‌ای که داشت، از سوی منتقدان و گیمرها ستایش شد. این بازی موفق شد تا نامزد جایزه‌های بسیاری شود و همه‌چیز دست به دست هم داده تا بازی دوست داشتنی A Way Out؛ بهترین بازی ایکس باکس باشد که شما می‌توانید در لیست بهترین بازی های xbox به سراغش بروید.

Halo: The Master Chief Collection


باید اعتراف کرد که بازی‌های انحصاری ایکس باکس در طول چندین سال اخیر به طرز شگفت‌انگیزی دوست داشتنی شده‌اند. حالا ایکس باکس نیز درست در کنار سایر کنسول‌ها مانند نیننتندو سوئیچ و پلی‌استیشن؛ در بخش بازی‌های انحصاری حرف برای گفتن دارد. سری هیلو درست یکی از آن دسته از بازی‌هایی است که اگر طرفدار بازی‌های شوتر باشید، می‌توانید انتظارات بالایی از آن داشته باشید. تاکنون نسخه‌های مختلفی از سری هیلو منتشر شده، که اکثرشان بازی‌هایی فوق‌العاده بودند. اما نسخه Halo: The Master Chief Collection گنجینه‌ای از بازی‌های کلاسیک این سری است که به شما اجازه می‌دهد بازی‌های قدیمی سری هیلو را در کالبدی مدرن تجربه کنید.

Halo: The Master Chief Collection برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در ابتدا دردسترس کاربران کنسول ایکس باکس وان بود و با شروع نسل نهم؛ برای کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس نیز منتشر شد. Halo: The Master Chief Collection موفق شد تا عملکرد بسیار خوبی را ثبت کند و به امتیاز متای ۸۵ رسید. Halo: The Master Chief Collection یک ریمستر ساده از نسخه‌های اولیه سری هیلو بود که حالا گرافیکی‌تر و جزئیات بیشتری داشت و به شما اجازه می‌داد تا یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

Gears 5


ایکس باکس یکی از بهترین کنسول‌های بازی برای تجربه عناوین شوتر است. اگر هیلو برایتان هیجان‌انگیز نیست، شاید وقت آن رسیده باشد که نیم‌نگاهی به بازی دوست داشتنی Gears 5 داشته باشید. فرنچایز Gears یکی از بهترین فرنچایزهای ویدئویی است که به صورت انحصاری صرفا برای ایکس باکس ساخته می‌شود و به همین دلیل؛ باید در لیست بهترین بازی های ایکس باکس به این سری اشاره کرد. اما نقطه عطف این فرنچایز؛ در نسخه پنجم و با بازی Gears 5 بود.


مطلب پیشنهادی:چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]
چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]چرا بازی ها شبیه تریلرهاشون نیستند؟ [تماشا کنید]

همچنین بازی Gears 5 در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی The Coalition ساخته شد و ماموریت انتشار این بازی نیز برعهده تیم Xbox Game Studios بود. این بازی یک تجربه شوتر سوم شخص با المان‌های اکشن – ماجراجویی بود که می‌توانست گیمرها را به آن چیزی که دوست دارند، برساند.

Psychonauts 2


بازی Psychonauts 2 یک عنوان پلتفرمر است که توسط استودیوی Double Fine ساخته شد و به دست استودیوی Xbox Game Studios در سال ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۴؛ ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس و ایکس منتشر شد. Psychonauts 2 از سوی منتقدان بسیاری ستایش شد و به امتیاز متای ۹۱ رسید که از آن بهترین بازی ایکس باکس را می‌ساختند. همچنین این بازی با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده بود که اجازه می‌داد تا Psychonauts 2 گرافیک فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

بازی Psychonauts 2 لول‌دیزاین؛ شخصیت‌ها و دنیای جذابی داشت. از طرفی نیز اتمسفری که این بازی به تصویر می‌کشید، کاملا متفاوت‌تر از سایر بازی‌های ویدئویی بود و به همین دلیل؛ اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ایکس باکس هستید، باید به سراغ بازی Psychonauts 2 بروید.

Hades


در لیست بهترین بازی‌ های ایکس باکس؛ به بازی جذاب Hades می‌رسیم. این بازی یک عنوان رو‌گ‌لایک با المان‌های اکشن است که در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی Supergiant Games ساخته شد و برای بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس منتشر شد. Hades موفق شد تا به امتیاز متای ۹۳ برسد و از همین رو؛ یکی از بهترین بازی های ایکس باکس است.


مطلب پیشنهادی:۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانیدبازگشت جان مارستون
۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید

همچنین جالب است بدانید که نسخه iOS این بازی جذاب نیز دردسترس است و شما می‌توانید حتی این بازی را روی گوشی‌های هوشمند تجربه کنید. پس اگر طرفدار بازی‌های روگ‌لایک هستید و به دنبال تجربه یکی از بهترین بازی های ایکس باکس می‌گردید، Hades از استودیوی Supergiant Games را نادیده نگیرید.

Grand Theft Auto V


در نهایت اجازه دهید که لیست بهترین بازی های ایکس باکس را با Grand Theft Auto V به پایان برسانیم. جی‌تی‌ای بهترین بازی است که می‌توانید روی ایکس باکس تجربه کنید و حتی این بازی هم دست‌پخت استودیوی افسانه‌ای راکستار است. Grand Theft Auto V برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و حتی با گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی؛ گرافیکش توان رقابت با بازی‌های بزرگ امروزی را دارد. اما این صرفا گرافیک نیست که بازی Grand Theft Auto V را تبدیل به بهترین بازی ایکس باکس کرده!

بازی Grand Theft Auto V از نظر داستانی؛ صداگذاری و گیم‌پلی؛ پیش‌رو در صنعت بازی‌های جهان‌باز است. این بازی حتی از بخش آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند که با نام Grand Theft Auto: Online شناخته می‌شود و اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ایکس باکس هستید، Grand Theft Auto V دقیقا پیش‌روی شماست.

جمع‌بندی


راستش را بخواهید، ابدا فرقی ندارد که کنسول نسل نهمی مایکروسافت را دارید، یا هنوز یکی از مالکین کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت‌اید؛ لیست بهترین بازی های ایکس باکس؛ قطعا یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هرکسی به آن نیاز دارد. به همین دلیل ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغ لیستی از ۲۰ مورد از بهترین بازی های ایکس باکس رفته‌ایم که هر گیمری برای یک‌بار هم که شده، باید تک تک بازی‌های این لیست را تجربه کند. پس این شما و این بهترین بازی های ایکس باکس که باید تجربه‌شان کنید.

بهترین بازی ایکس باکس از نظر داستانی کدام است؟

ایکس باکس بازی‌های داستان‌محور بی‌شماری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Red Dead Redemption 2 و Pentiment به عنوان بهترین بازی‌های داستانی یاد کرد.

بهترین بازی ایکس باکس از نظر گرافیکی کدام است؟

اگر گرافیک برایتان مهم است و می‌خواهید نهایت قدرت سخت‌افزاری کنسول‌تان را به چالش بکشید، باید به Starfield و Elden Ring بروید.

بهترین بازی ایکس باکس برای بازی با دوستانمان کدام است؟

اگر به دنبال تجربه یک بازی کوآپ – مولتی‌پلیر هستید، A Way Out و بخش آنلاین بازی Grand Theft Auto V را نادیده نگیرید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.