بهترین بازی های ایکس باکس سری اس | معرفی ۱۵ عنوان برتر ۲۰۲۴

با شروع نسل نهم کنسول‌های ویدئویی؛ مایکروسافت در تلاش بود تا تجربه‌ای فوق‌العاده را به سبب کنسول‌های نسل جدیدش یعنی XBOX Series S و XBOX Series X به تصویر بکشد. مایکروسافت در تلاش بود تا در نسل نهم نه‌تنها ایرادات پیشین خودش را برطرف کند، بلکه تمرکز بسیار زیادی نیز روی مبحث بازی‌سازی به خرج داد. آن‌ها نسل نهم کنسول‌های ویدئویی را طوفانی شروع کردند و در این بین؛ این حضور ایکس باکس سری اس بود که بیش از سایر کنسول‌های نسل نهمی جلب توجه می‌کرد. از همین‌رو ما نیز در این مقاله از ویجیاتو قرار است که نگاهی به بهترین بازی های ایکس باکس سری اس داشته باشیم.

<!–

–>

ایکس باکس سری اس به سبب قیمت اقتصادی و محبوبیتی که داشت، فورا تبدیل به یکی از بهترین کنسول‌های این نسل شد که به گیمرها اجازه می‌داد تا بازی‌های نسل جدید را با کیفیتی خارق‌العاده تجربه کنند. این کنسول نقاط ضعف و قوت خودش را داشت و با این‌حال تبدیل به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های نسل نهمی شد که بی‌شک طرفداران خاص خودش را دارد و دیدن لیستی مرتبط با بهترین بازیهای ایکس باکس سری اس ابدا جای تعجبی ندارد.

فهرست محتوا
نمایش

Lies of P


سال ۲۰۲۳؛ سالی فراموش‌نشدنی برای گیمرها بود. در این سال مجموعه‌ای از بازی‌های باکیفیتی منتشر شدند که خوشبختانه Lies of P نیز یکی از آن‌ها بود. این بازی یک اقتباس تاریک و ترسناک از دنیای پینوکیو بود و خودش را یک بازی سولزلایک معرفی می‌کرد. Lies of P به سبب گرافیک فوق‌العاده‌ای که داشت، فورا تبدیل به یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس شد. این بازی با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده بود و به همین دلیل گرافیک مثال‌زدنی داشت.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

بازی Lies of P حتی از نظر منتقدان نیز یک بازی مورد احترام بود. این بازی به متای ۸۳ رسید و از طرفی نامزد دریافت جایزه بهترین بازی نقش آفرینی سال نیز شد. Lies of P در کنار گیم‌پلی خوب، داستان جذابی را نیز به پرده نمایش کشانده بود و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Lies of P یک بازی جذاب برای کنسول ایکس باکس سری اس باشد.

Ori and the Will of the Wisps


اگر قرار باشد که تنها یک بازی را به عنوان بهترین بازی ایکس باکس سری اس معرفی کنیم؛ آن بازی بی‌شک Ori and the Will of the Wisps خواهد بود. یک بازی پلتفرمر با تمی ماجراجویی که درست در سال ۲۰۲۰ از راه رسید و توسط تیم Moon Studios ساخته شده بود. Ori and the Will of the Wisps برای کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان و در نهایت پی‌سی و نینتندو سوئیچ منتشر شد و دنباله‌ای مورد احترام برای بازی Ori and the Blind Forest بود.

همچنین این بازی پلتفرمر از نظر منتقدان و گیمرها نیز شاهکاری بود که باید تجربه می‌شد. جالب است بدانید که این بازی به امتیاز متای ۹۳ رسیده و همه‌چیز دست به دست هم داده تا بازی کنسولی Ori and the Will of the Wisps تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های نسل جدید ایکس باکس شود.

Fortnite


بازی‌های آنلاین قطعا بهترین نوع از بازی‌های ویدئویی هستند که می‌توانند در لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری اس قرار بگیرند. اما آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که بهترین بازی آنلاین روی این کنسول کدام است؟ قطعا پاسخ چنین سوالی می‌تواند گزینه‌های متعددی داشته باشد، اما فورتنایت جزو بازی‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. Fortnite یک بازی بتل رویال – شوتر با المان‌های آنلاین است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و اکنون تبدیل به بزرگ‌ترین بازی بتل رویال تاریخ شده.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Minecraft Legendsمایکروسافت، لطفا بسه!
بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends

فورتنایت به سبب المان‌های خلاقانه‌ای که داشت، فورا مورد توجه گیمرها قرار گرفت. این بازی موفق شد تا آمار و ارقام بسیار جالبی را نیز از خودش به جای بگذارد. اما شاید نقطه عطف این بازی با تولد کنسول‌های نسل نهمی شروع شده باشد. کنسول‌های نسل نهمی سخت‌افزار و گرافیکی به مراتب بهتری داشتند و همین موضوع به اپیک گیمز اجازه می‌داد تا فورتنایت را با کیفیتی خارق‌العاده روی این کنسول‌ها به تصویر بکشد.

Sea of Thieves


دزد دریایی بودن شاید یکی از کمتردیده‌شده‌ترین ایده‌هایی باشد که بازی‌سازها به سراغش رفته‌اند. متاسفانه معمولا کمتر بازی ویدئویی را می‌توان پیدا کرد که به شما اجازه تبدیل شدن به دزد دریایی را بدهند. منتهی مایکروسافت درست در سال ۲۰۱۸ به این طلسم پایان داد و با معرفی بازی Sea of Thieves؛ فرصتی را فراهم ساخت تا گیمرها بتوانند حالا در کالبد یک بازی ویدئویی آنلاین؛ با دوستانشان تبدیل به دزدان دریایی شوند. اما بازی دوست داشتنی Sea of Thieves صرفا یک بازی انحصاری بود که تنها در اختیار گیمرهای کنسول‌های مایکروسافت و پی‌سی قرار گرفته بود.

طولی نکشید که این بازی به سبب پتانسیل‌هایی که داشت، تبدیل به یکی از بهترین بازی برای ایکس باکس سری اس شد. خوشبختانه این بازی در طول سال‌های اخیر با دریافت بروزرسانی‌های مرتب و از همه مهم‌تر؛ محتوای جذاب، تبدیل به یکی از بهترین بازی‌ های ایکس باکس سری اس شده و اگر به دنبال بهترین بازیهای ایکس باکس سری اس هستید، باید به سراغ این بازی بروید.

Assassin’s Creed Mirage


Assassin’s Creed Mirage یکی دیگر از بهترین بازی‌هایی بود که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. یک بازی جذاب که یوبیسافت با عرضه آن؛ وعده داد بود که این بازی قرار است تجربه‌ای کلاسیک از بازی‌های این فرنچایز باشد و با شعار بازگشت به ریشه‌ها منتشر شد. موضوعی که تا حد زیادی نیز واقعیت داشت و Assassin’s Creed Mirage همان بهشت گمشده‌ای بود که گیمرها به دنبالش بودند.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

Assassin’s Creed Mirage سیزدهمین نسخه از سری اساسینز کرید به شما می‌رفت و با موتور بازی‌سازی اختصاصی یوبیسافت، یعنی موتور Ubisoft Anvil توسعه پیدا کرده بود. نهایتا این بازی با امتیاز متای ۷۷؛ تبدیل به یکی از بهترین بازی‌هایی شد که باید روی XBOX Series S خودتان به سراغش بروید.

Starfield


همان‌طوری که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، مایکروسافت در تلاش بود تا نسل نهم کنسول‌های خانگی را طوفانی شروع کند. آن‌ها می‌خواستند تا تمام ایرادات نسل قبلی را برطرف کنند و به همین دلیل؛ تمرکز ویژه‌ای روی بازی‌های انحصاری داشتند. در این بین نیز درست در سال ۲۰۲۳ بازی Starfield توسط استودیوی بتسدا ساخته شد. یک بازی انحصاری برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت که استودیویی پرآوازه پشت آن قرار داشت و طولی نیز نکشید که تبدیل به یکی از بهترین بازی‌ های ایکس باکس سری اس شد.

Starfield یک بازی اکشن – نقش آفرینی با تمی دوست داشتنی بود که گیمرها را به آن‌چیزی که به دنبالش بودند، می‌رساند. دنیای رنگارنگ این بازی و از همه مهم‌تر جهان پهناور Starfield؛ سبب شده بود تا این بازی یکی از زیباترین بازی‌های انحصاری و بهترین بازی روی ایکس باکس سری اس باشد که هر گیمری باید به سراغش برود.

Mafia: Definitive Edition


سری بازی‌های مافیا نه‌تنها به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس‌ به شمار می‌روند، بلکه فرنچایز مورد علاقه‌ من نیز هستند. مافیا درست همان تجربه کلاسیک از بازی‌های مدرن امروزی‌ست! تاکنون ۳ نسخه از این سری منتشر شده که نسخه اول و دوم آن؛ شاهکارهایی فراموش‌نشدنی‌اند. اما درست در سال ۲۰۲۰ بود که استودیوی ۲K Games به سراغ تیم Hanger 13 رفت و نسخه ریمیک این بازی را تحت عنوان Mafia: Definitive Edition منتشر کرد. این نسخه به سراغ بازی‌های قدیمی مافیا مانند مافیا ۱ از سال ۲۰۰۲؛ بازی مافیا ۲ از سال ۲۰۱۰ و نهایتا نسخه سوم این سری از سال ۲۰۱۶ می‌رفت و آن‌ها مجددا به پرده نمایش می‌کشاند.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

همچنین از طرفی طولی نکشید که این سری از سوی منتقدان بسیاری ستایش شد و گیمرها نیز عاشق این بازی شده بودند. البته Mafia: Definitive Edition ایرادات کوچکی هم داشت که به سبب دنیای زیبا و روایت داستانی فوق‌العاده این مجموعه، می‌شد آن‌ها را نادیده گرفت و صرفا تجربه‌ای مثال‌زدنی از بازی Mafia: Definitive Edition داشت.

It Takes Two


چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی یک بازی کوآپ تا به این اندازه محبوب شود؟ زمانی که بازی It Takes Two منتشر شد، شاید کمتر کسی انتظارش را داشت که این بازی تا به این اندازه محبوب شود. اما It Takes Two آمده بود تا تاریخ‌سازی کند. یک بازی باکیفیت دیگر از سازندگان بازی A Way Out که حالا در دسترس گیمرهای ایکس باکس نیز قرار گرفته بود. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی Hazelight Studios ساخته شد و تبدیل به بهترین بازی ایکس باکس سری اس شد.

It Takes Two چه از نظر منتقدان و چه از نظر گیمرها، یک بازی دوست داشتنی بود. داستان، گیم‌پلی، گرافیک و حتی صداگذاری این بازی، همگی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته بودند و در نهایت همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا بازی It Takes Two تبدیل به یکی از بهترین بازی‌هایی شود که گیمرها باید به سراغش بروند.

Minecraft


احتمالا بسیاری از شما انتظار دیدن نام بازی ماینکرفت را در چنین لیستی داشتید. ماینکرفت درست همان‌طوری که انتظار می‌رفت، یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس است. اما دلیل حضور این بازی در چنین لیستی چیست؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال باید سفری به دنیای بازی ماینکرفت داشته باشیم. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا با دوستانتان برای ساعت‌های متوالی مشغول تجربه یک بازی دوست داشتنی شوید و دنیای خیالی‌تان را بسازید. دنیایی که هیچ محدودیتی در آن نیست و تنها محدودیت شما، تخیل‌تان است.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیوناقتصادی ولی باکیفیت!
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیونراهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیون

خوشبختانه بازی جذاب ماینکرفت از قابلیت کراس پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر کنسول ایکس باکس سری اس، برای موبایل، کنسول‌های پلی‌استیشن، نینتندو سوئیچ و در نهایت پی‌سی نیز منتشر شده و همین موضوع به شما اجازه می‌دهد تا بدون دردسر خاصی بتوانید این بازی دوست داشتنی را فارغ از پلتفرمی که دارید، با دوستانتان بازی کنید.

نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4


بازی Resident Evil 4 – Remake یا همان نسخه ریمیک بازی رزیدنت اویل؛ یکی دیگر از بهترین بازی‌های شاهکاری بود که درست در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. عنوانی که توسط کپ‌کام ساخته شده بود و برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۵؛ پی‌سی؛ ایکس باکس سری اس و ایکس و در نهایت موبایل منتشر شد. این بازی یک بازسازی دوست داشتنی و فوق‌العاده از نسخه چهارم یکی از بهترین فرنچایزهای زامبی‌محور تاریخ است.

در نهایت باید گفت که چه طرفدار بازی‌های ترسناک باشد و چه علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید، بازی Resident Evil 4 نسخه ریمیک، قطعا شاهکاری‌ست که هرکسی برای یک‌بار هم که شده باید روی کنسول ایکس باکس سری اس به سراغش برود و آن را تجربه کند.

Baldur’s Gate 3


وقتی صحبت از تجربه بهترین بازی‌ های ایکس باکس سری اس می‌شود، جای تعجبی ندارد که ما بخواهیم نامی از بهترین بازی سال ببینیم! بازی Baldur’s Gate 3 نه‌تنها یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس است، بلکه بدون شک بهترین بازی سال ۲۰۲۳ نیز محسوب می‌شود. این بازی به قدری شاهکار بود که به عنوان بهترین بازی ویدئویی در سال ۲۰۲۳ شاخته شد و به امتیاز متای ۹۹ رسید! همه از Baldur’s Gate 3 و عملکرد آن راضی بودند و طولی نیز نکشید که این بازی تبدیل به شاهکاری دوست داشتنی شد.


مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان

بازی Baldur’s Gate 3 در سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی Larian Studios ساخته شد. یک استودیوی مستقل بلژیکی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد که این بازی تا به این اندازه محبوب شود. Baldur’s Gate 3 یک تجربه اکشن – نقش آفرینی بود که داستان جذابی را به تصویر می‌کشید و گیم‌پلی آن نیز؛ واقعا حرف برای گفتن داشت.

Atomic Heart


همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره کردیم؛ سال ۲۰۲۳ سالی طوفانی برای بازی‌های ویدئویی بود و شاهکارهایی از راه رسیدند که شاید کمتر کسی انتظارشان را داشت. حال ایکس باکس سری اس نیز به سبب قدرت خوبی که داشت، تجربه‌ای ایده‌آل از این بازی‌ها را به تصویر می‌کشید و Atomic Heart نیز اوج هنرنمایی این کنسول کوچک دوست‌داشتنی بود. Atomic Heart یک بازی شوتر – سبک بقا بود که در سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی Mundfish از راه رسید.

این بازی جذاب شما را به دنیایی پساآخرالزمانی می‌برد که ربات‌های انسان‌نما به طرز بی‌رحمانه‌ای از کنترل خارج شده‌اند و انسان‌ها را می‌کشند. حال شما باید به عنوان یکی از افسران ارشد سازمان اطلاعاتی شوروی؛ جلوی این رویداد را بگیرید و افرادی که سبب رخ دادن چنین جنایتی شده‌اند را دستگیر کنید. اما این موضوع که چه کسی پشت این جنایات است، سوالی‌ست که خودتان باید پاسخ آن را پیدا کنید.

Prince of Persia: The Lost Crown


راستش را بخواهید، وقتی در سال ۲۰۲۴ استودیوی یوبیسافت نسخه جدید بازی شاهزاده ایرانی یا همان Prince of Persia را معرفی کرد، حتی انتظارشان را هم نداشتند که این بازی تا به این اندازه با بازخوردها و نقدهای خوبی مواجه شود. اما Prince of Persia: The Lost Crown یک بازی همه‌‌چیز تمام بود که گیمرها را به آن‌چیزی که باید می‌رساند. برخلاف‌ نسخه‌های قبلی، این بازی حالا داستان به مراتب بهتری داشت. گیم‌پلی روان‌تر شده و گرافیک نیز؛ بهبودهای بسیاری داشت.


مطلب پیشنهادی:بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]همین حالا با قیمت کمتر یا کاملا رایگان بازی کنید
بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]

Prince of Persia: The Lost Crown با امتیاز متای ۸۶؛ یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری است. بازی دوست داشتنی Prince of Persia: The Lost Crown یک بازی تک‌نفره است و اگر طرفدار بازی‌های داستانی باشید، قطعا باید به سراغ این بازی جذاب از یوبیسافت بروید.

Halo: Infinite


بالاخره نوبتی هم که باشد، باید نوبت به بازی Halo: Infinite در لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری اس می‌رسید. Halo: Infinite که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، جدیدترین و آخرین نسخه از سری انحصاری هیلو است که بخش مولتی‌پلیر آن رایگان و بخش کمپین آن با برچسب قیمتی ۵۹.۹۹ دلاری منتشر شده. این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی و هشتمی مایکروسافت و همچنین پی‌سی منتشر شده و یکی از بهترین بازیهای ایکس باکس سری اس است.

بازی Halo: Infinite دنباله‌ای شایسته برای سری هیلو بود که حرف برای گفتن داشت. همه‌چیز این بازی دوست داشتنی بود. از گرافیک خوب آن بگیرید، تا کمپین فراموش‌نشدنی از مولتی‌پلیر جذاب این بازی! بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی انحصاری روی ایکس باکس سری اس‌تان هستید، Halo: Infinite را نادیده نگیرید.

A Plague Tale: Requiem


درنهایت اجازه دهید که لیست‌مان را با بازی A Plague Tale: Requiem به پایان برسانیم. بازی دوست داشتنی A Plague Tale: Requiem یک بازی در سبک عناوین اکشن – ماجراجویی است که در سال ۲۰۲۲ توسط استودیوی Asobo Studio ساخته شد. این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی؛ پی‌سی و نینتندو سوئیچ در دسترس قرار گرفت و یکی از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس است.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

A Plague Tale: Requiem یک بازی دوست داشتنی با داستانی فوق‌العاده و گرافیکی زیبا بود که عمیق‌ترین احساسات هر گیمری را لمس می‌کرد. در نهایت باید اعتراف کرد که اگر به دنبال بهترین بازی ایکس باکس سری اس هستید، A Plague Tale: Requiem را تجربه کنید.

جمع‌بندی


نسل نهم کنسول‌های ویدئویی انقلابی شروع شد و در این بین نیز مایکروسافت در تلاش بود تا با عرضه ۲ کنسول جدید به نام‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس؛ سهم نسبتا خوبی از بازار بازی‌های ویدئویی داشته باشد. موضوعی که به حقیقت پیوست و کنسول ایکس باکس سری اس؛ فورا تبدیل به گزینه‌ای مطلوب برای گیمرها شد. ایکس باکس سری اس به سبب قابلیت‌ها و توانایی نسبتا خوبی که داشت، مورد توجه قرار گرفت و ما نیز در این مقاله از ویجیاتو به سراغ ۱۵ مورد از بهترین بازی های ایکس باکس سری اس رفته‌ایم که هر گیمری باید تجربه‌شان کند.

جدیدترین و بهترین بازی ایکس باکس سری اس کدام است؟

Prince of Persia: The Lost Crown جدیدترین بازی کنسولی برای ایکس باکس سری اس است که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین عناوین این کنسول نیز به شمار می‌رود.

بهترین بازی ایکس باکس سری اس که به صورت انحصاری عرضه شده کدام است؟

Halo: Infinite از سال ۲۰۲۱؛ بهترین بازی انحصاری روی ایکس باکس سری است که گیمرها می‌توانند بخش آنلاین – چندنفره این بازی را نیز به صورت کاملا رایگان تجربه کنند.

گرافیکی‌ترین و بهترین بازی XBOX Series S کدام است؟

استارفیلد در کنار نسخه ریمیک بازی رزیدنت اویل ۴؛ بهترین بازی‌های گرافیکی برای این کنسول کوچک دوست داشتنی‌اند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.