بزرگترین ماموریت فضایی اسپیس ایکس در انتظار مجوز

ایلان ماسک میلیاردر معروف و مدیر مجموعه خصوصی اسپیس ایکس اعلام کرد که این شرکت آماده انجام دومین پرواز آزمایشی استارشیپ خود بوده و نزدیک به پنج ماه پس از اولین آزمایش در تگزاس بر فراز خلیج مکزیک، برای ماموریت اصلی و بسیار مهم خود منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس برای انجام بزرگترین ماموریت فضایی خود که اهمیت زیادی در آینده ماموریت های فضایی دارد، منتظر صدور مجوزهای مربوطزه از سوی دولت آمریکا است. بر اساس اطلاعات موجود، فضاپیمای به روز شده استار شیپ ، قدرتمند ترین موشکی است که تا به حال ساخته شده و در حال حاضر این فضاپیما  به سکوی پرتاب منتقل و منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برای  تعیین تاریخ جدید پرتاب است. به گفته اسپیس ایکس، در جریان دومین آزمایش این فضاپیمای بسیار بزرگ، تمام ۳۳ موتور جدید رپتور طراحی شده در آن روشن شدند و شرایط موجود در این آزمایش، مهندسان را برای کسب نتیجه بهتر  نسبت به آزمایش قبلی، امیدوار کرد.

ایلان ماسک هم که حساب ویژه ای روی استار شیپ باز کرده است در پلتفرم رسانه اجتماعی X گفت: استار شیپ آماده پرتاب است و ما در انتظار تایید مجوز اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا هستیم.

گفتنی است این شرکت عصر سه شنبه ویدئویی از استارشیپ را که به طور کامل روی سکوی پرتاب مستقر شده بود، منتشر کرد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا قصد دارد تمام موارد امنیتی برای صدور مجوز را بررسی کند زیرا آزمایش قبلی استار شیپ با شکست مواجه شده بود و در ماه آوریل، مرحله اول و دوم این راکت پس از بلند شدن از هم جدا نشدند. این نقص فنی منجر به ارسال فرمان خود تخریبی اسپیس ایکس ۴ دقیقه پس از پرتاب شد.

به گزارش سیناپرس، این ناکامی در حالی رخ داد که اگر استارشیپ منفجر نشده بود قرار بود  در نزدیکی هاوایی در اقیانوس آرام به زمین بازگردد. به همین دلیل استارشیپ جدید یک ماموریت آزمایشی بسیار مهم برای مهندسان اسپیس ایکس محسوب می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، برخی از تغییراتی که اسپیس ایکس در این نسخه جدید خود ایجاد کرده است شامل اجازه دادن به فعالیت موتورهای مرحله بالایی قبل از جدا شدن کامل از تقویت کننده مرحله اول است. مهندسان اسپیس ایکس همچنین  مجبور شدند Booster 9 را اصلاح کرده و یک سپر حرارتی جدید برای محافظت از Starship 25 طراحی کنند

اسپیس ایکس مدعی است که استارشیپ پس از رفع همه اشکالات، در نهایت انسان ها را به ماه و حتی مریخ خواهد برد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

نوشته بزرگترین ماموریت فضایی اسپیس ایکس در انتظار مجوز اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.