بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شد [+فهرست قابلیت‌ها]

بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شد. مایکروسافت بهترین سیستم‌عامل تاریخ را با انبوهی از ویژگی‌های جدید و کاربردی به‌روزرسانی کرد. این ویژگی‌ها شامل چه مواردی می‌شوند؟

مایکروسافت بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ را منتشر کرد. غول نرم‌افزاری جهان و مالک برترین و کامل‌ترین سیستم‌عامل جهان، شب گذشته یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های Windows 11 را تحت‌عنوان آپدیت ” Moment 3″ برای همه کاربران و به‌صورت کاملاً عمومی منتشر کرد.

این آپدیت با شماره ساخت KB5028185 هم‌اکنون در اختیار همه کاربران قرار گرفته و می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات، قسمت Windows Update، اقدام به به‌روزرسانی دستگاه مجهزبه ویندوز ۱۱ خود بکنید.

اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که وقتی صحبت از بزرگترین آپدیت به میان می‌آید، باید بدانید که سیستم‌عامل در بسیاری از بخش‌ها تغییرات مثبتی به خود دیده و ویژگی‌های جدیدی را نیز در دل خود جای داده است.

در این بین، بهترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان نیز علی‌رغم رفع برخی نواقص، چند ویژگی جدید به زیرسیستم ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که در ادامه نوشتار به معرفی آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ویندوز ۱۲ با تسکبار شناور و تمرکز بر هوش مصنوعی اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود

بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شد

مایکروسافت از دو ماه پیش با عرضه نسخه‌های بتا، کار روی آپدیت بزرگ Moment 3 ویندوز ۱۱ را شروع کرد و حالا پس از سپری شدن زمان آزمون و بررسی لازم، این پچ بزرگ ویندوز ۱۱ به صورت رسمی برای کاربران در دسترس قرار گرفته است. البته همانطور که انتظار می‌رود روند طبیعی آن است که مایکروسافت این نوع به‌روزرسانی‌ها را به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی، در صورتی که به‌روزرسانی فاقد باگ باشد، به صورت نوبتی و منطقه به منطقه در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در حال حاضر گزارش‌هایی از کاربرانی که در مناطق مختلفی از جمله اروپا، آمریکا، ژاپن زندگی می‌کنند برای دریافت این آپدیت منتشر شده ولی برای اطمینان از نصب آن می‌توانید به بخش Updates در بخش Settings ویندوز ۱۱ مراجعه نموده و نسبت به بررسی دستی ارائه آپدیت‌ها اقدام کنید.

بزرگترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

بزرگترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

نکته دیگر آن است که اگر گزینه Get the latest updates as soon as they’re available را در همین بخش فعال کرده باشید بدون شک تا به حال ویندوز ۱۱ به صورت خودکار نسبت به دانلود این به‌روزرسانی برای سیستم شما اقدام نموده است.

این آپدیت که مایکروسافت آن را پچ آپدیت ماه جولای ۲۰۲۳ نامیده با شماره ساخت KB5028185 در اختیار کاربران قرار گرفته و دارای ویژگی‌های متعددی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به صفحه ویجت‌های (Widget Board) به‌روز شده با گزینه‌های طرح‌بندی جدید که ویجت‌ها را از فید MSN جدا می‌کند، ویژگی جدید جداسازی برنامه Win32 که به کاربران اجازه می‌دهد با خیال راحت برنامه‌های قدیمی را روی دستگاه‌های خود اجرا کنند، و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

ویژگی‌های آپدیت Moment 3 ویندوز ۱۱

علاوه بر به‌روزرسانی Moment 3، مایکروسافت بیش از ۳۰ تغییر و همچنین بهبودهایی را در ویندوز ۱۱ از طریق به‌روزرسانی پچ سه‌شنبه ماه جولای عرضه کرد که در زمینه‌های مختلف از جمله بهبود تجربه کاربری، ارتقاء عملکرد، امنیت و موارد دیگر است که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

اشتراک‌گذاری فایل در File Explorer بهبود یافته است

این به‌روزرسانی اشتراک‌گذاری یک فایل محلی را در File Explorer با مخاطبین Microsoft Outlook بهبود می‌بخشد. اکنون این گزینه را دارید که به سرعت فایل را برای خود ایمیل کنید. علاوه بر این، اضافه کردن مخاطبین از Outlook به سیستم نیز بهبود خواهد یافت. این ویژگی برای فایل‌های ذخیره شده در پوشه‌های Microsoft OneDrive در دسترس نیست و این بخش قابلیت اشتراک‌گذاری خاص خود را دارد.

بزرگترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد
بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شد

صفحه توضیحات دستور دسترسی صوتی بازطراحی شده است

با نصب این به‌روزرسانی صفحه راهنمای فرمان دسترسی صوتی درون‌برنامه که از نو طراحی شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اکنون هر دستور دارای توضیحات و نمونه‌هایی از تغییرات آن در طی زمان است. مضاف بر این، نوار جستجو به شما امکان می‌دهد تا دستورات را با سرعت بیشتر و راحت‌تر پیدا کنید.

جستجو در Settings بهبود یافته است

با استفاده از تغییر الگوی جستجو در میان کلمات کلیدی و افزودن هوش مصنوعی، این به‌روزرسانی عملکرد جستجو را در تنظیمات بهبود می‌بخشد.

اضافه شدن قابلیت TDR

این به‌روزرسانی مشکلی را برطرف می‌کند که ممکن است سیستم شما را هنگام بازی کردن تحت تأثیر قرار دهد. مشکل مذکور به نحوی است که ممکن است خطاهای تشخیص و بازیابی (TDR) در هنگام بازی موجب به وجود آمدن لگ و تأخیر شود که به لطف رفع عیب مذکور در مایکروسافت دیگر رخ نخواهد داد.

بزرگترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

بزرگترین آپدیت ویندوز 11 منتشر شد

علاوه بر موارد فوق، مایکروسافت یک به‌روزرسانی جدید (KB5028182) را برای کاربرانی که نسخه اصلی ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کنند، ارسال کرده که انبوهی از نقوص امنیتی و آسیب‌پذیری‌ها را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بزرگترین آپدیت ویندوز ۱۱ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.