سامسونگ پس از رونمایی از سری اس ۲۴ پرچمدار، نسل جدیدی از گوشی های میان‌رده خودش به اسم A35 و A55 رو به بازار عرضه کرد. گوشی A35 نسخه بهبود یافته و مجهز به هوش مصنوعی نسل قبلی خودشه که ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۲) به طور رسمی به بازار عرضه شد. این مدل به عنوان گزینه اقتصادی‌تر در قسمت طراحی، عملکرد فنی و لنز های دوربین دستخوش تغییرات زیادی نسبت به نسل‌های قبلی شده. به همین دلیل امروز قراره بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی A35 سامسونگ رو با هم پیش ببریم، تا ببینیم این گوشی معماری ساده‌ای داره یا نه؟

[embedded content]

بررسی مشخصات فنی گوشی A35 سامسونگ

گوشی A35 سامسونگ همانند A55 و برخلاف نسل قبلی خودش از طراحی قاب پشتی شیشه‌ای برخورداره. صفحه‌نمایش به لایه محافظ Gorilla Glass Victus+ مجهز شده. این گوشی از گواهی IP67 برخورداره و در مقابل ذرات گرد و غبار و آب مقاوم هست. صفحه‌نمایش جدید دستخوش تغییر خاصی نشده و همانند گوشی A34 دارای صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰p هست که اندازه ۶.۶ اینچی داره و از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ بهره‌مند شده.

گلکسی A35 به همون چیپ پردازنده‌ای مجهز شده که پیش‌تر در گوشی A54 دیده بودیم. در واقع شما با انتخاب A35 در حقیقت طراحی جدید بدنه سامسونگ رو به همراه چیپ پردازشی Exynos 1380 تجربه می‌کنید که عملکرد فنی خوبی داشت.

لنز های دوربین A35 هم نسبت به نسل قبلی خودش تغییر خاصی نداشته؛ لنز دوربین اصلی کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی داره و به قابلیت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصاویر) مجهز شده و بقیه دوربین های مکمل شامل لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسل و لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو میشن. دوربین سلفی این گوشی هم به لنز ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده.

از ویژگی های دیگه گوشی A35 میشه به پشتیبانی از Wi-Fi 6 اشاره کرد. ظرفیت باتری A35 حدود ۵۰۰۰ میلی‌آمپر هست و با شارژر ۲۵ واتی می‌تونید اون رو شارژ کنید. همچنین میان رده جدید سامسونگ به اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 مجهز شده.

بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی A35 سامسونگ

طبق روال همیشه، اول باید درگاه سیم کارت رو جدا کنیم. همانند گوشی A55، درگاه سیم کارت در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته. به دلیل داشتن گواهی IP67 می‌تونید لایه های عایق بندی رو به دور درگاه سیم کارت مشاهده کنید. در مرحله بعدی با استفاده از تفنگ حرارتی یا سشوار به قاب پشتی حرارت میدیم تا عایق بندی اون شل بشه و با استفاده از اهرم پلاستیکی به آرومی قاب رو بلند می‌کنیم.

تعمیرپذیری گوشی A35 سامسونگ

از اونجایی که در نسل جدید قاب پشتی جنس شیشه‌ای داره، انعطاف پذیری اون هم کاهش پیدا کرده پس حواستون باشه که موقع جدا کردن باهاش مهربون باشید. کاور لنز های دوربین رو هم می‌تونید با استفاده از حرارت دادن به آرومی جدا شون کنید. در مرحله بعدی ۱۸ تا پیچ وجود داره که باید باز بشه.

تعمیرپذیری A35 سامسونگ

اولین قطعه‌ای که از دل A35 بیرون میاد کاور پلاستیکی رویی هست که پنل NFC، گیرنده های آنتن و لایه های گرافیتی جهت انتقال گرما روی اون تعبیه شدن.

تعمیرپذیری گوشی A35

در مرحله بعدی میریم سراغ جدا کردن کابل های اتصال و اول از همه با جدا کردن کابل اتصال باتری کارو شروع می‌کنیم. کابل های به رنگ آبی و قرمز در قسمت کناری فریم A35 هم به راحتی در میاد. یکی دیگه از قطعاتی که به راحتی و همانند یه قطعه لوگو جدا میشه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هست.

تعمیرپذیری A35 سامسونگ

برای کالبدشکافی برد اصلی یه پیچ دیگه وجود داره که باید بازش کنیم. روی برد اصلی مجموعه لنز های دوربین قرار گرفته و همونطور که قبلاً گفتیم فقط دوربین اصلی A35 به قابلیت OIS یا همون لرزش‌گیری تصاویر مجهز شده. کابل های اتصال دوربین هم به راحتی جدا میشه. میکروفون ثانویه به همراه فلش LED در گوشه بالایی برد اصلی قرار گرفته.

کالبدشکافی A35

با بررسی طرف دیگه برد اصلی می‌تونیم درگاه سیم کارت، سنسور روشنایی و دو تا از کابل های اتصال دوربین ها رو مشاهده کنیم. همچنین لایه گرافیتی بزرگی جهت انتقال گرما پشت برد اصلی تعبیه شده. با شکافتن لایه گرافیتی می‌تونیم پد حرارتی رو که روی پردازنده نصب شده و خود تراشه رو مشاهده کنیم.

کالبدشکافی گوشی A35

در مرحله بعد کابل های اتصال صفحه‌نمایش به برد اصلی و برد جانبی به برد اصلی رو جدا می‌کنیم که با رنگ مشکی در میانه شاسی گوشی A35 قرار گرفتن. برای تعویض صفحه‌نمایش تمامی مراحل رو تا به اینجای کار باید انجام بدید، کابل اتصال صفحه‌نمایش به فریم اصلی رو جدا کنید و از سمت جلو به نمایشگر حرارت بدید. اون رو جدا کنید قطعه جدید رو جا بزنید و دوباره عایق‌بندی کنید. حتما یادتون باشه کابل های اتصال صفحه‌نمایش رو به درستی نصب کنید.

برای کالبدشکافی برد جانبی یه پیچ وجود داره که باید از شرش خلاص شیم. بعد از باز کردن پیچ می‌تونیم درگاه شارژر و میکروفون اصلی رو بررسی کنیم. در سمت دیگر برد جانبی قطعه دیگری قرار نداره.

کالبدشکافی سامسونگ A35

ماژول ویبره، قطعه حسگر اثر انگشت و اسپیکر در قسمت پایینی فریم اصلی قرار گرفته. در قسمت بعدی میریم سراغ کالبدشکافی و در آوردن باتری گوشی A35. چسب مخصوص جداسازی باتری با رنگ آبی مشخص شده و باید اون رو در خلاف جهت نصب باتری بکشید تا بتونید جداش کنید.

کالبدشکافی Samsung a35

پس از درآوردن باتری و لایه محافظ و عایق زیر اون، می‌تونیم دسترسی بهتری به سیستم خنک کننده یا همون Vapor Chamber داشته باشیم که زیر باتری و مادربرد تعبیه شده.

کالبدشکافی گوشی ای 35

برای جداسازی دکمه های کناری گوشی، ابتدا باید کابل اتصال اونا رو جدا کنید، سپس از لا به لای فریم کناری، اهرم فلزی اون رو دربیارید و قطعه جدید رو جا بزنید. خود دکمه ها رو هم از بیرون می‌تونید جدا کنید. اسپیکر بالایی گوشی هم در قسمت فوقانی قرار گرفته و عایق‌بندی شده. جهت تعویض کافیه بهش حرارت بدید و اون رو جدا کنید.

کالبد شکافی گوشی A35

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

در کالبدشکافی گوشی A35 ویژگی‌هایی وجود داشت که اون رو به A55 نزدیک‌تر می‌کنه تا نسل قبلی خودش. بعضی از این تفاوت ها میشه به فریم پلاستیکی A35 در مقایسه با A55 که فریم فلزی داره اشاره کرد که تو این بازه قیمت گوشی سامسونگ منطقیه. همچنین ماژول ویبره همانند A55 در این گوشی به صورت خطی و کشیده نیست. در آخر هم طراحی کابل های اتصال گیرنده های آنتن در این دو گوشی با هم متفاوت هست. از اون طرف سیستم خنک کننده A35 دقیقاً همانند A55 طراحی شده. کارشناس کانال PBKreviews امتیاز ۸.۵ از ده رو به این گوشی میده که نشون دهنده ثبات در قطعات داخلی و چیدمان در این سری از گوشی های سامسونگه. طراحی داخلی، مراحل تعویض صفحه‌نمایش و دیگر قطعات همانند میکروفون ها و درگاه شارژ از جمله مواردی بودن که امتیاز کامل رو دریافت نکردن. نظر شما چیه؟ شما از یک تا ده به گوشی گلکسی A35 سامسونگ چه امتیازی رو می‌دید؟ به نظرتون با توجه به بازه قیمتی و عملکرد فنی، این گوشی ارزش خرید بیشتری داره یا گوشی گلکسی A54 سامسونگ؟

Samsung Galaxy A35 5G Teardown Text Cover 11

نویسنده :

تحریریه موبونیوز

تاریخ انتشار

۵ ساعت پیش

برچسب ها

آخرین مقالات