بررسی هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1؛ محبوب، اقتصادی و باکیفیت

اگر به دنبال یک هدفون بی‌سیم فوق‌العاده جذاب، خوش‌ساخت و اقتصادی هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم در آن به معرفی یک هدفون بی‌سیم عالی با نام هایلو مدل W1 بپردازیم.

خرید یک هدفون بی‌سیم خوب و باکیفیت با قیمت مناسب این روزها کار بسیار سختی است. در درجه‌ی نخست به این خاطر که شما با انتخاب‌های گسترده‌ای در بازار مواجه می‌شوید که در محدوده‌ی قیمتی مختلفی قرار دارند و نمی‌دانید آیا ارزش خرید دارند یا خیر. از طرفی دیگر، یک سری از هدفون‌های ارزان‌قیمت بعد از مدتی کیفیت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه اقتصادی‌ترین‌ها لزوما همیشه محصولات قابل اعتمادی نیستند. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان هدفون‌های بی‌سیم خوب با قیمت مناسب پیدا کرد. اتفاقا در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم را به شما معرفی کنیم؛ هدفون هایلو مدل W1 که در کنار بهره‌مندی از مشخصات فنی قابل قبول، قیمت بسیار مناسبی و طرفداران فراوانی هم دارد.

هدفون بلوتوثی هایلو مدل W1

نگاه اجمالی به هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

نام هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1
نسخه بلوتوث ۵.۲
سال عرضه ۲۰۲۱
قطر درایور ۷ میلی‌متر داینامیک
قابلیت‌های خاص استاندارد ضد آب IPX4، امکان کاهش نویز، طراحی ارگونومیگ، پشتیبانی از فرامین لمسی، تراشه کوالکام QCC3040
وزن هر گوشی ۴٫۵۸، کیس ۴۰ گرم
مناسب برای مکالمه، ورزش، عمومی
ظرفیت باتری ظرفیت باتری گوشی‌ها ۳۲ میلی‌آمپر ساعت و ظرفیت باتری کیس ۳۱۰ میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی ۶ ساعت
عمر باتری در حالت آماده به کار ۲۰ ساعت
پورت شارژ USB-C
پشتیبانی از فرامین لمسی بله
اقلام همراه هدفون کابل شارژ، دو جفت سری گوشی با سایز مختلف

با نگاهی به مشخصات روی کاغذ، می‌توان گفت با یک هدفون بسیار خوب طرف هستیم. حال می‌پردازیم به کیفیت آن در عمل تا ببینیم یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های دیجی‌کالا چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

برند هایلو

شاید درباره‌ی برند هایلو زیاد نشنیده باشید؛ این برند که فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی دیجیتال ندارد، با عرضه‌ی یک محصول توانست به شکل فوق‌العاده‌ای خود را به کاربران معرفی کند. درباره‌ی هدفون بی‌سیم هایلو W1 صحبت می‌کنیم.  محصولی که هم روز کاغذ مشخصات فنی خوبی دارد و هم در عمل توانسته خود را ثابت کند. این در حالی است که از لحاظ قیمت، شاید حتی نصف قیمت هدفون‌های حرفه‌ای بازار باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم این محصول تا چه اندازه برای نیاز ما مناسب است و آیا با در نظر گرفتن شرایط موجود، ارزش خرید دارد یا خیر.

جعبه‌گشایی هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

Haylou W1

وقتی جعبه‌ی هایلو W1 را باز کنید، با چیزی مثل تصویر بالا روبرو خواهید شد. یعنی دفترچه‌ی راهنمای کاربر، دو سری با اندازه‌های مختلف که با در نظر گرفتن سری پیش‌فرض نصب‌شده روی گوشی‌ها در مجموع به سه عدد می‌رسند، کایل USB-A به USB-C به عنوان کابل شارژ، جعبه و خود گوشی‌ها که بسیار زیبا و خاص هستند. لازم به ذکر است شما می‌توانید این هدفون را علاوه بر رنگ مشکی در رنگ سرمه‌ای و سفید خریداری کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

هدفون هایلو W1

haylou w1 tws earbuds 3

در نگاه نخست، احتمالش کم است که عاشق هایلو W1 نشوید. این هدفون فوق‌العاده زیبا، جذاب و در عین حال کوچک است. به گونه‌ای که وقتی درون گوش قرار می‌گیرد زیاد از آن بیرون نمی‌زند. سری‌ها حالت خاصی دارند که وقتی آن‌ها را درون گوش قرار می‌دهید، به راحتی در آن می‌نشینند و حس بدی را منتقل نمی‌کنند. ساقه‌ی متصل شده به گوشی‌ها هم بسیار کوچک هستند اما باعث می‌شوند فرایند قرار دادن هدفون یا خارج کردنش از گوش بسیار راحت‌تر باشد.

ابعاد هایلو W1 به ۲.۰ × ۲٫۱ × ۳٫۵ سانتی‌متر و وزن هر گوشی هم به ۴٫۵۸ گرم می‌رسد. با این تفاسیر، هدفون یادشده در دسته‌ی محصولات سبک وزن این دسته قرار می‌گیرد و به لطف سری‌های سیلیکونی بسیار نرم و راحت، حتی می‌توانید در جلسات طولانی مدت هم (۲ یا حتی ۳ ساعته) بدون اینکه آزاری به گوشتان برسد از آن استفاده کنید و لذت ببرید. از لحاظ ترکیب رنگ، نتیجه‌ی جالبی را شاهد هستیم. سری‌ها کاملا سرمه‌ای و مات هستند اما ساقه شیشه‌ای و براق به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که شانس جذب اثر انگشت روی آن به مراتب بیشتر از خود گوشی‌هاست. اما با این حال با این ترکیب جالب، ظاهر کلی دستگاه بسیار بهتر شده است.

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

روی دستگاه یک حفره مربوط به میکروفون تعبیه شده که با توجه به قیمت آن، کمی غافلگیرمان کرد. به این خاطر که انتظار داشتیم هایلو از یک نوع فناوری حذف نویز معمولی در W1 استفاده کند که از چنین چیزی خبری نیست. این هدفون به فناوری cVc 8.0 برای حذف نویز مجهز شده که فقط در طول تماس کاربرد دارد و می‌تواند صدای مزاحم محیط را تا حدودی حذف کند. عملکرد آن خارق‌العاده نیست اما خوشحالیم که تا حدودی می‌تواند مفید واقع شود.

روی این هدفون خبری از کلید فیزیکی نیست و شما باید برای ارسال فرامین مختلف به آن از تعامل لمسی استفاده کنید. اما تمام این کنترل‌ها روی همان ساقه‌ی بسیار باریک تعبیه شده که شاید برای برخی از کاربران خیلی راحت نباشد که روی آن ضربه بزنند. برای مثال گاهی اوقات شاید دوبار ضربه زدن، توسط هدفون یک ضربه شناخته شود چرا که پنل لمسی بسیار کوچک است و باعث می‌شود گاهی اوقات به اشتباه روی آن ضربه نزنید. هرچند به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. در رابطه با عملکرد فرامین لمسی در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اما مهم‌ترین پرسش درباره‌ی طراحی خود گوشی‌ها این است که آیا هنگام دویدن یا انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی، هدفون از گوش خارج می‌شود؟ نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که هدفون‌ها هر چقدر هم که محکم درون گوش بنشینند، باز هم احتمالش زیاد است که هنگام انجام کارهای سنگین از گوش خارج شوند. فعالیت‌های سنگین مثل دویدن باعث می‌شود بدن شما با هر بار قدم برداشتن، تکان نسبتا شدیدی را متحمل شود و این تکان‌ها به مرور باعث خارج شدن هدفون از درون گوش می‌شوند. گاهی اوقات اصلا نمی‌دانید اما هدفون خارج شده و گم می‌شود. بنابراین سعی کنید هنگام انجام تمرین‌های سنگین، هایلو W1 را درون گوش خود قرار ندهید. هرچند قرارگیری آن درون گوش بسیار نرم، راحت و محکم است و به سادگی خارج نمی‌شود.

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

از لحاظ مقاومت، با هدفون خوبی طرف هستیم. هایلو این محصول را به استاندارد ضد آب IPX4 مجهز کرده که این یعنی در صورت تعریق یا ریخته شدن قطرات آب باران روی هدفون، اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد. اما توجه داشته باشید نباید از آن در زیر دوش حمام استفاده کنید چون قطعا آسیب خواهند دید.

به صورت کلی به هدفون بی‌سیم هایلو W1 از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت و همچنین راحتی قرارگیری درون گوش امتیاز عالی را می‌دهیم. اگر هم بخواهیم به یک ضعف در این بخش اشاره کنیم، ساقه‌ی بسیار کوچک خواهد بود که گاهی اوقات برخی از افراد را هنگام برقراری تعامل لمسی به اشتباه می‌اندازد که البته این ضعف نه تنها برای همه صدق نمی‌کند بلکه به مرور زمان با آن کنار خواهید آمد و دیگر به اشتباه نمی‌افتید.

کیس شارژر

Haylou W1 2

اما می‌رسیم به طراحی و کیفیت ساخت کیس شارژر هدفون هایلو W1. این کیس بسیار کوچک و جمع و جور است به گونه‌ای که خیلی راحت می‌توانید آن را درون کوچک‌ترین جیب خود قرار داده و در شرایط مختلف به همراه خود داشته باشید. این کیس از پلاستیک ساخته شده و در نتیجه بسیار سبک است. وزن آن حدودا به ۴۰ گرم می‌رسد که در دنیای هدفون‌های بی‌سیم اصلا زیاد در نظر گرفته نمی‌شود. شاید استفاده از فلز ما را از کیفیت ساخت بیشتر مطمئن می‌کرد اما پلاستیک بکار رفته در ساخت این کیس بی‌کیفیت نیست و نباید نگرانی از بابت دوام و ماندگاری آن داشته باشید.

P1011079 1024x576 1

در بخش جلویی این کیس سه چراغ LED تعبیه شده که وقتی یکی از آن‌ها روشن باشد یعنی باتری کمتر از ۳۰٪ شارژ دارد، وقتی دو چراغ روشن باشد یعنی ظرفیت باتری بین ۳۰ تا ۷۰٪ است و وقتی هم که هر سه چراغ روشن باشند یعنی ظرفیت باتری بین ۷۰ تا ۱۰۰٪ است. بهترین قابلیت کیس اما پشتیبانی آن از پورت USB-C است که اجازه می‌دهد محصول را با سرعت بالایی شارژ کنید. البته به ظرفیت باتری و سرعت شارژ در ادامه به شکل کامل‌تری خواهیم پرداخت.

مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت اتصال هایلو W1

P1011094 1024x576 1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

هایلو W1 از درایورهای ۷ میلی‌متری Balanced Armature شرکت Knowles بهره می‌برد که قادرند صدا را با کیفیت بسیار خوبی به گوش کاربر برسانند. درایورهای Balanced Armature طراحی بسیار دقیقی دارند چرا که محفظه‌ی مهر و موم شده و منحصر به فرد آن دارای نیروی فنری و آهنربایی است که روی آرماتور متعادل شده و به آن اجازه می‌دهد با آزادی کاملی حرکت و صدای بسیار باکیفیتی را تولید کند. درایورهای Balanced Armature انعطاف بیشتری هم دارند و می‌توانند روی کیفیت صدا کنترل بیشتری داشته باشند.

همچنین به لطف فناوری بکار رفته در این درایورها، صدا با تعادل و شفافیت بالایی منتقل می‌شود که با جزئیات کامل در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. این هدفون همچنین از تراشه‌ی کوالکام QCC3040 و بلوتوث ۵.۲ بهره می‌برد که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عملکردی کاملا پایدار و بدون نقص را تا شعاع ۱۰ متری ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها، از کدک aptX هم به صورت کامل پشتیبانی می‌شود که اگر از گوشی هوشمندی با پشتیبانی از آن استفاده می‌کنید می‌توانید صدایی با کیفیت بسیار عالی را از هایلو W1 دریافت کنید.

کیفیت صدا

haylou w1 tws earbuds 7

معمولا برای اینکه بتوان یک هدفون را از لحاظ کیفیت صدا مورد بررسی قرار داد، باید چندین فاکتور را در نظر داشت. برای مثال شفافیت و وضح صدا، بیس، تن صدای میانه، صدای فرکانس بالا و… اشاره کرد. هدفون هایلو W1 را هم از این جهات مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یکی از نقاط قوت این محصول در پخش صدا، بیس مطلوب آن است. به این صورت که شما تعادل خوبی را شاهد خواهیم بود. نه شدت بیس کم است و نه زیاد که باعث شود چیزی نشنوید. با این حال اگر جز آن دسته از افرادی باشید که می‌خواهید وقتی به موسیقی گوشی می‌دهید، بیس بسیار زیادی وجود داشته باشد، باید بگوییم چنین چیزی را شاهد نخواهید بود.

کیفیت صدای میانه هم واقعاً عالی است به گونه‌ای که اصلا ناامیدتان نمی‌کند. تعادل خوب در میزان بیس صدا باعث شده فضای کافی برای بهبود صداهایی با فرکانس میانی وجود داشته باشد. در نتیجه شما هنگام گوش دادن به یک محتوای صوتی، صدا را با جزئیات فراوانی دریافت خواهید کرد. وقتی هم صدا را افزایش می‌دهید، به شکل غافلگیرکننده‌ای خبری از اعوجاج صدا نخواهد بود.

صدای فرکانس بالا هم اگرچه بی‌نظیر نیست اما راضی‌تان می‌کند. البته اگر خیلی اهل گوش دادن به موسیقی باشید، احتمالا می‌دانید که می‌شود هنوز جزئیات بیشتری را از صداهای فرکانس بالا دریافت کرد ولی با این حال نمی‌توان این موضوع را برای هدفونی که قیمت آن به سختی به ۴۰ دلار می‌رسد انتظار داشت در تمامی زمینه‌ها در پخش صدا فوق‌العاده باشد.

haylou w1 tws earbuds 5

در رابطه با حالت حذف نویز هم باید بگوییم خبری از ANC یا همان حذف نویز فعال نیست. حالت صدای محیط هم وجود ندارد که خیلی هم با توجه به قیمت این محصول ناامیدکننده به نظر نمی‌رسد. اما نباید انتظار داشته باشید در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا بتوانید با صدای شفاف به موسیقی گوش دهید. البته به لطف سری‌های سیلیکونی و قرارگیری راحت درون گوش شاید تا حدودی در حالت عادی از ورود صداهای مزاحم محیط به درون گوش جلوگیری شود اما از لحاظ فنی خبری از ANC نیست.

به صورت کلی می‌توان گفت در بین هدفون‌های میان‌رده، کمتر محصولی پیدا می‌شود که از لحاظ تعادل صدا، بیس و کنترل فرکانس، عملکرد بهتری از هایلو W1 داشته باشد. نمی‌توان گفت این هدفون بی‌سیم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما آنقدر خوب هست که بتواند نیاز یک کاربر معمولی را برطرف کند.

کیفیت مکالمه

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

کیفیت مکالمه در هدفون هایلو W1 عالی است. به خصوص وقتی در یک محیط آرام و بی سر و صدا باشید. در یک سری از شرایط خیلی خاص (به ندرت پیش می‌آید) که در جاهای شلوغ هم بتوانید مکالمه‌ی خوبی داشته باشید. البته اینکه می‌گوییم به ندرت کار خود را خوب انجام می‌دهد به این معنا نیست که صدای طرف مقابل به شما نمی‌رسد یا برعکس. اتفاقا به لطف حذف نویز منفعل، صدای طرف مقابل را خیلی هم خوب دریافت می‌کنید اما صدای شما گاهی اوقات با صداهای موجود در پس‌زمینه ترکیب می‌شود و جلوه‌ی جذابی هم ندارد. هرچند در محیط ساکت، عملکرد این هدفون استثنائی خواهد بود.

در کافی‌شاپ، خیابان شلوغ و مکان‌هایی مثل این که مردم صحبت و ماشین‌ها رفت و آمد می‌کنند، قطعا تجربه‌ی خیلی لذت‌بخشی نخواهید داشت. صدا شاید به طرفین برسد اما چون نویز به صورت فعال حذف نمی‌شود، فایده‌ای زیادی نخواهد داشت و مکالمه به آن شکل که باید خوب و واضح پیش نمی‌رود. هرچند به صورت کلی هدفون‌هایی که حذف نویز فعال ندارند واقعاً در این شرایط نمی‌توانند عملکرد بهتری هم داشته باشند. توجه داشته باشید انتخاب سری سیلیکونی مناسب روی کیفیت مکالمه تأثیر بسیار زیادی دارد چون در این حالت هدفون کاملا حفره‌ی گوشتان را پوشانده و از ورود صدا به درون گوش تا جایی که امکان دارد جلوگیری می‌کند.

طول عمر باتری هدفون بی‌سیم هایلو W1

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

در بررسی‌های مربوط به طول عمر باتری، هایلو W1 توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این محصول می‌تواند با شارژ ۱۰۰٪ و درجه‌ی صدای ۷۰٪، حدودا ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام داشته باشد که بسیار نزدیک به ۶ ساعت تبلیغ شده است. هرچند باید به خاطر بسپارید که میزان صدا روی شارژ تأثیر زیادی دارد. در حالت استندبای اما شاید بتوانید تا ۲۴ ساعت هم روی توانایی‌های این محصول حساب کنید در حالی که خود شرکت مدعی شده این میزان ۲۰ ساعت است.

کیس شارژر هم با ظرفیت ۳۱۰ میلی‌آمپر ساعت می‌تواند ۳ و گاهی اوقات تا ۴ بار هم هدفون را برای شما شارژ کند که کاملا کافی به نظر می‌رسد و در نتیجه هدفون در مجموع می‌تواند تا بیش از ۲۰ ساعت شما را همراهی کند.

به لطف بهره‌مندی از پورت USB-C، می‌توانید کیس هدفون را در مدت تنها ۹۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کنید. هر بادز هم در مدت زمان تقریبا ۱ ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود تا زمان شارژ محصول به صورت کلی به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برسد.

کنترل‌های لمسی

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

همانطور که در بالا گفته شده، هایلو W1 از کنترل‌های لمسی هم پشتیبانی می‌کند که این روزها کاملا طبیعی است چنین قابلیتی را در هدفون‌های بی‌سیم شاهد باشیم. پنل لمسی این هدفون خیلی حساس نیست که با یک لمس اشتباه کار کند، خیلی هم کند نیست که نیاز باشد چندین بار روی آن ضربه بزنید. کارهایی که می‌توانید از طریق لمس این هدفون انجام دهید عبارت‌اند از:

  • یک ضربه برای پخش یا توقف موسیقی در حال پخش
  • دوبار ضربه روی گوشی راست برای رفتن به موسیقی بعدی
  • دوبار ضربه روی گوشی چپ برای رفتن به موسیقی قبلی
  • سه بار ضربه برای فعال‌سازی دستیار صوتی

نتیجه؛ آیا هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1 ارزش خرید دارد؟

هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

نقاط قوت هایلو W1

  • کیفیت صدای بسیار عالی با شفافیت و وضوح بالا
  • تعادل خوب در تولید بیس
  • طراحی ارگونومیک و قرارگیری راحت درون گوش
  • طول عمر بالای باتری
  • بهره‌مندی از درایورهای Balanced Armature
  • استاندارد ضد آب IPX4
  • بهره‌مندی از سری‌های اضافه درون بسته‌بندی
  • قیمت مناسب
نقاط ضعف هایلو W1

  • پنل لمسی کوچک
  • عدم امکان کنترل صدا

دلایل بسیار کمی وجود دارد که باعث می‌شوند هایلو W1 را دوست نداشته باشیم و به شما پیشنهادش نکنیم. این محصول در کنار بهره‌مندی از قابلیت‌های استاندارد یک هدفون بی‌سیم خوب، از قیمت مناسبی هم برخوردار است به گونه‌ای که می‌توان آن را در دسته‌ی هدفون‌های میان‌رده‌ی پریمیوم قرار داد. کیفیت صدای این هدفون در مقایسه با هدفون‌های هم‌قیمت واقعاً کم‌نظیر است که اگر به آن کیفیت بالای میکروفون در حین مکالمه، شفافیت و وضوح بالای صدا و طول عمر بالای باتری را هم اضافه کنید، دیگر بعید است محصول دیگری بتواند توجه شما را جلب کند.

هدفون بلوتوثی هایلو مدل W1

منبع: Techx Reviews

سوالات متداول درباره هدفون بی‌سیم هایلو مدل W1

حذف نویز در هایلو W1 به چه صورت است؟

این محصول دارای حذف نویز فعال نیست و به فناوری cVc 8.0 برای انجام این کار مجهز شده است.

آیا هایلو W1 برای گیمینگ مناسب است؟

به لطف بهره‌مندی از بلوتوث ۵.۲ می‌توان از این هدفون در انجام بازی هم استفاده کرد چرا که تأخیر کمی دارد؛ اما نمی‌توان این هدفون را یک هدفون گیمینگ در نظر گرفت.

آیا هایلو W1 اپلیکشین خاصی دارد؟

در بررسی‌های مربوط به این محصول اسمی از یک اپلیکیشن خاص نیامده و این یعنی می‌توانید بدون نیاز به اپلیکیشن این محصول را به هر منبع صدایی که از بلوتوث پشتیبانی می‌کند متصل کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.