سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

همان‌طور که می‌دانید، برای بسیاری از افراد، مو یکی از عناصر زیبایی منحصر به فرد به حساب می‌آید؛ از همین رو مراقبت از آن تآثیر مستقیمی روی زیبایی ظاهری دارد. یکی از روش‌های مراقبت از مو، استفاده از سرم‌های مختلفی است که وظیفه‌ی آن‌ها، خاصیت تقویت‌کنندگی و نرم‌کنندگی است. با وجود سرم‌های مختلف در بازار، شاید یافتن گزینه‌ی مناسب و مرغوب کار سختی باشد. هدف از نگارش این مطلب این است که با بررسی و کاربرد انواع سرم مو، به شما در انتخاب محصولی باکیفیت و مناسب با موهایتان کمک کنیم.

موها یکی از عناصر جذابیت در زیبایی انسان‌ها به خصوص بانوان هستند از همین رو حتما باید از آن‌ها به خوبی مراقبت شود. مراقبت از موها می‌تواند هم به معنای مراقبت از ریشه‌ی موها باشد و هم مراقبت از ساقه. آنچه که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، روش‌های محافظت از ساقه‌ی مو را شامل می‌شود.

در حال حاضر در بازار با محصولات بسیار متنوعی در زمینه‌ی مراقبت از ساقه‌ی مو روبرو هستیم؛ همانند انواع اسپری‌های مو، روغن‌ مو، ماسک مو و دیگر موارد. سرم مو یکی دیگر از این محصولات برای حفاظت از ساقه‌ی موهاست و برتری آن نسبت به دیگر محصولات این است که موها را بسیار نرم و ابریشمی می‌کند.

فواید سرم مو

فواید سرم مو

شاید این‌طور تصور شود که سرم مو فقط برای موهای وز و خشک کاربرد دارد چرا که معمولا افراد مختلف برای باز کردن وز مو و یا درآوردن آن از حالت خشکی به روغن‌های مختلف متوسل می‌شدند. ولی در حقیقت، علاوه بر این موارد، کاربردهای دیگری هم دارد.

شما می‌توانید این محصولات جادویی را برای هر نوع و هر جنس از مویی که دارید استفاده کنید. سرم مو، موها را زیباتر، صاف‌تر و خوش‌حالت‌تر نشان می‌دهد و علاوه بر این‌ها از وز شدن و گره خوردگی موهای بلند هم تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب و عالی سرم مو این است که بخاطر وجود سیلیکون، بیشتر تاثیر آن روی سطح موهاست و تا عمق بیشتری نفوذ نمی‌کند از همین رو باعث می‌شود که روی ساقه‌ی موها همانند یک پلاستیک حفاظتی بچسبد و از آن‌ها مراقبت کند.

سرم مو حاوی عناصر غنی و شیمیایی است که باعث می‌شود همانند یک عایق موهای شما را بپوشاند و از همین رو کمک می‌کند موهای شما در برابر اشعه‌های خورشید و همچنین آلاینده‌ها آسیب زیادی را متحمل نشود. علاوه بر این موارد، باید به این نکته هم اشاره کنیم که سرم مو، از موها در برابر حرارت زیاد وسایل حرارتی همانند سشوار و یا اتو مو محافظت و از آسیب دیدن‌شان تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که مواد تشکیل دهنده‌ی سرم مو، نور تابیده شده‌ را از خود منعکس می‌کنند و از همین رو موها حالت درخشان‌تر و جذاب‌تری به خود می‌گیرند. بدین ترتیب شما نه تنها با استفاده از سرم مو می‌توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید بلکه ظاهر جذاب و زیبایی را هم به آن خواهید بخشید.

تفاوت سرم مو با روغن مو

تفاوت سرم مو و روغن مو

خیلی از افراد تفاوت میان سرم و روغن مو را نمی‌دانند و اغلب اوقات شاید آن‌ها را به جای یکدیگر هم استفاده کنند اما نکته‌ای که باید در همین ابتدا به آن توجه کنیم این است که سرم مو برای بخش خارجی موهاست و به ساقه‌ی آن‌ها می‌چسبد و نقش عایق و محافظتی برای ساقه را ایفا می‌کند. ولی روغن مو با توجه به ساختار متفاوت خود به اعماق موها نفوذ کرده و نقش تغذیه کننده و ترمیم‌کننده‌ی قسمت درونی موها را بر عهده دارد. از همین رو کاربرد و استفاده از این دو محصول کاملا با یکدیگر متفاوت است.

یکی دیگر از تفاوت‌های روغن و سرم مو این است که روغن مو بعد از مدتی حالت سنگینی به موها داده و آن‌ها را به حالت چرب و خیس در می‌آورد. به گونه‌ای که اگر کمی زیادتر مصرف شود، موها بسیار چرب می‌شوند و به کف سر می‌چسبند و نیاز به شست‌وشو پیدا خواهید کرد. ولی سرم برخلاف روغن مو، موها را چرب نمی‌کند، به هیچ عنوان موهایتان را چسبنده و خیس نشان نمی‌دهد و چربی آن بعد از مدتی جذب ساقه می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهید مو بعد از مدتی حالت چربی خود را از دست بدهد، توصیه می‌شود اصلا به سراغ روغن مو نروید.

شناخت جنس مو

جنس مو و سرم مویی که باید استفاده کنید

قبل از خرید هرگونه سرم یا محصولی که به عنوان محافظت کننده از ساقه‌ی مو شناخته می‌شود، باید حتما در ابتدا تشخیص دهید که موهای شما از چه نوعی است تا در نهایت نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

معمولا موها در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند؛ چرب، معمولی و خشک. شناخت نوع مو باعث می‌شود انتخاب بسیار درست‌تری هنگام خرید محصولات مراقبتی از آن داشته باشید و در نهایت نتیجه‌ی بهتر و دلخواه خود را بگیرید. شاید برایتان جالب باشد ولی اولین گام برای رسیدگی و داشتن موهای سالم‌تر شناخت جنس آن‌هاست از همین رو اهمیت زیادی دارد که بدانید جنس موهایتان خشک، چرب یا معمولی است. با خواندن ادامه‌ی مطلب می‌توانید به آسانی جنس موهای خود را تشخیص دهید.

موهای چرب

موهای چرب

چربی موها بخاطر غده‌های چربی داخل سر بوده که به فولیکول مو متصل هستند و از همین رو موها چرب می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا موهای چربی دارید یا نه، باید به زمان شست‌وشوی موهایتان تا شست و شوی بعدی آن دقت کنید. اگر خوب موهای خود را شستید و چند ساعت بعد و یا نهایتا فردا دوباره موهایتان چرب شد به احتمال خیلی زیاد جنس موهای شما چرب است.

چربی موها گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود موها درخشانی و پاکیزگی خود را از دست بدهند و رنگ کدری به خود بگیرند. چرب شدن زود هنگام موها باعث می‌شود دفعات شست و شوی آن‌ها به مراتب بیشتر شود. بنابراین بهتر است موهای خود را با شامپوهای مخصوص موهای چرب بشویید، از موارد طبیعی و خانگی کمک بگیرید و یا به پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا اندکی از چربی آن کاسته شود.

موهای خشک

موهای خشک

موهای خشک همان‌طور که از اسمش پیداست، موهایی هستند که بر خلاف موهای چرب، خیلی دیر چرب می‌شوند چون چربی دیر به آن‌ها می‌رسد‌. البته میزان خشکی در موی سر می‌تواند متفاوت باشد. برخی از افراد موهای بسیار خشکی دارند به گونه‌ای که شانه کردن آن‌ها نیز کار سخت و دردناکی است.

در برخی از افراد دیگر، این خشکی اندکی کمتر است. به صورت کلی یکی از دلایل خشک شدن موها می‌تواند مصرف الکل و مواد قلیایی باشد که کاهش این دو می‌تواند تا حد زیادی از خشکی مو هم بکاهد. موهایی که خیلی خشک هستند، زود وز می‌شوند و حالت شکننده‌ای به خود می‌گیرند از همین رو احتمال گرفتن مو خوره برای این نوع موها زیاد هست‌.

ریزش مو هنگام شانه زدن هم یکی دیگر از نقاظ ضعف موهای خشک است که به آن‌ها آسیب زیادی می‌رساند. بنابراین بهتر است برای موهای خیلی خشک خود به دنبال راهکار درمانی مناسبی باشید که البته در این مطلب با سرم‌های خوبی برای این منظور آشنا خواهید شد.

موهای معمولی یا نرمال

موهای معمولی یا نرمال

موهای معمولی به خاطر جذب متناسب چربی نه خیلی خشک هستند و نه خیلی چرب و از همین رو همیشه خوش حالت و درخشان بوده و حالت کدر به خود نمی‌گیرند. موهای معمولی خوب شانه می‌شوند و هنگام شانه زدن ریزش زیادی ندارند و همچنین شکننده نیستند.

معمولا مشکلات پوستی سر مثل قرمزی و خارش در این موها دیده نمی‌شود. یکی از دلایل اصلی داشتن موهای معمولی داشتن تغذیه‌ی درست و مناسب حاوی سبزیجات، میوه‌جات و غلات‌ها به میزان کافی است. علاوه بر این‌ها، عوامل ژنتیکی هم در داشتن یک نوع موی خاص دخیل هستند. به صورت کلی اگر موی معمولی دارید، خوش‌شانس هستید چرا که این افراد معمولا برای مراقبت کردن از موهای خود نیازی به راهکارهای درمانی پیچیده و گوناگون ندارند.

استفاده از سرم مو برای انواع موها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شده، سرم مو یکی از موارد مهمی است که در حفاظت از ساقه‌ی موهای‌تان نقش مهمی دارد ولی هنگام خرید سرم مو حتما باید به این نکته توجه کنید که چه سرم مویی برای موهای شما مناسب است تا نتیجه‌ی بهتر و دلخواه خود را بگیرید. به عنوان مثال اگر موهای چربی دارید می‌توانید از هر نوع سرم مویی استفاده کنید ولی باید حواستان باشد که هنگام استفاده سرم را نزدیک کف سر و یا نزدیک ریشه موها نزنید چراکه باعث می‌شود موهایتان بیشتر تحریک شده و چرب‌تر از قبل شوند.

اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، طبیعتا کارتان در مراقبت از آن سخت‌تر است چرا که باید در انتخاب محصولی مناسب دقت بالایی به خرج دهید تا موهایتان به خوبی تغذیه شوند. حتما دقت کنید که سرم موی شما حاوی روغن کرچک، روغن رُزوود، روغن مارولا (حاوی مواد مغذی مثل ویتامین E، ویتامین C، مواد معدنی)، روغن بنفشه، آرگان و… باشد تا علاوه بر آبرسانی، نقش محافظتی را هم ایفا کند.

نکته‌ی جالبی که در رابطه با سرم‌های مخصوص موهای خشک وجود دارد و باید بدانید این است که یک سری از این محصولات را می‌توانید قبل از خواب استفاده کنید تا در هنگام خواب شبانه، تأثیر خود را به شکل بهتری روی موهای شما بگذارد و وقتی که از خواب بلند می‌شوید، با موهای بسیار جذاب، نرم و لطیفی مواجه شوید که خیلی راحت هم شانه می‌شوند. معمولا افراد مختلف هنگامی که از خواب بلند می‌شوند، با موهای وز و به هم ریخته‌ای طرف هستند اما استفاده از سرم مو قبل از خواب می‌تواند در بهبود این وضعیت کمک شایانی به این افراد کند.

اگر موهای‌تان از نوع نرمال یا معمولی است نیازی به دو دل شدن یا انتخاب دقیق‌تر ندارید چرا که هر نوع از سرم‌های مو می‌توانند شما را به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسانند. دقت کنید که موهایتان از هر نوع که باشد می‌توانید سرمی انتخاب کنید که علاوه بر مواد مغذی و سیلیکون (و…) حاوی روغن آرگان هم باشد.

روغن آرگان موهایتان را بسیار نرم، حالت‌پذیر و ابریشمی می‌کند به گونه‌ای که تا مدت‌ها در طول روز نیازی به استفاده‌ی مجدد از آن نخواهید داشت. روغن آرگان همچنین نقش تقویت‌کنندگی را هم بر عهده دارد و کمک می‌کند موهای شما مستحکم‌تر و باکیفیت‌تر شود.

معرفی سرم مو برای انواع موها

معرفی سرم مو برای انواع موها

هنگامی که می‌خواهید به خرید سرم مو اقدام کنید باید به این نکته دقت کنید که این محصولات با قیمت‌های متنوعی در بازار در دسترس قرار دارند. قاعدتا خرید سرم موی ارزان‌قیمت شما را به هدفی که می‌خواهید نمی‌رساند، بنابراین بودجه‌ای را برای خرید محصولات باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر اختصاص دهید تا سرم موی خوبی تهیه کنید.

همان‌طور که می‌دانید، شناخت جنس مو و سپس انتخاب سرم مناسب برای موها بسیار مهم و یکی از اصل‌های ضروری در انتخاب انواع محصولات تقویت مو است، از همین رو در اینجا می‌خواهیم به معرفی ۳ سرم موی پرفروش برای انواع موها بپردازیم تا هنگام خرید با مشکل خاصی مواجه نشوید.

سرم برای موهای چرب

اولین سرم مویی که قصد داریم در این مطلب به بررسی و معرفی آن بپردازیم، سرم موی سریتا مدل Aloevera در حجم ۲۳۰ میلی لیتر است. این محصول ساخت ایران بوده و افرادی که موهای چربی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول حاوی عناصر طبیعی مثل آلوئه ورا و دانه مورینگا و همچنین کراتین است که باعث می‌شود موهایی درخشان‌تر، نرم‌تر، صاف‌تر و خوش‌ حالت‌تر داشته باشید. علاوه بر موارد گفته شده، این سرم تا حد بسیار زیادی از موها در برابر لوازم حرارتی و آلاینده‌ها محافظت می‌کند تا با خیال راحت بعد از استفاده از آن‌ها بتوانید از سشوار، اتوی مو، دستگاه‌های حرارتی و… استفاده کنید.

سرم مو سریتا مدل Aloevera حجم 230 میلی لیتر

سرم برای موهای خشک

دومین محصول، سرم موی سینره مدل Anti Freeze است که در حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر به فروش می‌رسد. این محصول هم ساخت ایران بوده و برای افرادی با موهای خشک بسیار مناسب است. این سرم حاوی انواع ویتامین‌ها همانند ویتامین A، ویتامین E و همچنین امگا ۳ و امگا ۶ است که به طور عمقی و اساسی موها را نرم و تا حد بسیار زیادی از شکنندگی، خشکی و موخوره جلوگیری می‌کند.

این سرم حاوی پایه‌ی سیلیکونی جهت افزایش شفافیت و نرمی مو است و از ایجاد الکتریسیته ساکن در میان موها جلوگیری می‌کند. حفظ رطوبت و محافظت از مو در برابر حرارت هم یکی دیگر از فواید این سرم است که در مجموع آن را به یکی از ارزشمندترین محصولات مراقبت از مو تبدیل می‌کند.

سرم مو سینره مدل Anti Freeze حجم 100 میلی لیتر

سرم برای موهای معمولی

سومین سرمی که می‌خواهیم به بررسی و معرفی آن بپردازیم یک سرم عالی برای موهای معمولی است که البته می‌توانید از آن برای موهای چرب و خشک هم استفاده کنید. سرم موی سریتا مدل تقویت کننده در حجم ۱۲۰ میلی لیتر یکی دیگر از انتخاب‌های خوبی است که در هنگام خرید می‌توانید آن را به عنوان یک گزینه‌ی باکیفیت در نظر داشته باشید.

این محصول که ساخت ایران هم است، یک سرم عالی و تقویت کننده‌ای قدرتمند برای موهای شماست که دارای ویتامین E بوده و موها را بسیار نرم و با لطافت می‌کند. علاوه بر این‌ها، سرم موی سریتا موها را در برابر اشعه‌های مضر خورشید و حرارت محافظت می‌کند و همچنین باعث درخشان‌تر شدن و تقویت ساقه‌ی موها می‌شود.

سرم مو سریتا مدل 1 حجم 60 میلی لیتر

چگونگی استفاده از سرم مو

طرز استفاده از سرم مو بسیار آسان است و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن موهایتان را با آن آغشته کنید و از تاثیرات نهایی آن لذت ببرید. اما یک سری مراحل وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

  1. ابتدا باید خوب موهایتان را با شامپو بشویید، سپس نرم کننده بزنید و اجازه دهید تا چند دقیقه روی موهایتان بماند، سپس آن‌ها را آبکشی کنید.
  2. بعد از اینکه موهایتان را شستید کمی آن‌ها را خشک کنید ولی اجازه ندهید که کاملا خشک شوند و بگذارید مقداری از رطوبت روی موها باقی بماند.
  3. موهایتان را به چند بخش مساوی تقسیم کنید.
  4. در این مرحله مقدار کمی از سرم را در کف دستانتان بریزید و خوب دو دستتان را روی هم بمالید تا سرم کاملا در کف دست‌هایتان پخش شود.
  5. سپس دست‌هایتان را به نوبت روی موهای تقسیم بندی شده از ساقه تا نوک موهایتان به سمت پایین بکشید.
  6. بعد از اتمام کار با یک برس چوبی بامبو یا برس دانه درشت موها را شانه کنید.

وقتی تمامی مراحل بالا را با دقت انجام دادید، بگذارید موها خشک شوند و در نهایت از نرم شدن و ابریشمی شدن موهایتان لذت ببرید.

اگرچه سرم مو محصولی است که به نظر می‌رسد طرز استفاده از آن ساده باشد، اما با این حال یک سری نکات وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، قطعا نتیجه‌ی بهتر و مطلوب‌تری خواهید گرفت. این نکات عبارت‌اند از:

  • توجه داشته باشید که سرم مو را به ریشه‌ی موها نزنید.
  • بیش از اندازه از سرم استفاده نکنید.
  • حتما قبل از استفاده از سرم موهایتان را بشویید.
  • بعد از استفاده موها را نشویید.
  • سرمی متناسب با جنس موی خودتان انتخاب کنید.

کلام آخر

سرم مو یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که می‌توانید برای داشتن موهایی جذاب، زیبا و سالم از آن استفاده کنید و لذت ببرید. در بازار انواع و اقسام سرم مو موجود است اما در ابتدا باید جنس موی خود را از میان خشک، چرب و معمولی تشخیص داده و سپس بسته به نوع مویی که دارید، سرم موی مورد نظر را انتخاب کنید.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link