بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون موبایل؛ پادشاه جدید شوترهای موبایلی

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های شوتر – بتل رویال موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید کال آو دیوتی وارزون موبایل همراه ویجیاتو باشید.

بالاخره زمان اعتراف به پیشرفت چشمگیر بازی‌های موبایلی رسیده است. راستش را بخواهید، این بازی‌ها در طول چندین سال اخیر بقدری پیشرفت کردند که بخواهند پا به پای بازی‌های کنسولی حرکت کنند. شاید بازی‌های موبایلی در ابتدا عناوینی پیش‌پا افتاده و ساده بودند، اما امروزه ابدا این‌طور نیست. خوشبختانه صنعت موبایل گیمینگ با خلاقیت بازی‌سازها و سرمایه‌گذاری استودیوهای بزرگ؛ تبدیل به مدیومی شد که حرف برای گفتن دارد و می‌تواند به خوبی با کنسول‌ها و حتی پلتفرم پی‌سی رقابت کند. همین موضوع باعث شد تا نسل جدیدی از بازی‌های موبایلی؛ اما دوست داشتنی‌تر از همیشه شروع شود.

<!–

–>

بازی‌های موبایلی آمده بودند تا تاریخ‌سازی کنند و در میان آن‌ها، این بازی‌های شوتر بودند که نسبت به سایر بازی‌ها از طرفداران بیشتری برخوردار بودند. بازی‌های شوتر موبایلی به سبب سادگی و جذابیتی که داشتند، یکی از بهترین ژانرهایی بودند که گیمرها می‌توانستند روی پلتفرم موبایل به سراغشان بروند. اما این صرفا گیمرها نبودند که از این بازی‌ها لذت می‌بردند. بازی‌سازها نیز در تلاش بودند تا سهم قابل توجهی از بازار بازی‌های شوتر موبایلی داشته باشند و به همین دلیل؛ رقابت در بازار بازی‌های شوتر موبایلی داغ‌تر از همیشه بود.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۱ ویجیاتو؛ چقدر اعضای تسک‌فورس ۱۴۱ و سری مدرن‌وارفیر را می‌شناسید؟قبل از انتشار سومین قسمت اطلاعاتتان را بسنجید
کوییز ۲۱ ویجیاتو؛ چقدر اعضای تسک‌فورس 141 و سری مدرن‌وارفیر را می‌شناسید؟کوییز ۲۱ ویجیاتو؛ چقدر اعضای تسک‌فورس 141 و سری مدرن‌وارفیر را می‌شناسید؟

خوشبختانه یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهایی که پلتفرم موبایل و مبحث موبایل گیمینگ را جدی گرفت، سازنده و ناشر سری کال آو دیوتی یعنی استودیوی اکتیویژن بود. آن‌ها سابقه نسبتا خوبی در ساخت و توسعه بازی‌های موبایلی دارند. اکتیویژن یک‌بار در سال ۲۰۱۱ سعی کرده بود تا با بازی Call of Duty: Black Ops – Zombies وارد دنیای بازی‌های شوتر موبایلی شود. اما این پروژه شکست خورد و آن‌ها در سال ۲۰۱۹ سوار بر موج بازی‌های بتل رویال و با همکاری استودیوی سازنده پابجی موبایل یعنی کمپانی تنسنت، بازی کال آو دیوتی موبایل را منتشر کردند که دومین بازی موبایلی اکتیویژن محسوب می‌شود. این بازی عملا یک عنوان انقلابی روی موبایل بود و اکتیویژن را وسوسه‌ کرد تا سایر بازی‌های خودش را نیز برای موبایل بسازد.

حالا آن‌ها به سراغ سومین بازی موبایلی خودشان رفته‌اند. بازی کال آو دیوتی: وارزون موبایل که به تازگی برای پلتفرم موبایل منتشر شده و مورد انتظارترین بازی موبایلی چند وقت اخیر است. اما اکتیویژن این‌بار بدون کمک گرفتن از استودیوی تنسنت، وارزون موبایل را ساخته و این بازی انحصارا توسط اکتیویژن درحال توسعه بود. نتیجه این تصمیم؛ نسبتا قابل قبول است. وارزون موبایل یک بازی اکشن – شوتر است که به المان‌های بتل رویال پایبند است و سعی دارد تا آن حس و حال نسخه اصلی بازی وارزون را حالا روی موبایل به ارمغان بیاورد.


مطلب پیشنهادی:تیم ویجیاتو: بازی‌هایی که چند بار خریدیمشون!از کال آو دیوتی تا گاد آو وار!
تیم ویجیاتو: بازی‌هایی که چند بار خریدیمشون!تیم ویجیاتو: بازی‌هایی که چند بار خریدیمشون!

درست در ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۰ بود که وب‌سایت رسمی اکتیویژن در طی توئیتی اعلام کرد که پروژه Aurora در دست ساخت است. این پروژه نام سری بازی Call of Duty: Warzone Mobile بود که در ابتدا با نام Project Aurora شناخته می‌شد. در آن زمان چندین استودیوی مختلف مانند Beenox؛ استودیوی Activision Shanghai Studio و همچنین Solid State Studios درحال ساخت این بازی بودند و قرار بود که Warzone Mobile توسط اکتیویژن و بدون دخالت استودیوی تنسنت، منتشر شود. نهایتا در ۲ فروردین سال ۱۴۰۳ بود که این بازی از راه رسید و انحصارا برای موبایل توسعه پیدا کرده بود. البته وارزون موبایل چندین نسخه بتای موفق را نیز پشت سرگذاشت که باعث شدند تا تقریبا تمامی ایرادات این بازی بر طرف شود.

نهایتا با انتشار بازی Call of Duty: Warzone Mobile برای پلتفرم موبایل؛ نسل جدیدی از بازی‌های شوتر شروع شدند. بازی موبایلی Call of Duty: Warzone Mobile پادشاه جدید بازی‌های شوتر موبایلی است. عنوانی که ظاهرا می‌تواند میراث کال آو دیوتی موبایل را ادامه دهد. این بازی سعی دارد تا نزدیک‌ترین تجربه ممکن از دنیای یک بازی شوتر – بتل رویال باشد و از آن‌جایی که استودیوی بزرگی چون اکتیویژن پشت این بازی است، می‌توان به آینده این بازی امیدوار بود. اما مهم‌ترین بخش این بازی؛ گیم‌پلی و گرافیک آن است که در ادامه این مقاله درباره‌شان مفصل صحبت خواهیم کرد.

برای اجرای بازی موبایلی وارزون موبایل شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

منتهی پیش از آن‌که بخواهیم درباره گیم‌پلی این بازی صحبت کنیم؛ باید بدانید که ما تست Warzone Mobile را روی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE انجام دادیم و در تستی که ما از این بازی داشتیم؛ وارزون موبایل بدون ایراد خاصی اجرا شد. البته نتیجه کلی گیم‌پلی این بازی و عملکرد آن بسته به مشخصات سخت‌افزاری گوشی شما می‌تواند متفاوت باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز درباره آن صحبت کردیم؛ گیم‌پلی این بازی بسیار شبیه نسخه اصلی بازی وارزون است. اما وارزون موبایل تغییرات جزئی نیز نسبت به نسخه اصلی داشته! در نسخه موبایلی این بازی حداکثر افراد حاضر در لابی‌های بتل رویال این بازی ۱۲۰ نفر هستند، درحالی که این عدد در نسخه اصلی وارزون ۱۵۰ نفر است که این تغییر می‌تواند به عملکرد کلی و اجرای بهتر بازی Warzone Mobile کمک بسیاری کند.


مطلب پیشنهادی:۱۲ نکته مهم پیش از شروع مود زامبی Call of Duty Modern Warfare 3چطور خیلی راحت از دست زامبی‌های بازی فرار کنیم؟
۱۲ نکته مهم پیش از شروع مود زامبی Call of Duty Modern Warfare 3۱۲ نکته مهم پیش از شروع مود زامبی Call of Duty Modern Warfare 3

وارزون موبایل گیم‌مودهای متنوعی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بتل رویال و گیم‌مود Resurgence اشاره کرد. شما می‌توانید بخش بتل رویال این بازی را در تیم‌های تک نفره، ۲ نفره، ۳ نفره و نهایتا ۴ نفره؛ تجربه کنید. درست مانند تمامی بازی‌های بتل رویال دیگر؛ هدف Call of Duty: Warzone Mobile نیز زنده ماندن است! شما باید بلافاصله پس از فرود آمدن؛ آیتم‌های مختلف را جمع کنید و از خودتان دفاع کنید. طبیعتا هرکسی که به عنوان آخرین نفر و یا آخرین تیم زنده بماند، برنده این بازی خواهد بود. اما اگر در بازی بمیرید، به Gulag فرستاده خواهید شد. این امکان یک شانس دوباره است و شما باید با سایر بازیکنان بجنگید و اگر پیروز شوید، مجددا به بازی بازخواهید گشت و اگر بمیرید، برای همیشه از آن مچ خارج خواهید شد.

همچنین یکی از دوست داشتنی‌ترین قسمت‌های این بازی؛ پشتیبانی بازی Warzone Mobile از کنترلرهاست. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید این بازی را بدون دردسر خاصی با استفاده از کنترلرهای ایکس باکس و پلی‌استیشن تجربه کنید. همچنین حضور مپ خاطره‌انگیز و دوست داشتنی Verdansk در این بازی نیز؛ جزو دیگر دلایلی است که سبب جذابیت بازی موبایلی Call of Duty: Warzone Mobile شده و شما می‌توانید انتظارات بالایی از این بازی داشته باشید.

شما برای اجرای بازی موبایلی وارزون موبایل؛ نیاز به مشخصات سخت‌افزاری زیر دارید

  • حداقل رم ۴ گیگابایت و یا بالاتر
  • پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G و یا بالاتر
  • حداقل سیستم عامل اندروید ۱۰ و یا بالاتر

همچنین این مشخصات برای دستگاه‌های iOS نیز به شرح زیر است:

  • حداقل رم ۲ گیگابایت و یا بالاتر
  • پردازنده Apple A10 Fusion و یا بالاتر
  • حداقل سیستم عامل iOS ورژن ۱۱ و یا بالاتر

انتظارات بالایی از این بازی داشته باشید.
در بخش گرافیک و جلوه‌های بصری باید اعتراف کرد که اکتیویژن مانند کال آو دیوتی موبایل عملکرد خوبی نداشته. البته نمی‌توان ایراد چندانی به این بازی گرفت. وارزون موبایل تنها چند روزی‌ست که به صورت رسمی منتشر شده و گرافیک آن با آپدیت بهتر می‌شود. اکتیویژن در بهینه‌سازی این بازی مشکل داشته و افت‌فریم موضوعی‌ست که حتی روی گوشی‌های پرچمدار نیز باید انتظار دیدنش را داشته باشید. البته امیدواریم که این موضوعات در طی آپدیت‌های آتی برطرف شوند.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 3خیانت در امانت
بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 3بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 3

همچنین متاسفانه به دلایل نامعلومی؛ شما نمی‌توانید گرافیک بازی را شخصی‌سازی و یا کم و زیاد کنید. اکتیویژن درجه‌های گرافیکی این بازی را بسته و فعلا به گیمرها اجازه نمی‌دهد تا گرافیک این بازی را کم و زیاد کنند و احتمالا در آپدیت‌های پیش‌رو این موضوع برطرف شود. در نهایت نوبت به موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی بازی می‌رسد. راستش را بخواهید، برطرف گرافیک، اکتیویژن این‌بار در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشته و شما شاهد یکی از حرفه‌ای‌ترین صداگذاری‌ها خواهید بود.

پیشنهاد می‌شه!

همانطور که در ابتدای این مقاله درباره آن صحبت کردیم؛ بازی Call of Duty: Warzone Mobile جدیدترین دست‌پخت استودیوی دوست داشتنی اکتیویژن است. درواقع این بازی جاه‌طلبانه‌ترین آی‌پی اکتیویژن روی موبایل است و قرار است که ادامه‌دهنده میراث کال آو دیوتی موبایل باشد. موضوعی که ظاهرا امکان‌پذیر است و باید ببینیم که بازی Warzone Mobile در ادامه چه عملکردی خواهد داشت.

بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون موبایل؛ پادشاه جدید شوترهای موبایلی - ویجیاتوبررسی بازی کال آو دیوتی وارزون موبایل؛ پادشاه جدید شوترهای موبایلی - ویجیاتو
Call of Duty: Warzone MobileCall of Duty: Warzone MobileCall of Duty: Warzone Mobile


سازنده:Activison


سبک:شوتر ، بتل رویال


حجم:۶ گیگابایت


سیستم‌عامل:اندروید ، iOS

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.