بررسی ال‌جی C3 OLED؛ کم‌نقص‌ترین تلویزیون ۲۰۲۳

lg c3 display 65c614d4381b5915be4f27e8

شاید تنها در بازار عجیب‌وغریب ایران پیش بیاید که تلویزیونی میان‌رده که دو سال قبل معرفی شده، هنوز هم جزو بهترین انتخاب‌های کاربران به‌حساب بیاید؛ در واقع رقابت بین مدل‌های میان‌رده از هر گجتی آن‌قدر فشرده و سنگین است که شاید شرکت‌ها در طول سال، چندین رقیب برای مدل‌های خودشان روانه‌ی بازار کنند؛ اما باید این حقیقت را بپذیریم که تلویزیون ال‌جی C2، پس از گذشت دو سال از زمان معرفی‌اش هنوز هم انتخابی مطمئن برای طیف گسترده‌ای از خریداران به‌حساب می‌آید.

به‌هرحال، پس از انتظاری نسبتا طولانی، نسخه‌ی جدیدی از تلویزیون‌های میان‌رده سری C ال‌جی با نام C3 وارد بازار ایران شده است؛ اما آیا می‌توان حالا C2 را به فراموشی سپرد و C3 را در تمامی مقالات راهنمای خرید، جایگزین مدل قدیمی‌تر کرد؟

اگر با خانواده‌ی محصولات سری C ال‌جی آشنا نیستید، ال‌جی C3 تلویزیونی هوشمند با وضوح ۴K است که از پنل‌های OLED کره‌ای‌ها استفاده می‌کند. این تلویزیون از پردازنده‌ی نسل ششم آلفا ۹ قدرت می‌گیرد که علاوه‌بر برخی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند بهبود کیفیت صدا و تصویر، افزایش سطح روشنایی را نیز با قابلیت Brightness Booster به تلویزیون‌های ال‌جی می‌آورد.

ال‌جی C3‌، وظیفه دشوار جانشینی تلویزیون C2 را برعهده دارد

دیگر قابلیتی که به کمک پردازنده‌ی آلفا ۹ فراهم شده، AI Upscaling است که به کمک آن تلویزیون می‌تواند با کم‌ترین افت کیفیت، تصاویری را که در حالت عادی ابعاد کوچک‌تری از اندازه و وضوح نمایشگر دارند، برای پخش روی یک صفحه‌ی بزرگ تنظیم کند.

ال‌جی تلویزیون C3 OLED را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها روانه‌ی بازار کرده است که مدل‌های ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی را شامل می‌شوند. ما مدل ۷۷ اینچی C3 را برای بررسی در اختیار داشتیم. در حال حاضر مدل ۵۵ اینچی با قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، نسخه‌ی ۶۵ اینچی حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید نسخه‌ی ۷۷ اینچی باید بیشتر از ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.