آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس اپل پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان هستند

Canalys اکنون جدیدترین لیست خود را از ده مدل پرفروش گوشی هوشمند در سراسر جهان منتشر کرده که در آن آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس در صدر جدول قرار دارند.

لیست منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه غول فناوری مستقر در کوپرتینو علی‌رغم ادامه حفظ سبد محصولات با تنوع بسیار کمتر، توانست سامسونگ را برای اولین بار در تاریخ از نظر حجم فروش (و نه فقط سود) شکست دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس

بین خانواده‌های آیفون ۱۵ و ۱۴، آیفون ۱۳ و آیفون SE ارزان‌قیمت (۲۰۲۲)، در حال حاضر هشت دستگاه تلفن همراه مختلف وجود دارد که می‌توانید مستقیماً از فروشگاه اپل خریداری کنید.

البته وجود این محصولات به طور خودکار محبوبیت آن‌ها را تضمین نمی‌کند، به‌عنوان مثال، آیفون ۱۵ پلاس در لیست ۱۰ تلفن برتر فوق‌الذکر از لحاظ فروش یافت نمی‌شود. جالب اینجاست که لیست مذکور شامل آیفون ۱۴ پرو است که از نظر تولید متوقف شده است در حالی که نسل سوم آیفون SE در لیست دیده نمی‌شود.

Top 10 best selling smartphones 2023 list
لیست پر فروش ترین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۳ – آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس در صدر لیست

اما جالب‌ترین قسمت جدول ده تلفن برتر، نام دو دستگاه در صدر است که هر دو به «Pro Max» ختم می‌شوند. ما در مورد آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه شده در سال ۲۰۲۲ و آیفون ۱۵ پرو مکس صحبت می‌کنیم که برای رسیدن به ۳۳ میلیون دستگاه، تنها به کمی بیش از سه ماه عرضه در بازار نیاز داشت.

ظاهراً ذائقه کاربران برای خرید تلفن‌های هوشمند تغییر کرده و کاربران تمایل بیشتری به خریدن گوشی‌های گران‌قیمت‌تر پیدا کرده‌اند. از این رو، در صدر جدول، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرومکس و ۱۵ پرومکس دیده می‌شوند.

در حالی که آیفون ۱۴ موفق شد از برادر پرو خود پیشی بگیرد و جایگاهی در سکوی کلی کسب کند، آیفون ۱۵ پرو نسبتاً راحت آیفون ۱۵ معمولی را شکست داد، که نشان می‌دهد سه تلفن برتر سال آینده می‌توانند کنار نام خود، کلمه Pro را یدک بکشند.

کاملاً بدیهی است که سامسونگ در سال ۲۰۲۴ دو چالش بزرگ برای غلبه بر آن دارد تا بخواهد در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به جایگاه برتر بازگردد. اولین مورد این است که دستگاه‌های رده پایین تر تا متوسط آن، در حالی که در نوع خود بسیار محبوب هستند، دیگر نمی‌توانند با پیشرفته ترین آیفون‌های اپل از نظر حجم فروش رقابت کنند.
زمانی را به خاطر دارید که گلکسی A10 سومین گوشی هوشمند پرفروش جهان بود و A50 و A20 پس از آن سومین گوشی هوشمند پرفروش جهان بود؟

بهترین گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ که اکنون می‌توانند انجام دهند این است که جایگاه ششم را در لیست بالا برای سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دهد، با A54 5G و A14 5G به سختی می‌توانند جلوی آیفون ۱۵ را بگیرند در حالی که پس از ۱۵ Pro در جایگاه‌های نهم و دهم قرار دارند. گلکسی A54 دومین گوشی هوشمند پرفروش سامسونگ در سال ۲۰۲۳ بود که ظاهراً S23، S23 Plus و S23 Ultra را پشت سر گذاشت. مشکل دوم و شاید بزرگ‌تر این است که هر سه عضو خانواده فوق‌العاده Galaxy S23 نسبت به A14 4G، A54 5G و A14 5G محبوبیت کمتری نشان دادند.

در مقایسه با سری آیفون ۱۵، این گوشی‌های سنگین‌وزن اندرویدی هفت ماه دیگر در بازار عرضه شدند، اما در پایان، هیچ تفاوتی به نفع سامسونگ نداشت. واضح است که این یک نتیجه بسیار ضعیف برای رهبر سابق جهانی صنعت موبایل است، و سری گلکسی اس ۲۴ باید آمار فروش نسل قبلی خود را تا حد زیادی بهبود بخشد تا بتواند به این لیست ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد یکه‌تازی اپل در فروش گوشی‌های هوشمند با آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۵ پرو مکس چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.