بررسی آلفا رومئو توناله الکتریکی

توناله برای اولین بار به عنوان یک مدل کاملا جدید آلفارومئو برای مدل سال ۲۰۲۴ معرفی شد. این مدل به‌عنوان نقطه ورود جدید برای این برند، لحن جدیدی را برای آینده برند آلفارومئو تعیین می‌ کند.

به گزارش سیناپرس، در یک نگاه این خودرو مدل کاملاً جدید شاسی بلند استلویو است. آلفارومئو توناله ۲۰۲۴ (“toe-nahl-ay”) ظاهر زیبا را با یک پیشرانه هیبریدی هوشمند ترکیب می کند. آلفا این کراس اوور را متناسب با یک بازار لوکس خاص طراحی کرده است و به خوبی با آن بازار مطابقت دارد.

در توناله ۲۰۲۴، یک موتور چهار سیلندر ۱٫۳ لیتری توربوشارژ کوچک، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک را برای چرخ های جلو به حرکت در می آورد. عقب توسط یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۱ اسب بخار هدایت می شود. این ترکیب برای یک سیستم چهار چرخ محرک که در مجموع ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کند.

حدود سه ساعت زمان شارژ برای برد کامل باتری مورد نیاز است که در هر EPA حدود ۵۳ کیلومتر است. یک شارژر سطح ۲ می تواند باتری ۱۵٫۵ کیلووات ساعتی توناله را در حدود ۲٫۵ تا ۳ ساعت شارژ کند، در حالی که یک پریز معمولی خانگی حدود ۶ ساعت برای این کار نیاز دارد. هنگامی که باتری تمام شود، راندمان سوخت در مجموع ۸٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می شود.

البته این یک کراس اوور لوکس است، بنابراین اقلام لوکس خاصی در داخل خودرو مورد انتظار و حضور هستند. اما برخی از قسمت‌های داخلی ارزان‌تر از آنچه باید باشند به نظر می رسند که نشان‌ دهنده کاهش هزینه‌هایی است که به ناچار برای پایین نگه داشتن قیمت توناله (قیمت پایه ۴۲۹۹۵ دلار آمریکا) انجام شده است. صندلی ها خوب است، اما عالی نیست و برخی از عناصر داشبورد چندان چشم نواز نیستند. چند چیز دیگر، مانند دریچه‌های مرکزی باریک که هوا را با صدای بلند به داخل هدایت می کنند و پلاستیک‌های بدون رنگ اطراف لبه‌های داشبورد نیز عالی به نظر نمی رسند.

صندلی عقب نیز نسبت به اندازه توناله فوق العاده بزرگ است. در واقع فضای پای بیشتری نسبت به صندلی عقب استلویو بزرگ‌تر ارائه می ‌دهد. دریچه های هوای عقب و پریزهای USB در توناله استاندارد هستند. فضای بار نیز به همان اندازه خوب است، اگرچه طراحی اسپرت عقب و اندازه کوچک توناله به طور کلی فضا را محدود کرده است.

در جاده، آلفارومئو توناله خودروی خوبی است. حس خوبی دارد و به‌طور قابل پیش‌ بینی هدایت می شود و بسیار فرمانپذیر است.

توناله جدید دارای دو تنظیمات تعلیق است که یکی از آنها بر اساس حالت رانندگی انتخاب شده است. دمپرهای خشک در حالت D وجود دارند و برای راحتی در هر دو حالت N و A نرم می شوند. به طور مشابه، ترمزگیری نیز نرمال است که در D از زیاد و در N و A معمولی استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، در مجموع، آلفارومئو تعادل زیادی را در توناله جدید ایجاد کرده است. هدف این بود که آن را در محدوده سطح مقرون به صرفه نگه دارد و در عین حال پیچیدگی الکتریکی و عملی بودن رانندگی در مسافت‌های طولانی‌تر بنزینی را به آن اضافه کند. بیشتر موارد مورد انتظار مانند سنسورهای کروز تطبیقی و پارک خودکار در کنار سیستم‌های ایمنی پیشرفته توناله جزء تجهیزات استاندارد این خودرو محسوب می شود و فضای داخلی برای لوکس بودن و تطبیق پذیری اسپرت طراحی شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

نوشته بررسی آلفا رومئو توناله الکتریکی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.