برترین پلتفرم های سلامت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با پیشرفتی که در سال های اخیر داشته، توانست در حوزه های مختلفی نفوذ کند که یکی از پرکاربردترین آنها، حوزه سلامت است و افراد به واسطه آن می توانند کنترل سلامت خود را بر عهده بگیرند.

به گزارش سیناپرس، حوزه سلامت از مهم ترین و پرکاربردترین بخش هایی است که استفاده از هوش مصنوعی در آن می تواند به بالا بردن کیفیت زندگی افراد و بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران کمک کند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی در این بخش کمک می کند افراد از طریق پلتفرم های طراحی شده یا ساعت های هوشمند، وضعیت سلامت جسمانی خود را مدام تحت کنترل داشته باشند.

برخی از برترین پلتفرم های هوش مصنوعی که در حوزه سلامت مورد استفاده قرار می گیرند؛

پلتفرم Endurance

بیماران مبتلا به آلزایمر با شرایط بسیار حساسی مواجه هستند به همین دلیل تشخیص زودهنگام آن تأثیر به سزایی در روند درمان ایفا می کند. محققان روسی برای تشخیص هر چه سریع تر آلزایمر برای کنترل بیشتر روی وضعیت این بیماران پلتفرم Endurance را ابداع کرده اند.

این مبتلایان حافظه کوتاه مدت ضعیفی دارند و این ربات هوشمند می تواند حافظه این افراد را شناسایی کند. این پلتفرم وابسته به سیستم ابری است و پزشکان و اعضای خانواده بیمار می توانند وضعیت ارتباطی فرد را مشاهده و کنترل کنند. به گزارش سیناپرس، این پلتفرم، یک پروژه متن باز است به این معنی که هر فردی می تواند در توسعه سیستم هوش مصنوعی این پلتفرم مشارکت داشته باشد.

این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد اما با قابلیت هوشمندی که دارد به دانشمندان، محققان و تیم های مراقبتی کمک می کند تا دریابند آلزایمر چه تأثیری بر مغز افراد به جا می گذارد. در حال حاضر نسخه روسی این ربات در دسترس است و انتظار می رود نسخه انگلیسی آن در سال جاری عرضه شود.

پلتفرم Casper

افرادی که از مشکل بی خوابی رنج می برند، معمولا از افکار مزاحمی رنج می برند که باعث می شود راحت نخوابند. به گزارش سیناپرس، این افراد با کمک پلتفرم هوش مصنوعی Casper می توانند خواب راحت تری داشته باشند. کاربران با وارد شدن به بخش Insomnobot 3000 این پلتفرم می توانند با هوش مصنوعی این پلتفرم مکالمه برقرار کنند.

پرسش هایی که کاربر از پلتفرم می پرسد، ممکن است تخیلی بوده و به درستی از سوی سیستم پاسخ داده نشود. اما به گزارش سیناپرس، این ربات نشان می دهد:چگونه می توان از مکالمه ای تخیلی برای کمک به رفع بی خوابی در افراد استفاده کرد.

همین مکالمات تخیلی هم می تواند افراد را از فکر کردن به موارد بیهوده که مانع از خوابیدن آنها می شود، جلوگیری کند. این پلتفرم را با جستجو در گوگل، دانلود و در مرورگر کروم اضافه کنید.

پلتفرم OneRemission

یک شرکت نیویورکی، ربات هوشمندی را ابداع کرده تا افراد راحت تر بتوانند با سرطان مبارزه کنند. طیف گسترده ای از رژیم های غذایی، تمرین ها و ورزش های پس از ابتلا به سرطان در این پلتفرم تعبیه شده است که معمولا از سوی پزشکان توصیه می شود.

این سیستم به بیماران اجازه می دهد با مدیریت سلامت خود و بدون وابستگی به پزشک به طور ۲۴ ساعته با هوش مصنوعی این پلتفرم در ارتباط باشند و برنامه های غذایی  را از پلتفرم دریافت کنند.

پلتفرم Youper

در این پلتفرم هوش مصنوعی که برای کنترل سلامت روانی افراد طراحی شده، از شیوه  های روانشناختی برای برقراری ارتباط با کاربران برای بهبود وضعیت روحی افراد استفاده می شود.

این نرم افزار که مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده، خلق و خوی افراد را می سنجد و  سلامت عاطفی آنها را طبق وضعیت هر فرد بررسی می کند. به گزارش سیناپرس، این پلتفرم حتی داروهایی را که برای بیمار تجویز می شود، شخصی سازی کرده و برحسب شرایط بیمار صورت می گیرد و حتی مکالماتی که با بیمار انجام می شود به صورت فردی است. این پلتفرم را می توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

پلتفرم Babylon Health

یک شرکت انگلیسی، پلتفرمی را با عنوان Babylon Health در سال ۲۰۱۳ طراحی کرده که مانند یک مشاوره پزشکی و ارائه خدمات پزشکی آنلاین عمل می کند. بیمارانی که سؤال پزشکی داشته باشند می توانند با نصب این پلتفرم، با هوش مصنوعی تعبیه شده در آن مشورت کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.

این هوش مصنوعی قادر است سوابق پزشکی و اینترنتی را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات مرتبط را از طریق تماس تصویری به بیمار ارائه دهد. به گزارش سیناپرس، بیماران ابتدا علائم خود را با فناوری تشخیص صدا در نرم افزار ثبت می کنند. در مرحله بعد، پزشکان با دقت علائم را بررسی می کنند تا بتوانند تشخیص درستی داشته باشند و درمان مناسبی را به بیماران ارائه دهند.

به گزارش سیناپرس، اما این پلتفرم ها تنها گوشه ای از کمک هوش مصنوعی به بشر بوده است.

منبع:BOTPENGUIM

نوشته برترین پلتفرم های سلامت هوش مصنوعی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.