برای خرید جوراب مناسب کودک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جوراب یکی از مهم‌ترین لباس‌هایی است که می‌پوشیم اما معمولا به آن کمتر توجه می‌شود. مزایای متعدد این تکه لباس باعث شده تا این حد اهمیت داشته باشد. جوراب‌ها نه تنها به جذب عرق پا کمک می‌کنند و باعث جلوگیری از تبدیل شدن بوهای نامطلوب به بخشی دائمی از کفش‌هایتان می‌شوند، بلکه از ساییدگی و تاول زدن پاها نیز جلوگیری می‌کنند. پوشیدن جوراب به پیشگیری از بیماری قارچ پا نیز کمک می‌کند. مزایای جوراب پوشیدن تنها به بزرگ‌سالان اختصاص ندارد و شامل حال کودکان هم می‌شوند. بنابراین، برای اطمینان از سلامتی پاهای فرزندتان باید علاوه بر انتخاب کفش خوب به خرید جوراب مناسب کودک هم فکر کنید. اگر نمی‌دانید برای انتخاب جوراب مناسب پای کودک چه نکاتی را باید در نظر گرفت، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند. در ادامه، راهنمای جامع انتخاب بهترین جوراب برای کودکان را می‌خوانید.

عوامل مهم برای انتخاب جوراب مناسب کودک

دختر بچه‌ای با تبلت بازی می‌کند

انتخاب بهترین جوراب برای کودکان به چیزی فراتر از موضوعات مد و فشن مربوط می‌شود چون جوراب با راحتی، سلامت و استایل کودکان ارتباط مستقیمی دارد. تصمیم‌ گرفتن برای خرید بهترین جوراب برای کودک فقط به مسائل زیبایی‌شناسی مربوط نمی‌شود. جوراب‌های مناسب می‌توانند دنیای متفاوتی برای فرزندان شما ایجاد کنند. این تکه لباس‌های بسیار کوچک تناسب و پارچه‌ی مناسب را برای اطمینان از راحتی کودک در طول روز و حمایت از پاهای در حال رشد او فراهم می‌کند.

جوراب‌های بی عیب و نقص برای کودکان می‌توانند از ناراحتی، تاول زدن و بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی پا در کودکان به ویژه کودکان بیش‌فعال پیشگیری کنند. انتخاب جوراب مناسب کودک به کنترل رطوبت پای او نیز کمک می‌کند. در نتیجه، خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی کاهش می‌یابد.

علاوه‌براین، جوراب‌های بچه‌گانه اغلب با پارچه‌هایی با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و برای آب و هوا و فعالیت‌های مختلف مناسب هستند. به این ترتیب، از پاهای کودکان در تمام فصول سال محافظت می‌کنند. با اینکه کاربری و راحتی جوراب بیش از همه اهمیت دارند اما در عین حال، نباید از مدل جوراب غافل شد. امروزه، بسیاری از طرح‌ها و مدل‌های شاد به کودکان کمک می‌کنند تا شخصیت خود را از طریق جوراب‌هایشان ابراز کنند.

با انتخاب دقیق جوراب، والدین می‌توانند مطمئن باشند که پاهای فرزندشان نرم، سالم و شیک باقی می‌ماند و به سلامت بدن آن‌ها از همان اوایل زندگی کمک می‌کند. برای انتخاب جوراب مناسب کودک باید ۴ عامل مهم را در نظر بگیرید.

جوراب دخترانه نیوشا کد 1501 مجموعه 3 عددی

۵۵,۰۰۰

تومان

جوراب دخترانه کد 0775

۳۲,۹۰۰

۲۵,۶۵۰

تومان

۱. راحتی و جنس جوراب

چند مدل جوراب کودک

هنگام انتخاب جوراب مناسب پای کودک، تشخیص بهترین پارچه‌هایی که به راحتی او کمک می‌کنند بیش از همه اهمیت می‌یابد. نرمی و لطافت پارچه‌ی جوراب روی پوست به پیشگیری از تحریک و ناراحتی، به ویژه در پاهای جوان و حساس کمک می‌کند. انتخاب جوراب‌هایی که از پارچه‌های ملایم و با کیفیت بالا ساخته شده‌اند، تناسب دلپذیری جوراب در پای کودک را تضمین می‌کند و خطر ساییدگی و ایجاد تاول پای او را به حداقل می‌رساند.

قابلیت تنفس و خاصیت جذب رطوبت پارچه‌ی جوراب نیز به همین اندازه اهمیت دارد. کودکان فعال و بیش‌فعال معمولا بیشتر عرق می‌کنند. در نتیجه، جورابی با پارچه‌ی قابل تنفس کنترل رطوبت پای آن‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. جوراب‌های پشمی مرینو به دلیل قابلیت تنفس استثنایی و توانایی عالی در دفع رطوبت یکی از بهترین نمونه‌های جورابی با این جنس پارچه است. الیاف طبیعی موجود در این جوراب‌های پشمی کودکان می‌توانند رطوبت را جذب کنند و در عین حال، پاهای آن‌ها را خشک نگه دارند. بنابراین، راحتی کودکان حتی با وجود فعالیت های شدید نیز تضمین می‌شود. از آن گذشته، این خاصیت تنظیم دمای پشم مرینو باعث می‌شود که برای آب و هوای مختلف مناسب باشد. جوراب ساخته شده از این جنس پارچه گرما را در شرایط سردتر و خنکی پا را در هوای گرم‌تر تضمین می‌کند.

والدین باید موقع انتخاب جوراب با پارچه‌ی مناسب برای کودک، به آلرژی‌ها و حساسیت‌هایی که ممکن است نسبت به برخی از پارچه‌ها داشته باشد، توجه کنند. ممکن است بعضی از کودکان نسبت به الیاف مصنوعی یا رنگ‌های به کار رفته در پارچه‌ی جوراب ناراحتی یا واکنش آلرژیک نشان بدهند. انتخاب پارچه‌های ضد حساسیت یا پارچه‌های تولید شده با حداقل فرایندهای شیمیایی می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد و برای کودک تجربه‌ی ایمن‌تری از جوراب پوشیدن در پی داشته باشد.

۲. تناسب و اندازه‌ی جوراب

کودکی با جوراب قهوه‌ای نشسته است.

اطمینان از تناسب و اندازه‌ی مناسب جوراب‌های کودکان برای حفظ سلامتی آن‌ها ضروری است چون حفاظت مناسب از پا در طول سال‌های شکل‌گیری آن اهمیت دارد. نکته‌ی قابل توجهی که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید این است که جوراب‌های نامناسب می‌توانند رشد پای کودک به شکل سالم را مختل کنند و باعث نارحتی او شوند.

در نتیجه، تناسب جوراب و نه چندان تنگ یا گشاد بودن آن برای کودک اهمیت بسیاری دارد. جوراب‌های بسیار تنگ ممکن است گردش خون در پای کودک را محدود کنند و منجر به ناراحتی او شوند. جوراب‌های بسیار گشاد نیز ممکن است به دلیل وجود پارچه‌های اضافی باعث ایجاد تاول یا ناراحتی کودک شوند.

برای انتخاب جوراب مناسب کودک باید سن او را در نظر بگیرید. پاهای کودکان به‌سرعت رشد می‌کند و باید جوراب‌های آن‌ها را مرتب متناسب با اندازه‌ی پاهایشان تغییر داد. والدین با توجه به تناسب جوراب کودک به حفظ سلامت و راحتی پای او کمک می‌کنند. انتخاب جوراب‌هایی که پاهای در حال رشد کودک را در خود جای می‌دهند و نه چندان تنگ و نه چندان گشاد هستند، از ایجاد مشکلات مربوط به سلامت پای کودک جلوگیری می‌کند و او را از همان سنین پایین به انتخاب کفش و جوراب مناسب ترغیب می‌کند.

جوراب پسرانه نیوشا کد 1503 مجموعه 3 عددی

۵۵,۰۰۰

تومان

جوراب پسرانه تن پوش هنگامه مدل مرد عنکبوتی

۳۹,۸۵۰

تومان

۳. طرح و زیبایی جوراب

خانواده‌ای جوراب‌شان را ست کرده‌اند

جلب توجه کودکان با طرح‌های رنگارنگ و نقش‌های جذاب روی جوراب‌ها باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به پوشیدن این تکه لباس‌ها علاقه مند شوند. جوراب‌های کودکان صرفا جنبه‌ی کاربردی ندارند، بلکه می‌توانند به بومی نقاشی برای ابراز خود و وسیله‌ای جهت بازی با قوه‌ی تخیل آن‌ها تبدیل شوند. رنگ‌های شاد و سرزنده و طرح‌های جذاب و پویای جوراب به کودکان این امکان را می‌دهد که مدل‌های جوراب را بر اساس شخصیت و علایق خود انتخاب کنند.

گنجاندن طرح‌های سرگرم‌کننده و جذاب در جوراب‌های کودکان می‌تواند لباس پوشیدن را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای آن‌ها تبدیل کند. طرح‌های اسکاندیناوی که به دلیل نقوش پیچیده و در عین حال عجیب و غریب خود شناخته شده‌اند، به جوراب مناسب کودک جذابیت منحصر به فردی می‌بخشند.

طرح‌های نوردیک اغلب از طبیعت و فرهنگ فولکلور الهام می‌گیرند و یک جلوه‌ی جذاب بصری ایجاد می‌کنند. این جلوه‌های جذاب می‌توانند ذهن کودکان را تسخیر کنند. از مناظر برفی گرفته تا اشکال عجیب حیوانات، این طرح‌ها به کودکان آرامش می‌بخشند و آن‌ها را با زیبایی‌شناسی افسانه‌ای خود مسحور می‌کنند.

والدین با انتخاب طرح‌ها و الگوهای خلاقانه‌ی جوراب، فردیت کودکان را پرورش می‌دهند و در عین حال، یک کار عادی مانند جوراب پوشیدن را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز برای کودکان تبدیل می‌کنند. در نتیجه، کودکان از طریق لباس‌هایشان و در همان سنین پایین از مد و فشن، زیبایی‌شناسی و ابراز وجود لذت می‌برند.

در مجموع، زمانی که نوبت به انتخاب جوراب مناسب کودک می‌رسد، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برای انتخاب خواهید داشت. بااین‌حال، بهتر است هنگام خرید جوراب نوزاد یا کودک از رنگ‌های یکدست استفاده کنید. به‌هرحال، طرح‌های راه راه یا برجسته می‌توانند حواس کودک شما را در زمان بازی پرت کنند.

۴. توجه به تغییرات فصلی

جوراب ساقدار کودک

در نهایت، هنگام انتخاب جوراب مناسب کودک باید تغییرات فصلی را هم در نظر بگیرید. انتخاب جورابی متناسب با آب و هوا، راحتی کودک را در طول سال تضمین می‌کند.

در طول تابستان، جوراب‌هایی با پارچه‌های قابل تنفس و سبک وزن بهترین گزینه‌ها هستند. این جوراب‌ها به تهویه‌ی هوا کمک می‌کنند و باعث جلوگیری از گرم شدن بیش از حد یا عرق کردن کودک می‌شوند. انتخاب پارچه‌های پنبه‌ای که رطوبت را دفع می‌کنند، به خنک و خشک ماندن پاهای کوچک کودکان در طول ماه‌های گرم کمک می‌کند.

به همین ترتیب، هنگامی که زمستان فرا می‌رسد، انتخاب جوراب‌های گرم و رطوبت‌گیر اهمیت می‌یابد. این جوراب‌ها یک لایه‌ی عایق اضافی ایجاد می‌کنند و پای کودک را گرم و راحت نگه می‌دارند. پارچه‌هایی مانند پشم مرینو یا ترکیبی از این جنس، گرمای پای نوزاد و کودک را به بهترین شکل حفظ می‌کنند و در عین حال، به طرزی مؤثر رطوبت پای آن‌ها را از بین می‌برند. در نتیجه، کودکان سردی ناراحت‌کننده‌ی پا را تجربه نمی‌کنند.

جوراب نوزادی مدل زنبور مجموعه دو عددی

۳۶,۹۰۰

تومان

جوراب نوزادی فیلاردی طرح خرس مدل mp6660

۷۸,۰۰۰

تومان

سایز جوراب در سنین مختلف

چند مدل جوراب کودک

همان‌طور که توضیح دادیم، یکی از عوامل مهم برای انتخاب جوراب مناسب کودک توجه به اندازه‌ی آن است. برای انتخاب سایز جوراب مناسب باید به توصیه‌های مربوط به آن توجه کرد. اندازه‌ی جوراب متناسب با سن کودکان به این ترتیب است:

  • سنین ۱۲ تا ۲۴ ماهگی: اندازه‌ی ۳ تا ۷
  • سنین ۲ تا ۴ سالگی: اندازه‌ی ۷ تا ۱۰
  • سنین ۴ تا ۶ سالگی: اندازه‌ی ۱۰ تا ۱۳
  • سنین ۷ تا ۱۰ سالگی: اندازه‌ی ۱۳ تا ۴
  • سنین ۱۱ سالگی و بیشتر: اندازه‌ی ۴ تا ۸

نحوه‌ی اندازه‌گیری جوراب

نوزادی جوراب پوشیده است.

اگر تابه‌حال یک جفت جوراب پوشیده‌اید که به نظرتان مناسب نیست، می‌توانید به‌سادگی آن را دربیاورید و یک جفت جوراب دیگر بپوشید اما کودکان این‌طور نیستند. آن‌ها همیشه چنین ناراحتی‌هایی را به زبان نمی‌آورند. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که جوراب مناسب کودک است.

یک جفت جوراب عالی باید پا را به روشی درست بپوشاند. بررسی کنید که پاشنه‌ی جوراب به اندازه‌ی پاشنه‌ی کودکتان باشد. اگر پاشنه‌ی جورابی بسیار بلند است، احتمالا آن جوراب برای پای فرزند شما بسیار بزرگ خواهد بود. در صورتی که پاشنه‌ی جوراب زیر پای او قرار می‌گیرد، جوراب بسیار کوچک است. پارچه‌ی جوراب باید پای کودک را کاملا بپوشاند و در هیچ قسمتی جمع یا کشیده نشود. توجه به این نکته به ویژه در انتخاب جوراب برای کودکانی که کفش می‌پوشند، اهمیت بیشتری دارد چون جوراب گشاد اگر داخل کفش جمع شود باعث ناراحتی پای کودک می‌شود. در نهایت درزهای روی انگشتان جوراب را بررسی کنید. این درزها باید دقیقا بالای انگشتان پای کودک شما قرار بگیرند. به این ترتیب، جوراب ظاهری شیک و صاف خواهد داشت.

مدل‌های جوراب کودکان

جوراب کشباف نوزادی

بعد از توجه به نکات مهم برای انتخاب جوراب مناسب کودک، باید مدل آن را انتخاب کنید. مدل جوراب کودک باید به بهترین وجه با سبک زندگی او هماهنگ شود. هر مدل جوراب هدف خاصی را دنبال می‌کند و با توجه به نیازهای مختلف طراحی می‌شود. مهم‌ترین مدل‌های جوراب کودک عبارت‌اند از:

  • جوراب ساق کوتاه: این جوراب یکی از رایج‌ترین مدل‌های جوراب کودکان است. جوراب ساق کوتاه طوری طراحی شده که مچ پا را به اندازه‌ی کافی بپوشاند و تقریبا تا نیمه‌ی ساق پا به سمت بالا را می‌پوشاند.
  • جوراب مچی: این مدل جوراب درست زیر مچ پا قرار می‌گیرد. جوراب مچی جزو مدل‌های محبوب است چون وقتی کودک آن را می‌پوشد اساسا نامرئی به نظر می‌رسد و دهانه‌ی کفش آن را پنهان می‌کند. این مدل جوراب برای لباس‌های غیررسمی روزمره‌ی کودکان در باشگاه یا بازی در پارک عالی هستند.
  • جوراب بلند تا زانو: گاهی اوقات، این مدل جوراب با جوراب شلواری اشتباه گرفته می‌شود. جوراب‌های بلند تا زانو یک بخش الاستیک داخلی در امتداد دهانه‌ی خود دارند تا پس از بالا کشیدن در جای خود باقی بمانند. این ویژگی قابل توجه برای کودکان فعالی که مدام جوراب‌های خود را موقع دویدن و بازی کردن بالا می‌کشند، اهمیت بسیاری دارد.
  • جوراب سه ربع: این مدل جوراب از جوراب‌های مچ پا بلندتر و از جوراب‌های ساق کوتاه کوتاه‌تر هستند. جوراب‌های سه ربع با قابلیت ارتجاعی که مانع از سُر خوردن کودکان می‌شوند، ظاهر اسپرت یک جوراب ساق کوتاه را در کنار راحتی جوراب مچی دارند. در نتیجه، گزینه‌ای مناسب برای لباس‌های روزمره هستند. جوراب‌های سه‌ ربع را می‌توانید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع برای پسران و دختران پیدا کنید.
  • جوراب نیم‌بوت: جوراب‌های نیم‌بوت زمانی اهمیت می‌یابند که زمستان فرا می‌رسد. در این فصل، کفش‌های کتانی و عادی جای خود را به بوت و نیم‌بوت می‌دهند. جوراب نیم‌بوت هم به گرم نگه‌داشتن انگشتان پا در روزهای سرد کمک می‌کند. این مدل جوراب معمولا پارچه‌ای ضخیم‌تر دارد و اغلب به اندازه‌ای بلند است که در امتداد کفش نیم بوت کشیده می‌شود.

کلام آخر

هنگام خرید جوراب مناسب کودک باید به نکات بسیاری توجه کنید. تناسب و استایل جوراب کودک اهمیت بسیاری دارد. علاوه‌براین، باید سبک زندگی فرزند خود را هم در نظر بگیرید. دوام، راحتی و نوخ دوخت جوراب هم در کاربرد آن نقش مهمی دارد. باید جوراب را به کودک خود بپوشانید تا از تناسب آن مطمئن شوید. بعد از آن، سایر ویژگی‌های جوراب مانند طرح و مدل آن را در نظر بگیرید.

منبع: nordicsocks

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.