با تغییرات جدید اپل امکان حذف سافاری و انتقال آسان اطلاعات به اندروید فراهم می‌شود

اپل علاوه‌بر افزودن پشتیبانی از بازارهای برنامه‌های جایگزین و روش های پرداخت جایگزین در اتحادیه اروپا، چندین تغییر دیگر را برای پیروی از شرایط قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) ایجاد می‌کند. این شرکت به‌تازگی برخی از برنامه‌های آتی خود را در گزارشی جدید تشریح کرده است. در تغییرات جدید، شرکت قصد دارد تا پاییز سال آینده میلادی انتقال اطلاعات از سیستم‌عامل اپل به اندروید را آسان‌تر کرده و به کاربران اجازه بدهد که سافاری را حذف کنند.

اپل قصد دارد انتقال اطلاعات از سیستم‌عامل اپل به اندروید را آسان‌تر کند. شرکت می‌گوید درحال کار برروی راه‌حلی است که به ارائه‌دهندگان سیستم‌عامل موبایل کمک می‌کند تا راه‌حل‌های کاربرپسندتری برای انتقال داده‌ها از یک آیفون به دستگاهی غیر اپل ایجاد کنند. این راه‌حل جایگزین تا پاییز ۲۰۲۵ دردسترس خواهد بود و پس از آن شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل می‌توانند ابزارهای بهتری برای انتقال داده‌ها از آیفون ارائه دهند.

با تغییرات جدید اپل امکان حذف سافاری  و انتقال آسان اطلاعات به اندروید فراهم می‌شود

مستندات مربوط به پرونده جدیدی حاکی از آن است که اپل تا قبل از به‌پایان‌رسیدن سال جاری میلادی، تهمیداتی را در پیش گرفته است تا پس از اعمال تغییرات، کاربران اروپایی آیفون بتوانند مرورگر سافاری را حذف کنند. ظاهراً کاربران اتحادیه اروپا از اواخر سال ۲۰۲۴ می‌توانند سافاری را از دستگاه‌های خود حذف کرده و مرورگر دیگری را جایگزین آن کنند. به عنوان بخشی از این طرح، اپل درحال توسعه یک راه‌حل تغییر مرورگر برای انتقال داده‌های مرورگر به مرورگر دیگری در همان دستگاه است. اپل قبلاً شروع به پشتیبانی از موتورهای مرورگر وب جایگزین کرده است که یکی دیگر از نیازهای DMA است.

برای بهبود قابلیت همکاری بین آیفون و سایر پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند، اپل به برنامه‌های پرداخت شخص ثالث اجازه می‌دهد به تراشه NFC آیفون برای پرداخت‌های بدون تماسی که از طریق اپل پی انجام نمی‌شوند، دسترسی داشته باشند. به علاوه، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا درخواست‌هایی را برای قابلیت همکاری اضافی ارسال کنند.

درخواست‌های قابلیت همکاری به‌صورت موردی ارزیابی می‌شوند تا مشخص شود که آنها تحت محدوده DMA هستند یا خیر یا می‌توان راه‌حلی برای قابلیت همکاری مؤثر ایجاد کرد؟

توسعه‌دهندگان در اتحادیه اروپا می‌توانند میانجی‌گری بیشتری را درخواست کنند که فراتر از ارزیابی استاندارد هیئت بررسی برنامه است. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند درخواست‌های ناموفق را در هیئت بررسی برنامه‌ها به چالش بکشند، می‌توانند درخواست میانجیگری کنند؛ فرآیندی که اپل می‌گوید بر پایه اتحادیه اروپا، به راحتی قابل‌دسترسی، بی‌طرف، مستقل و رایگان است.‌

همه این تغییرات فعلا به توسعه‌دهندگان و کاربران در اتحادیه اروپا محدود می‌شود، زیرا این امر طبق قانون بازارهای دیجیتال الزامی است.

قوانین اتحادیه اروپا تغییراتی در اکوسیستم اپل به ارمغان می‌آورد

با اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ اروپا، اپل مجبور است تغییراتی در اکوسیستم خود ایجاد کرده و الزاماتی را رعایت کند. این تغییرات به افزایش سهولت انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری محدود نمی‌شود. اپل باید تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض مسیریابی را نیز تا ماه مارچ ۲۰۲۵ برای تطابق با قوانین اتحادیه اروپا امکان‌پذیر کند.

این شرکت مشخص نکرده که تغییرات چه زمانی برای کاربران در سطح جهان اعمال می‌شوند. در واقع هنوز نمی‌دانیم که فقط کاربران موقعیت جغرافیایی کشورهای اتحادیه اروپا این تغییرات را دریافت می‌کنند یا این تغییرات به صورت جهانی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد. برخی از تغییرات مربوط به الزامات DMA ازجمله سایدلود تنها برای اروپا اعمال می‌شود و این احتمال وجود دارد که برخی ویژگی‌ها به‌صورت انحصاری برای این کاربران درنظر گرفته شده باشد.

در آخر باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه راهکارهایی را برای تبعیت از الزامات DMA در پیش خواهد گرفت و کدام قابلیت‌ها به صورت جهانی دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.