با بودجه‌ی یکسان، لپ‌تاپ یا دسکتاپ؟ کدام گزینه مناسب‌تری است؟

desktop vs laptop 63fdf4dcd35f704565bc184f

برای حمل لپ‌تاپ به جمع‌آوری موارد زیادی نیاز ندارید و لپ‌تاپ به‌علاوه شارژر کفایت خواهد کرد. البته مک‌بوک‌ها حتی به شارژر هم نیازی ندارند و مدت طولانی‌تری بدون شارژر دوام می‌آورند.

مجموعه‌ای کامل

لپ‌تاپ‌ها هرآنچه برای کار با کامپیوتر نیاز داشته باشید، با خود به‌همراه دارند و مجموعه‌ای کامل را تشکیل می‌دهند؛ از پورت‌های پراستفاده گرفته تا ماوس و کیبورد و مانیتور که همه‌وهمه در قالب محصولی واحد و نه منفک از هم عرضه می‌شود.

بنابراین، اگر قصد داشته باشید کامپیوتر خود را جابه‌جا کنید، به‌راحتی با بستن لپ‌تاپ کل مجموعه کامپیوتر خود را جا‌به‌جا خواهید کرد و در محل جدید نیز، نه به مانیتور نیازی خواهید داشت و نه هیچ لوازم اضافه‌ای.

همواره روشن

در ابتدای قسمت «می‌توانند همیشه روشن باشند»، گفتیم که اگر در ایران باشید و بخواهید کامپیوترتان همواره روشن باشد، احتمالاً قطعی برق حالتان را خواهد گرفت؛ اما لپ‌تاپ‌ها این‌طور نیستند و حتی درصورت نبود برق نیز، می‌توانند روشن باشند.

البته ضعف در روشن‌ماندن طولانی‌مدت همچنان یکی از مشکلات لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌رود و مقصود ما از این بخش فقط اشاره به امکان کار‌کردن دستگاه بدون نیاز به برق مستقیم و متکی به باتری بود.

آماده‌به‌کار

لپ‌تاپ‌ها مانند گوشی‌ های هوشمند هستند و پس از خرید، به‌سرعت می‌توانند آماده‌به‌کار شوند. زمان موردنیاز برای ستاپ‌کردن لپ‌تاپ تقریباً ۱۰ دقیقه خواهد بود؛ اما برای کیس رومیزی، تنها اسمبل‌کردن آن ممکن است نیمی از زمان روزتان را بگیرد. بنابراین، درصورت محدودیت زمان بهترین گزینه لپ‌تاپ خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.