با این صفحه نمایش لپ تاپ آشنا شوید

هنگامی که لپ تاپ برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۹۰ شروع به تکثیر کرد، کاربران به طور ناگهانی از محدوده میز خود رها شده و می توانستند وظایف خود را به کافی شاپ ها، اتاق های هتل و سایر فضاهای کاری دورتر ببرند. از آن زمان کامپیوترهای قابل حمل از نظر وزن و عملکرد به طرز چشمگیری بهبود یافتند، اما همیشه کاربران به یک صفحه نمایش کوچک محدود می‌ شوند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که صفحه های نمایش قابل حمل زیادی وجود دارند، اما وزن بیشتری به کیف لپ تاپ اضافه می کنند و ایده داشتن یک دفتر کار واقعا متحرک را به چالش می کشند. به دنبال حل این مشکل، یک شرکت به نام Sightful به تازگی لپ تاپی را معرفی کرده است که صفحه نمایش را به طور کامل از لپ تاپ جدا می کند و با استفاده از یک جفت عینک واقعیت مجازی، آن را در هوا قرار می دهد.

این عینک که با نام Spacetop شناخته می شود، تا ۱۰۰ اینچ (۲۵۴ سانتی متر) صفحه نمایش را بر روی هر محیطی که کاربر در آن کار می کند، با استفاده از دو نمایشگر کوچک ۱۰۸۰p، باز می کند. با استفاده از یک سیستم عامل اختصاصی به نام Spacetop OS، چندین پنجره در کنار هم در یک صفحه مجازی به نام کانواس باز شوند.

از آنجایی که صفحه نمایش تنها توسط کاربر و هیچ کس دیگری قابل مشاهده است، این سیستم سطح جدیدی از حریم خصوصی را در حین کار در مکان‌های عمومی، ارائه می‌ کند.

ادن شوچت (Eden Shochat) رییس شرکت سرمایه گذاری می گوید: Sightful بر یک ابزار فوری که بهره وری انسانی را ارتقا می بخشد، تمرکز دارد. به گزارش سیناپرس،او می افزاید: ما به جای اینکه بخواهیم دنیا را متقاعد کنیم که باید در یک متاورز زندگی کنیم، روی ساخت محصولی تمرکز کردیم که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند.

از نظر مشخصات، Spacetop از چیپست Qualcomm Snapdragon 865 با پردازنده گرافیکی Aredeno 650 استفاده خواهد کرد. این ترکیب معمولاً برای تلفن‌های همراه استفاده می ‌شود که با توجه به اینکه سیستم عامل Spacetop مبتنی بر یک نسخه متن‌باز اندروید است، منطقی به نظر می رسد. این دستگاه دارای ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. نسخه ششمWi-Fi  و بلوتوث ۵.۱ در این دستگاه استفاده شده است و سازندگان می گویند و دو سوکت USB-C که یکی از آنها می تواند برای شارژ دستگاه استفاده شود.

به گزارش سیناپرس، وزن ترکیبی کیبورد و عینک حدود ۱٫۵ کیلوگرم است و این سیستم ۴ سانتی متر ضخامت، ۲۶٫۶ سانتی متر طول و ۲۴٫۹ سانتی متر عرض دارد. گفتنی است که قیمت این سیستم احتمالا حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: Sightful

نوشته با این صفحه نمایش لپ تاپ آشنا شوید اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.