با این روش‌ها داده‌های شخصی خود را از فضای عمومی اینترنت حذف کنید

delete personal data cover 65731234bd53aef712f8a4b6

اینستاگرام نیز مانند فیسبوک امکان حذف گروهی پست‌ها را فراهم می‌کند. درواقع، با توجه به اینکه هردو پلتفرم متعلق به شرکت متا هستند تقریباً از سیاست‌های مشابهی پیروی می‌کنند که ارائه‌ی امکان حذف گروهی پست‌ها یکی از آن‌ها است. پس، قبل از دی اکتیو کردن اینستاگرام شاید بهتر باشد پست‌های خود را نیز حذف کنید.

۱. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی گزینه‌ی منوی همبرگری (سه خط افقی) بزنید.

۲. در این بخش روی قسمت Your Activity بزنید.

۳. اکنون روی Photos and videos کلیک کنید.

۴. متناسب با آنچه می‌خواهید حذف کنید گزینه‌های Posts یا Reels یا Highlights را انتخاب کنید.

۵. اکنون روی Select بزنید تا پست‌های متناسب با تنظیمات انتخاب شوند و سپس پست‌های مدنظر خود را اضافه کنید.

۶. در نهایت روی Delete بزنید تا فرایند حذف آغاز شود.

حذف گروهی توییت‌ها

پلتفرم ایکس (توییتر سابق) امکان حذف گروهی پست‌ها را ارائه نمی‌کند؛ اما پلتفرم‌های ثالثی را می‌توان برای این کار پیدا کرد. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Tweet Deleter اشاره داشت. البته، زومیت امنیت استفاده از چنین پلتفرم‌هایی را تأیید نمی‌کند و می‌توانید با مسئولیت خودتان سراغ چنین پلتفرم‌هایی بروید.

حذف داده‌های شخصی از موتور جستجوی گوگل

حذف داده‌های شخصی از سوابق عمومی در سطح اینترنت یکی‌دیگر از اقدامات مدیریت نتایج جست‌وجوهای گوگل برای شما است. فرض کنید نام خودتان را جست‌وجو می‌کنید و گوگل عکسی قدیمی یا اطلاعاتی از شما را نمایش می‌دهد که نمی‌خواهید در نتایج دردسترس باشند.

می‌توانید با ارسال درخواست به Google Support برای حذف این اطلاعات درخواست ثبت کنید. در بخش پشتیبانی گوگل می‌توانید درخواست Start removal request ثبت کنید. برای این منظور و دسترسی سریع‌تر می‌توانید Start removal request را در گوگل جست‌وجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید تا صفحه‌ی مربوط به آن بارگذاری شود.

۱. ابتدا نوع محتوایی که قصد دارید درخواست حذف آن را ثبت کنید مشخص و در ادامه کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید.صفحه را به پایین اسکرول کنید و روی دکمه Next بزنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.