با این بازی ایکس کام را در قالب جنگ جهانی دوم تجربه کنید

سری بازی‌های XCOM یکی از محبوب‌ترین عناوین ژانر استراتژی نوبتی محسوب می‌شود. ژانری که بیشتر از هر چیزی شبیه به یک شطرنج مدرنیزه است و ذهن شما را حسابی درگیر می‌کند. سازنده‌های مختلف سعی کرده‌اند تا عناوین تاکتیکی مختلفی را در این ژانر تولید کنند و خیلی از آن‌ها موفق یا ناموفق بوده‌اند. بازی Classified: France ‘۴۴ یک نمونه موفق در این ژانر است که سعی می‌کند کار متفاوتی را انجام دهد.

<!–

–>

آزادسازی فرانسه در ۱۹۴۴، یکی از بزرگترین دستاوردهای متفقین در جنگ با آلمان نازی و ایتالیای سوسیال محسوب می‌شود. حمله‌ای همه‌جانبه که نه فقط گروه مقاومت فرانسه، بلکه انگلیس،آمریکا و حتی سربازان آفریقایی در آن مشارکت داشتند تا در نهایت فرانسه به آزادی رسید. بازی Classified: France ‘۴۴ عنوانی با همین محوریت و همین روزهای جنگ جهانی دوم است. زمانی که متفقین در خاک خودی برای آزاد کردن فرانسه اشغال‌شده از دست آلمانی‌ها می‌جنگند.

در این بین شما یک نقشه بزرگ در ابتدای بازی دارید که روی آن مراحل با توضیح و تفسیر نوشته شده است. بعضی از مراحل کاملا اکشن هستند و از همان ابتدا خودتان را در میدان جنگ می‌یابید. مراحل دیگر نیمه اکشن یا تماما مخفی‌کاری هستند. به این معنی که می‌توانید انتخاب کنید که مرحله را تا کجا به صورت مخفیانه پیش ببرید و چطور نتیجه را به نفع خودتان برگردانید. بازی سه درجه سختی مختلف هم دارد که آخرین آن Elite است. با این حال بازی Classified: France ‘۴۴ یک بازی سخت یا چالش‌برانگیز در مقایسه با بازی‌هایی مثل ایکس کام محسوب نمی‌شود و به شما راحت‌تر می‌گیرد. بنابراین اگر به درجه‌های سختی بالاتر در ایکس کام عادت دارید،‌ بازی را روی آخرین درجه سختی تنظیم کنید.

درست مثل ایکس کام، Classified: France ‘۴۴ هم یک تایمر داخل بازی دارد که باید بر اساس آن مراحل را پیش ببرید و شکست نخورید. در این بین به جوخه‌های مختلفی از سربازان دسترسی دارید که انتخاب هر کدام از آن‌ها به عهده و انتخاب خودتان است. به این ترتیب می‌توانید تیم خود را روی همین ترتیب بچینید تا پلی‌استایل مربوط به خودتان را داشته باشید و ماموریت را هر طور که می‌خواهید تمام کنید.

با این بازی ایکس کام را در قالب جنگ جهانی دوم تجربه کنید - ویجیاتوبا این بازی ایکس کام را در قالب جنگ جهانی دوم تجربه کنید - ویجیاتو

بازی Classified: France ‘۴۴ یک عنوان کامل و بدون مشکل خاصی در اجراست. سازنده‌ها تمام سعی خودشان را کرده‌اند تا از بخش آموزشی گرفته تا ساختار کلی مراحل را بدون نقص طراحی کنند. طبیعتا پیچیدگی این بازی به اندازه بازی‌های تاکتیکی دیگر نیست اما روی درجات سختی بالاتر قطعا می‌تواند چالش‌زا باشد. به این ترتیب که پیچیده نبودن بازی هم یک نکته مثبت و هم یک نکته منفی تلقی می‌شود. شاید اگر بازیکن هاردکور این سبک باشید، چندان با بازی ارتباط برقرار نکنید اما از طرفی اگر بازیکنی علاقه‌مند به تاریخ جنگ جهانی دوم باشید، Classified: France ‘۴۴ کنجکاوی‌تان را قلقلک می‌دهد و به عنوان اولین بازی یک استودیوی کوچک، به خوبی می‌درخشد. بازی با قیمت ۳۵ دلار از طریق شبکه استیم قابل تهیه است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.