بازنگری سیاست فیلترینگ؛ دستور رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی

محسن منصوری در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران: تصمیم‌گیری دولت درباره فعالیت پیام‌رسان‌های بین‌المللی تغییری نکرده است.

به مناسبت روز دانشجو، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در نشستی با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد. در این نشست، منصوری ضمن اعلام دستور رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی برای بازنگری در سیاست فیلترینگ، بر لزوم رعایت قوانین کشور توسط پیام‌رسان‌های بین‌المللی تاکید کرد.

منصوری در این نشست اظهار داشت: «رئیس‌جمهور به مجموعه وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی دستور داده است که درزمینه سیاست فیلترینگ بررسی مجدد صورت بگیرد.»

170213909257499600

وی افزود: «مشخص نیست مقصود از بازنگری در سیاست فیلترینگ دقیقاً چیست و قرار است بازگشایی در این مورد صورت بگیرد یا خیر. اما با توجه به صحبت‌های منصوری در ادامه این نشست، به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری دولت درباره فعالیت پیام‌رسان‌های بین‌المللی تغییری نداشته است.»

منصوری در ادامه تأکید کرد: «هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که هرکس به هر شکلی که می‌خواهد در فضای مجازی کاربران آن کشور فعالیت کند. اگر پیام‌رسانی قصد فعالیت دارد، باید قوانین کشور را بپذیرد.»

منصوری همچنین در این نشست به نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: «جوان مومن ایرانی را بالاترین سرمایه کشور‌ می‌دانیم و اگر این سرمایه به هر دلیل آسیب ببیند کشور دچار آسیب می‌شود.»

وی افزود: «امروز روابط دولت با دانشجویان و بدنه دانشگاهی روشن است. حضور جوانان در دولت به وضوح دیده می‌شود. معتقدیم باید از ظرفیت اهالی جوانان کارکشته در امور کشورداری استفاده شود. به دنبال تحقق دولت کار هستیم نه شعار. دولت آیت الله رئیسی دولت اقدام و عمل است.»

اعلام دستور رئیس‌جمهور برای بازنگری در سیاست فیلترینگ، خبر مهمی است که می‌تواند بر فضای مجازی کشور تاثیرگذار باشد. با این وجود، هنوز مشخص نیست که این بازنگری منجر به بازگشایی برخی از سایت‌ها و پیام‌رسان‌های فیلتر شده خواهد شد یا خیر. اما حداقل در ظاهر اینطور به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد با این اقدام، فضای مجازی را به گونه‌ای ساماندهی کند که هم منافع کاربران و هم منافع ملی تامین شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.