این اشتباهات آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می کند

آشپزخانه ی هر خانه ای قلب آن خانه است. برای بهتر کردن ظاهر آشپزخانه تان نیازی به بازسازی نیست. کافی است چند چیز جزئی را از فضای آشپزخانه حذف کنید. در اغلب موارد، تا حدی به این جزئیات عادت کرده ایم که متوجه تأثیر منفی شان روی ظاهر آشپزخانه نمی شویم.

۱- کلکسیون مگنت یخچال

1 8e7b1e52cbb3b5a60001521b40

مگنت های یخچالی شاید یادگاری از خاطرات خوش زندگی مان باشند. اما یک کلکسیون از این چیزهای کوچک می تواند آشفتگی بصری قابل توجهی ایجاد کند. این امر درمورد هر چیز دیگری که با آهنربا به یخچال چسبانده شود هم صدق می کند، مثل نقاشی کودکان، عکس یا کاغذ یادداشت.

۲- رول دستمال کاغذی رو به اتمام

2 154d8f55d19cd37e4f286f7f6a

دستمال کاغذی گرچه سازگاری چندانی با محیط زیست ندارد اما از دستمال های پارچه ای بهداشتی تر است. با این حال، رول دستمال کاغذی رو به اتمام ظاهر ناخوشایندی دارد و می تواند جلوه ی بدی به آشپزخانه دهد.

در هر حال، به جای دستمال های کاغذی می توان از محصولات جدیدتری که یک بار مصرف هم نیستند، استفاده کرد. این دستمال ها شبیه به دستمال های کاغذی معمول هستند و جذب آب بالایی دارند، اما در عین حال، قابل شستشو هم هستند.

۳- دستمال های میکروفایبر

3 5498585c8189d0e3be00637fc8

دستمال های میکروفایبر زودتر از دستمال نخی خشک می شوند. با این حال، گذاشتن دستمال های در حال خشک شدن در جلوی دید، به ظاهر آشپزخانه صدمه می زند. در حقیقت، جای آن ها آنجا نیست. بعد از استفاده از دستمال های میکروفایبر، نباید صرفاً آن ها را آب بکشید. توصیه می شود آن ها را با شوینده و سرکه و جدا از وسایل دیگر بشویید. بعد از آن دستمال ها باید خوب خشک شوند.

۴- بوی بد سینک

4 47ebda5f179f3e809b573a3c19

حتی در یک آشپزخانه ی کاملاً تمیز و مرتب هم بوی بد چاه سینک می تواند تأثیر مخرب داشته باشد. برای تمیز نگه داشتن چاه سینک آشپزخانه، کافی است ترکیب آب گرم، سرکه و جوش شیرین را گهگاه داخل آن بریزید. می توانید چند قطره عصاره ی گیاهی هم اضافه کنید تا آشپزخانه تان بوی خوبی بگیرد.

۵- اسفنج ظرفشویی

5 9dfc80594c94fbc6ec7416872d

کارشناسان توصیه می کنند اسفنج ظرفشویی ماهی یک بار عوض شود، چرا که به سرعت به محل رشد میکروب ها تبدیل می شود. و البته هر چه می گذرد ظاهر بدتری هم پیدا می کند.

به جای اسفنج های معمولی می توانید از اسفنج های لوفا یا هر جنس طبیعی دیگری استفاده کنید. این کار باعث می شود شستشوی ظرف ها هم بهتر و هم لدتبخش تر شود. این نوع اسفنج ها هم ظاهر بهتری دارند و هم سریع تر خشک می شوند.

۶- باز ماندن در ماشین ظرفشویی

6 1026985be182070d6b79fd258f

کارشناسان توصیه می کنند بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی، در ِ آن را باز بگذارید تا داخل آن هوا بخورد. با این حال، این بدان معنا نیست که باید دائماً در ِ ماشین ظرفشویی را باز بگذارید، چون ظاهر بد و نامرتبی به آشپزخانه می دهد. کافی است چند سانتیمتری در ِ آن را باز کنید تا قارچ و باکتری داخل آن رشد نکند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.