اینتل تغییر نحوه نام گذاری پردازنده های مرکزی خود را تایید کرد

پس از افشای اطلاعات مربوط به پردازنده‌ی Meteor Lake-P، اینتل تغییر نحوه نام گذاری پردازنده های مرکزی خود را تایید کرد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی videocardz این شرکت تصمیم گرفته است که با برند نمادین Core i9/i7/i5/i3 خود خداحافظی کند.

پای واژه‌ی اولترا به دنیای پردازنده‌ها هم باز شد

برنارد فرناندز (مدیر ارتباطات جهانی در شرکت اینتل) شایعات در مورد تغییر نام پردازنده مرکزی اینتل را تایید کرد. هفته گذشته یک ورودی در وبسایت Ashes of the Singularity محصول جدیدی به نام Core Ultra 5 1003H را فهرست کرد. اکنون به نظر می‌رسد که اینتل واقعاً برند Core i5 را با بخش جدید Core 5 جایگزین خواهد کرد.

تغییر نام پردازنده اینتل

البته مدیر اینتل هنوز اشاره‌ای نکرده که آیا تغییرات نام تجاری بر روی سری‌های موبایل و دسکتاپ تأثیر متفاوتی می‌گذارد یا خیر. اما همانطور که می‌دانیم، این شرکت قرار است در اواخر سال جاری یک به روزرسانی از سری Raptor Lake خود را معرفی کند. برخی می‌گویند که این به روزرسانی نیز شامل بخشی از سری Core نسل بعدی خواهد بود. اگر چنین باشد، این تغییر نام محصول می‌تواند حتی بر روی محصولات سری Raptor Lake نیز تأثیر بگذارد.

بله، ما در حال ایجاد تغییرات در نام تجاری هستیم زیرا در یک نقطه عطف در نقشه راه مشتری خود هستیم تا برای راه‌اندازی آینده پردازنده‌های MeteorLake# خود آماده شویم. در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد این تغییرات هیجان انگیز ارائه خواهیم کرد!

— Bernard Fernandes (@Bernard_P) May 1, 2023

البته افشاگران ادعا می‌کنند که پسوند “Ultra” ممکن است اختیاری باشد و فقط برای محصولات جدیدتر اعمال شود، نه تراشه‌های به روز شده. بنابراین تغییر نام تجاری احتمالی سری H اینتل Core Mobile (Ultra اختیاری است) می‌تواند به شکل زیر باشد:

  • Core i9 1XX00H → Core (Ultra) 9 1X0XH
  • Core i7 1XX00H → Core (Ultra) 7 1X0XH
  • Core i5 1XX00H → Core (Ultra) 5 1X0XH
  • Core i3 1XX00H → Core (Ultra) 3 1X0XH

در مورد دلیل این تغییر نام نگهانی، یکی از مدیران اینتل می‌گوید که این شرکت در نقطه عطف با پیشرفت توسعه محصولات مشتری نسل بعدی قرار دارد. اینتل باید در هفته‌های آینده به‌روزرسانی این طرح نام‌گذاری محصول جدید را ارائه کند. شایان ذکر است که AMD نیز سال گذشته تغییری مشابه در نام گذاری محصولات موبایل خود ایجاد کرد. این امر به AMD اجازه داد تا سه معماری Zen و دو معماری RDNA را در یک پشته محصول ترکیب کند. این رویکرد می‌تواند توسط اینتل نیز دنبال شود.

ولی در هر حال برای مشخص شدن این واقعیت که آیا این تغییر نام با یک تغییر نسلی چشمگیر همراه خواهد بود یا تنها یک تقلید از رقیب است، به زودی با عرضه محصولات نسل بعدی مشخص خواهد شد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.