ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که از توییت نوشتن دست نمی‌کشد

ایلان ماسک در سومین جلسه‌ی دادگاه توییت خبرساز سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که هرگز از توییت نوشتن دست نمی کشد و مهم نیست چه کسی از او درخواست می‌کند.

این اعتراف ماسک یکی از نکات مهم شهادت کوتاه او در در سومین روز از دادگاه توییت خبرساز Funding Secured بود که روز جمعه در دادگاهی در سانفرانسیسکو برگزار شد. این دادگاه احتمالا سه هفته طول خواهد کشید.

وکلای شاکیان ماسک سوالاتی در مورد توییت‌های او مطرح کردند. زیرا توییت‌های سال ۲۰۱۸ ایلان ماسک و به‌خصوص Funding Secured منجربه میلیون‌ها دلار ضرر شد. گروهی از سرمایه‌گذاران تسلا ادعا می‌کنند که تلاش‌های سرسام‌آور ماسک برای خصوصی‌سازی این شرکت در آن سال میلیون‌ها دلار برایشان هزینه داشت.

البته هنوز از ماسک در مورد توییت جنجالی‌اش مستقیماً سوالی پرسیده نشده است. ماسک حدود ۳۰ دقیقه در اواخر دادگاه در جایگاه ایستاد. با درنظرگرفتن تعطیلات آخر هفته در آمریکا، جلسه‌ بعدی دادگاه تا روز دوشنبه برگزار نخواهد شد.

در جلسه‌ای که گذشت، وکلای شاکیان در مورد عادات او در توییتر سؤالات زیادی داشتند. آنها به‌ویژه روی افراد مختلفی که از او درخواست کرده‌اند که دست از توییت نوشتن بردارد، متمرکز بودند.

در میان افرادی که از ماسک خواستند که دست از توییت نوشتن بردارد، می‌توان به آنتونیو گراسیاس، مدیر سابق هیئت مدیره تسلا، سرمایه‌گذاران ران بارون و سم تلر، رئیس سابق دفتر ماسک و سایر همکاران نزدیک او اشاره کرد.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا به پیشنهاد مشاوران و سرمایه‌گذاران خود اهمیت داده‌است یا خیر، این‌طور پاسخ داد: بله، فکر کنم که به توییت نوشتن ادامه دادم.شایان ذکر است کم ماسک تنها هفت دقیقه قبل از حضور در جایگاه توئیتی منتشر کرد و تقریباً فقط ۴۵ دقیقه پس از کناره‌گیری منتظر ماند تا توییت بعدی خود را ارسال کند.

شاکیان او تلاش می‌کنند تا ماسک را به عنوان مردی بی‌پروا نشان دهند که توصیه‌های مشاوران خود درمورد تأثیر قابل‌توجهی که اظهارات عمومی او می‌تواند بر قیمت سهام شرکت و سهامداران داشته باشد، نادیده می‌گیرد.

ایلان ماسک: به سرمایه گذاران خرد اهمیت زیادی می‌دهم

توییت نوشتن ایلان ماسک

در اوایل دادگاه از ایلان ماسک خواسته شد که روابط بین توییت‌هایش و سهام‌داران خرد را توضیح دهد. ماسک گفت: من به سرمایه گذاران خرد اهمیت زیادی می‌دهم. آن‌ها وفادارترین و مصمم‌ترین سهام‌داران ما هستند.

کاملا واضح است که همین جمله در ادامه‌ جلسات دادگاه به ضرر ماسک خواهد شد. زیرا وکلا به این موضوع اشاره خواهند کرد که تاکنون چندین بار همین سهام‌داران خرد به دلیل توییت‌های ایلان ماسک ضرر مالی کرده‌اند.

در ادامه از ماسک خواسته شد تا درمورد یکی از موضوعات موردعلاقه خود توضیح دهد: فروش استقراضی (Short Selling). فروش استقراضی فرایند فروش سهام با نیت بازخرید آن با قیمتی پایین‌تر است. کسی که روی سهام یک شرکت به این صورت سرمایه‌گذاری می‌کند، پیش‌بینی کرده که ارزش سهام آن شرکت در گذر زمان کاهش میابد.

به‌نظر می‌رسد که سهام‌داران زیادی به فروش استقراضی سهام تسلا علاقه‌مند هستند. ماسک پیش‌تر به‌طور عمومی علیه کسانی که روی شکست تسلا سرمایه‌گذاری می‌کنند، موضع گرفته است.

او گفت: من معتقدم که فروش استقراضی باید ممنوع شود، زیرا راهکار برای سودجویان وال‌استریت است تا پول سهام‌داران کوچک را به سرقت ببرند.

سومین روز دادگاه ایلان ماسک تا حد زیادی به سخنان گوهان سوبرمانیان، استاد دانشکده‌ی بازرگانی در دانشگاه هاروارد و شاهد متخصص برای شاکیان، اختصاص داشت. او اشاره کرد که توییت ایلان ماسک با محوریت خصوصی‌سازی تسلا بسیار غیرمعمول و بی‌سابقه بود.

ماسک در اواخر شهادتش اعلام کرد که دو شرکت اصلی وجود دارد که آنها را اداره می‌کند، اسپیس ایکس و تسلا. او به سومین شرکت تحت مدیریت هود یعنی توییتر اشاره‌ای نکرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.