ایلان ماسک به‌دنبال انتقام‌جویی از بنیان‌گذار توییتر است

elon musk happy face sunak ai summit 6544a178ac3634182f4898d8

شرکت ایکس کورپ که توسط ایلان ماسک مدیریت می‌شود، قرار است هزینه‌ی پرونده‌ای را که کلوئی هپ علیه شرکت بلاک به راه انداخته است، پرداخت کند. بلاک را جک دورسی بنیان‌گذاری کرده؛ فردی که به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل اسبق توییتر (نام قبلی شبکه‌ی اجتماعی ایکس) شناخته می‌شود.

کلوئی هپ می‌گوید اخراج‌ شدنش از بلاک اقدامی تلافی‌جویانه ازسوی مدیران این شرکت در واکنش به دو پست در یکی از حساب‌هایش بوده است. ظاهراً هپ در آن حساب شخصی از نام متسعار استفاده کرده و همواره سراغ تولید محتواهای طنز و طعنه‌آمیز رفته است.

هپ می‌گوید در هیچ‌یک از پست‌هایش به نام بلاک اشاره نکرده و آن پست‌ها را در زمانی که مشغول کار بوده، ننوشته است. او در نهایت هر دو پست را به‌صورت داوطلبانه پاک کرد.

ظاهراً بلاک توانسته پست منتشرشده در حساب شخصی کلوئی هپ را ببیند و به همان دلیل تصمیم گرفته هپ را اخراج کند. او شرکت بلاک را به اخراج غیرقانونی متهم کرده و خواستار دریافت غرامت شده است.

مقاله‌های مرتبط

جک دورسی تا پیش از تصاحب ایکس به دست ایلان ماسک، یکی از طرفداران مدیرعامل تسلا بود و بارها از او حمایت کرد؛ بااین‌حال دورسی سال گذشته به انتقاد از ایلان ماسک پرداخت و گفت که ماسک نباید سراغ تصاحب توییتر می‌رفت. ظاهراً ماسک حالا با تأمین مالی پرونده‌ی کلوئی هپ، به‌دنبال انتقام‌جویی است.

ماسک با انتشار پست جدیدی گفت که او و اعضای تیمش در ایکس حامی آزادی بیان هستند و به‌همین‌دلیل هزینه‌ی پرونده‌ی هپ را تقبل کرده‌اند. این نخستین باری نیست که ایکس چنین کاری انجام می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.