ایلان ماسک بانک می‌خرد!

elon musk svb 640ca5f7fc5aadb2f1705bce

قانون‌گذاران ایالات‌ متحده، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور به‌ نام بانک سیلیکون ولی (SVB) را تعطیل کرده‌اند و دارایی‌های آن نیز از طرف شرکت بیمه‌ی سپرده‌ی فدرال (FDIC) توقیف شده است. این بانک در درجه‌ی اول به مشتریان صنعت فناوری ازجمله کارکنان این حوزه، استارتاپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خدمات ارائه می‌داد. بسته شدن این بانک از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی ایالات‌ متحده است.

به گزارش گیزموچاینا، FDIC بانک ملی بیمه‌ی سپرده‌ی سانتا کلارا را برای نگه‌داری سپرده‌های بیمه‌شده‌ی SBV ایجاد کرده است؛ سازمانی که به تسویه‌حساب‌های مشتریان ادامه خواهد داد. دفتر اصلی و تمام شعبه‌های بانک مذکور از ۱۳ مارس بازگشایی خواهند شد و سپرده‌گذاران بیمه‌شده حداکثر تا صبح دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، به سرمایه‌های خود دسترسی خواهند داشت. به‌هرحال مشخص نیست که حساب‌های بزرگ‌تر یا خطوط اعتباری شرکت‌ها تحت‌ پوشش قرار خواهند گرفت یا خیر زیرا بیمه‌ی استاندارد FDIC هر سپرده‌گذار را تا سقف ۲۵۰ هزار دلار پوشش می‌دهد.

مین لیانگ تان، مدیرعامل Razer پیشنهاد داد که توییتر باید SVB را خریداری و آن را به یک بانک دیجیتال تبدیل کند. این پیشنهاد توجه ایلان ماسک را به خود جلب کرد و او به خرید بانک مذکور پاسخ مثبت داد.

خرید بانک سیلیکون ولی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ورود توییتر به فضای فین‌تک باشد، زیرا این شرکت درحال بررسی راهکارهایی برای گسترش کسب‌وکار خود بوده است. این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند با خرید SVB، از پایگاه بزرگ کاربران و برند خود استفاده کند و به یکی از بزرگان صنعت بانک‌داری دیجیتال تبدیل شود.

اکنون باید دید پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید بانک سیلیکون ولی، در چنین شرایط بحرانی چقدر جدی است و آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.