ایسوس قیمت رسمی و تاریخ عرضه کنسول ROG Ally را اعلام کرد

به تازگی شرکت ایسوس قیمت رسمی و تاریخ عرضه کنسول دستی جدید خود یعنی ROG Ally را اعلام کرده است. همان‌طور که اخبار غیررسمی پیش از این اعلام کرده بودند، این کنسول در بالاترین مدل خودش به پردازشگر جدید Ryzen Z1 Extreme شرکت AMD مجهز می‌شود که یک APU مخصوص کنسول‌های دستی است. اینطور که گفته شده، قیمت رسمی این کنسول قرار است ۶۹۹ دلار (۷۹۹ یورو) باشد و عرضه آن در ایالات متحده از تاریخ ۱۳ ژوئن آغاز شود. البته این کنسول یک نسخه مجهز به پردازشگر Ryzen Z1 معمولی هم دارد که قیمت آن ۵۹۹ دلار (۶۹۹ یورو) خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه کنسول دستی ROG Ally

ASUS ROG ALLY

کنسول دستی ROG Ally ایسوس یک کنسول دستی ویندوزی است که به یک APU قدرتمند AMD Ryzen با معماری‌های Zen 4 و RDNA 3 مجهز شده است. این اولین بار است که شرکت ایسوس روی ساخت یک کنسول دستی کار می‌کند و اولین تلاش این شرکت در این بازار است. شرکت ایسوس برای کنسول دستی ROG Ally یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در نظر گرفته که نرخ نوسازی آن قابل تغییر هم هست. این نمایشگر از فناوری LFC هم پشتیبانی می‌کند (تا ۳۰ فریم بر ثانیه). این قابلیت برای کاربرانی که حاضرند کیفیت تصویر پائین‌تری داشته باشند تا دستگاه‌شان میزان بیشتری شارژ نگه دارد، یک قابلیت بسیار مهم است.

ROG ALLY 1
ROG ALLY 2

طبق مشخصاتی که شرکت AMD از APUهای Ryzen Z1 منتشر کرده، این پردازشگرها می‌توانند توان حرارتی از ۵ وات تا ۳۵ وات داشته باشند. این رنج توان حرارتی برای پردازنده‌های Ryzen 7040U Phoenix شرکت AMD که پردازنده‌های Z1 از آن‌ها مشتق شده‌اند، به صورت پیش‌فرض قابل دسترسی و دستیابی نیست. طبق مشخصات رسمی، بیشینه فرکانس پردازشگر Ryzen Z1 Extreme برابر ۵.۱ گیگاهرتز و بیشینه فرکانس پردازشگر Ryzen Z1 برابر ۴.۹ گیگاهرتز است. فرکانس پردازشگر گرافیکی RDNA 3 استفاده شده در این پردازشگرها نیز به ترتیب ۲.۷ و ۲.۵ مگاهرتز است. این کنسول در کنار این دو پردازشگر، ۱۶ گیگابایت حافظه LPDDR5-6400 نیز دارد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.