اپل کنار آمد؛ حساب اپیک گیمز مجدد بازگردانده شد

«تیم سوئینی» (Tim Sweeney)، مدیر عامل شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) می‌گوید حساب توسعه‌دهنده آن پس از «یک تحقیق سریع» از کمیسیون اروپا بازگردانده شد. شرکت «اپل» (Apple) چند روز پیش حساب «اپیک گیمز» را بنا به دلایلی مسدود کرده بود.

طبق جدیدترین گزارش، شرکت Epic Games می‌تواند فروشگاه اپلیکیشن iOS خود را دوباره در فروشگاه اروپا فعال کند. گفتنی است حساب توسعه‌دهنده این توزیع‌کننده برجسته گیمینگ در اوایل هفته جاری توسط اپل مسدود شد؛ اما Epic Games اکنون می‌گوید که اپل با فشار اتحادیه اروپا از تصمیم مسدود کردن حساب صرف‌نظر کرده است.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپیک گیمز، اپل به کمیسیون اروپا تعهد داده است که حساب توسعه‌دهنده‌ این شرکت را از حالت تعلیق خارج کند. با این اقدام، اپیک فروشگاه آنلاین Epic Games Store را وارد اکوسیستم اپل می‌کند و بازی پرطرفدار «فورتنایت» (Fortnite) را در اروپا به آیفون برمی‌گرداند.

رسانه خبری The Verge اعلام می‌کند اپل به طور رسمی بیانیه‌ اپیک گیمز را تأیید کرده است. این شرکت می‌گوید: «پس از مذاکراتی با اپیک، آن‌ها تعهد دادند که به قوانین پای‌بند بمانند، اعم از سیاست‌های ما [با محوریت DMA]. در نهایت، به حساب سوئدی اپیک مجوز داده شده است که توافق‌نامه‌ توسعه‌دهنده را دوباره امضا کند و وارد برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اپل شود».

دخالت کمیسیون اروپا در تصمیم نهایی اپل؛ چگونه حساب توسعه‌دهنده اپیک بازیابی شد؟

گفتنی است کمیسیون اروپا اعتبار بازگرداندن حساب توسعه‌دهنده اپیک را به عهده گرفته است. «تیری برتون» از اعضای برجسته کمیسیون اروپا می‌گوید «شرکت سازنده گوشی‌های آیفون پس از تماس ما از تصمیم اولیه‌ی خود مبنی بر حذف اپیک گیمز عقب‌نشینی کرد».

حساب اپیک

ناگفته‌نماند روز چهارشنبه اپیک گیمز در بیانیه‌ای غافلگیرکننده بیان کرد که حسابش بار دیگر توسط اپل مسدود شده است. در آن زمان مطرح شد که اپل به انتقادات تام سوئینی گیمز استناد کرده و گفته است که نمی‌تواند به اپیک گیمز برای پیروی از قوانین اعتماد کند. اتحادیه‌ اروپا خیلی زود اعلام کرد که تصمیم اپل را مورد تحقق و بررسی قرار خواهد داد.

قانون بازارهای دیجیتال اروپا به طور رسمی از روز چهارشنبه اجرایی و به فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و گزینه‌های پرداخت جایگزین در سیستم‌عامل iOS مجوز داده شد. کاربران در خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث ادامه دهند؛ اما اگر برای مدت طولانی قصد سفر دارند، آن‌ها انتظار نداشته باشند که بتوانند اپلیکیشن‌ها را به‌روزرسانی کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.