اپل پس از لغو پروژه Apple Car، بیش از ۶۰۰ کارمند خود را اخراج کرد

اپل در این هفته اخطاریه‌ای را به ایالت کالیفرنیا ارسال کرده و در آن برنامه‌هایی را برای اخراج دائمی بیش از ۶۰۰ کارمند خود پس از لغو پروژه Apple Car تأیید کرد. بر اساس قانون کالیفرنیا، کارفرمایان باید به کارمندان و نمایندگان ایالتی ۶۰ روزه قبل از برگزاری مراسم اخراج دسته جمعی اخطار بدهند.

کارمندان ذکر‌شده در چندین ساختمان تحت اشغال اپل در اطراف سانتا کلارا، کالیفرنیا، که نزدیک به دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو است، کار می‌کنند. در گذشته شایعه شده بود که چندین مورد از این مکان‌ها با توسعه Apple Car مرتبط هستند، بنابراین احتمالاً این اخراج ها به تصمیم اپل برای توقف کار روی پروژه خودرو مربوط می‌شود.

اپل پس از لغو پروژه Apple Car، بیش از 600 کارمند خود را اخراج کرد

اپل در ماه مارس رسما به توسعه Apple Car پایان داد. تقریباً به ۲۰۰۰ کارمندی که روی Apple Car کار می‌کردند گفته شد که پروژه در آن زمان رو به اتمام است و اپل روند انتقال برخی از آنها را برای کار روی هوش مصنوعی تحت نظر جان جیاناندریا و سایر بخش‌های مربوطه آغاز کرد.

به سایر کارمندان ۹۰ روز فرصت داده شد تا برای موقعیت‌های آزاد در شرکت درخواست دهند، اما اپل مهندسین سخت‌افزار و طراحان خودرو را در حین کار بر روی Apple Car استخدام کرد و این کارمندان ممکن است مهارت‌های قابل اجرا در پروژه‌های دیگر را نداشته باشند.

اپل همچنین اخیراً به توسعه نمایشگرهای microLED داخلی پایان داده است، بنابراین برخی از اخراج‌ها نیز ممکن است به تصمیم برای توقف این کار مرتبط باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.