اپل واچ سری ۱۰ به‌لطف نمایشگر جدید از عمر باتری بیشتری بهره‌مند می‌شود

در اواخر امسال، در کنار نسل بعدی آیفون‌های سری ۱۶، منتظر عرضه اپل واچ سری ۱۰ نیز هستیم. طبق آخرین شایعات، انتظار می‌رود که نمایشگر اپل واچ سری ۱۰ دارای عمر باتری بهبودیافته‌ای باشد.

طبق گزارشی از رسانه کره‌ای The Elec، ظاهرا اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری جدید در نمایشگر اولد سری ۱۰ است. این شرکت به دنبال استفاده از فناوری جدید ترانزیستور لایه نازک اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین (LTPO) است که انتظار می‌رود به کاهش مصرف برق حتی بیشتر کمک کند.

بهبود عمر باتری بهتر اپل واچ سری ۱۰

این فناوری برای اپل واچ جدید نیست، اما اپل با تغییر مواد به‌کاررفته در سوئیچ‌های کوچک صفحه‌نمایش که به عنوان TFT (ترانزیستورهای لایه نازک) شناخته می‌شوند، آن را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد. ترانزیستورهای لایه نازک بسیار مهم هستند، زیرا هر پیکسل روی صفحه‌نمایش شما را کنترل کرده و کیفیت کلی نمایشگر و مصرف باتری را تعیین می‌کنند.

اپل واچ سری 10 به‌لطف نمایشگر جدید از عمر باتری بیشتری بهره‌مند می‌شود

پیش از این، اپل از ترکیبی از اکسید و LTPS (سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین) برای این ترانزیستورهای لایه نازک استفاده می‌کرد. اکنون، است ترکیب ممکن است بیشتر به سمت اکسید متمایل شود؛ به خصوص برای قطعاتی که مستقیماً به پیکسل‌های اولد متصل هستند. ازآنجاییکه اکسید به کاهش جریان نشتی (مقدار کمی باتری است که دستگاه شما حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، از دست می‌دهد) کمک می‌کند، اکسید بیشتر به این معنی است که باتری ساعت شما می‌تواند بیشتر دوام بیاورد.

براساس این گزارش، سر‌وصداهایی وجود دارد که این فناوری ممکن است به آیفون‌های آینده نیز راه پیدا کند. اپل سابقه آزمایش چیزهای جدید را در اپل واچ قبل از آوردن آن به آیفون دارد.

وقتی نوبت به آیفون‌های بعدی می‌رسد، انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو و پرومکس با تمرکز بر استفاده استراتژیک‌تر از اکسید، طعم فناوری LTPO TFT را بچشند. با نگاهی بیشتر به آینده، گزارش شده است که سری آیفون ۱۷ به طور کامل از LTPO TFT استقبال می‌کند.

در بخش تولید، انتظار می‌رود که LG Display تولیدکننده اصلی صفحه‌نمایش‌های جدید اپل واچ سری ۱۰ باشد و JDI ژاپن نیز در این ترکیب حضور داشته باشد. در همین حال، ظاهراً سامسونگ دیسپلی در حال درگیر شدن با فناوری صفحه‌نمایش اپل واچ سری ۱۱ است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.