اپل هرگز مک مینی M3 را عرضه نخواهد کرد

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمالاً عرضه نسخه M3 مک مینی را به نفع به‌روزرسانی بزرگ‌تر با تراشه‌های M4 در پایان سال لغو می‌کند.

گورمن در آخرین نسخه خبرنامه «Power On» خود توضیح داد که انتظار ندارد اپل مک مینی را با تراشه‌های M3 به‌روزرسانی کند. اپل آخرین‌بار مک مینی را با تراشه‌های M2 و M2 پرو در ژانویه ۲۰۲۳ آپدیت کرد.

ویژگی‌های مک مینی اپل

از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به دو پورت تاندربولت ۴ اضافی و یک پورت HDMI 2.1 برای پیکربندی‌های ‌M2 پرو، پشتیبانی از وای‌فای ۶E با روتر سازگار و بلوتوث ۵.۳ اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که مک مینی بعدی تغییرات سخت‌افزاری بیشتری خواهد داشت یا خیر.

اپل هرگز مک مینی M3 را عرضه نخواهد کرد

گورمن قبلاً گفته بود که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه مدل‌های جدید مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 پرو در پایان سال ۲۰۲۴ تا اوایل سال ۲۰۲۵ است. اکنون، او توضیح داده است که با ورود مک مینی‌های جدید به محض پایان سال، فضای کافی برای عرضه مدل‌های M3 پیش از آن وجود ندارد. بنابراین احتمالاً در کامپیوترهای رومیزی مک از نسل M3 خبری نخواهد بود.

چنین حرکتی بی‌سابقه نیست، زیرا iMac تا زمانی که تراشه M3 در اواخر سال گذشته شاهد افزایش عملکرد بود، به‌طور کامل از تراشه M2 صرف‌‌نظر کرد. با سری تراشه‌های M4، مک مینی باید در مقایسه با مدل‌های موجود با سری M2، بهبود عملکرد پردازشی قابل‌توجهی داشته باشد. همچنین شایعه شده است که تراشه‌های M4 دارای یک موتور عصبی سریع‌تر برای کارهای هوش مصنوعی هستند. انتظار می رود چنین پیشرفت‌هایی موضوع اصلی کنفرانس WWDC ژوئن باشد.

از زمانی که M1 برای اولین‌بار معرفی شد، اپل برخی از مدل‌ها را به صورت سرسام‌آور عرضه کرده است. به عنوان مثال، iMac در اواخر سال ۲۰۲۳ به تراشه‌های M3 مجهز شد و به‌طور کامل از M2 صرف‌نظر کرد.

مدل های دیگر همچنان در انتظار هستند. مک استودیو و مک پرو، مانند مک مینی، در حال حاضر میزبان تراشه M2 هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.