اپل به کاربران آیفون ۹۲ کشور درمورد حملات جاسوسی هشدار می‌دهد

اپل روز چهارشنبه اعلان‌ های تهدیدی را برای کاربران آیفون در ۹۲ کشور ارسال کرد و به آنها هشدار داد که ممکن است هدف حملات نرم‌افزاری جاسوسی قرار گرفته باشند.

این شرکت اعلام کرد که در بعدازظهر چهارشنبه این هشدارها را برای افراد در ۹۲ کشور ارسال کرده است. با توجه به گزارش‌ها، این اعلان هویت مهاجمان یا کشورهایی را که کاربران اعلان دریافت کرده‌اند را فاش نکرده است.

اپل به کاربران آیفون 92 کشور درمورد حملات جاسوسی  هشدار می‌دهد

اپل در اخطار به مشتریان آسیب‌دیده نوشت: اپل متوجه شده که شما هدف یک حمله جاسوس‌افزار قرار گرفته‌اید که می‌خواهد از راه دور آیفون مرتبط با اپل آیدی شما را به خطر بیندازد. این حمله احتمالاً شما را به‌خاطر اینکه چه کسی هستید یا کاری که انجام می‌دهید هدف قرار می‌دهد. اگرچه در هنگام شناسایی چنین حملاتی هرگز نمی‌توان به اطمینان مطلق دست یافت، اما اپل به این هشدار اعتماد زیادی دارد، لطفاً آن را جدی بگیرید.

سازنده آیفون چندین‌بار در سال این نوع اعلان‌ها را ارسال می‌کند و از سال ۲۰۲۱ در بیش از ۱۵۰ کشور، در صفحه پشتیبانی به‌روزرسانی‌شده اپل، کاربران را از چنین تهدیداتی مطلع کرده است.

اپل همچنین در اکتبر سال گذشته هشداری مشابه به تعدادی از روزنامه‌نگاران و سیاستمداران در هند ارسال کرد. بعداً، گروه حمایت غیرانتفاعی عفو بین‌الملل گزارش داد که جاسوس‌افزار تهاجمی Pegasus متعلق به گروه NSO را در آیفون‌های روزنامه‌نگاران برجسته در هند پیدا کرده است. (به گفته افراد آگاه، کاربران در هند ازجمله کسانی هستند که آخرین اعلان‌های تهدید اپل را دریافت کرده‌اند.)

اطلاعات بیشتر درمورد اعلان هشدار اپل

هشدار مربوط به حملات جاسوسی در زمانی برای کاربران آیفون ارسال شده که بسیاری از کشورها برای انتخابات داخلی خود آماده می‌شوند. در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های فناوری درباره افزایش تلاش‌های حمایت‌شده از سوی دولت برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخاباتی خاص هشدار داده‌اند. با این حال، هشدارهای اپل به زمانبندی آنها اشاره‌ای نکردند.

اپل به مشتریان آسیب‌دیده گفت: ما نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره علت ارسال این اعلان به شما ارائه دهیم، زیرا این کار ممکن است به مهاجمان نرم‌افزار جاسوسی کمک کند تا رفتار خود را برای فرار از شناسایی در آینده تغییر دهند.

این هشدار به مشتریان می‌افزاید: حملات نرم‌افزارهای جاسوسی، مانند حملات Pegasus از گروه NSO، بسیار نادر بوده و بسیار پیچیده‌تر از فعالیت‌های مجرمانه سایبری معمولی یا بدافزارهای مصرف‌کننده هستند.

اپل اعلام کرد که برای شناسایی چنین حملاتی تنها به اطلاعات و تحقیقات اطلاعاتی تهدیدات داخلی متکی است.

وی افزود: اگرچه تحقیقات ما هرگز نمی‌تواند به قطعیت مطلق برسد، اما اعلان‌های تهدید اپل هشدارهایی با اطمینان بالا هستند مبنی‌بر اینکه کاربر به‌طور جداگانه هدف یک حمله جاسوس‌افزار قرار گرفته است که باید بسیار جدی گرفته شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.