اپل اولین مک مجهز به تراشه M2 اولترا را در WWDC 2023 معرفی می‌کند

دو روز پیش، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که انتظار می‌رود اپل چندین مک جدید را در مراسم WWDC 2023 روز دوشنبه معرفی کند. با این حال، او هیچ جزئیاتی در مورد مک‌های این شرکت ارائه نکرد. اما حالا با گزارش جدیدی بازگشته است که ادعا می‌کند شرکت اپل درحال آزمایش دو دسکتاپ جدید مک با تراشه‌های M2 مکس و M2 اولترا است.

مک‌های جدید اپل با تراشه‌های M2 مکس و M2 اولترا عرضه می‌شوند

طبق گزارش امروز بلومبرگ، اپل در حال آزمایش داخلی دو مدل مک جدید با نام‌های رمزی Mac 14,13 و Mac 14,14 است. گورمن تصریح می‌کند که هر دوی این دستگاه‌ها مک‌بوک دسکتاپ هستند و بر روی تراشه M2 مکس اجرا می‌شوند؛ همان تراشه‌ای که قبلاً نسخه‌های پیشرفته مک‌بوک پرو که در اوایل امسال معرفی شد، به آن مجهز شده‌اند.

با این حال، پیکربندی جدیدی با تراشه M2 اولترا نیز درحال بررسی است که هنوز توسط اپل معرفی نشده است. در حالی که تراشه M2 مکس از پردازنده‌ مرکزی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده‌ گرافیکی ۳۰ هسته‌ای با پشتیبانی از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم بهره می‌برد، M2 اولترا در تمامی این مشخصات دو برابر بهتر ظاهر می‌شود. این تراشه جدید با پردازنده ۲۴ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۶۰ هسته‌ای و حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. بهترین نسخه M2 اولترا نیز مجهز‌به پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای است.

گورمن خاطرنشان می‌کند که تراشه M2 اولترا در اصل برای اپل سیلیکون مک پرو طراحی شده بود. با این حال، پیشرفت طراحی آن دستگاه در حال حاضر کاملاً نامشخص است، بنابراین شرکت در نهایت تراشه جدید را در مک استودیو قرار خواهد داد.

مک استودیو جدید کاربران حرفه‌ای را هدف قرار خواهد داد که کارهای تخصصی مانند ویرایش ویدیو و رندر سه بعدی انجام می‌دهند. بار دیگر، اپل سعی خواهد کرد که مک استودیو را به عنوان جایگزینی برای مک پرو بفروشد؛ حداقل تا زمانی که این شرکت در مورد آینده دسکتاپ ماژولار خود تصمیم بگیرد. گورمن بار دیگر اعلام کرد که اپل علاوه‌بر مک استودیو جدید در آینده‌ای نزدیک از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی جدیدش نیز رونمایی خواهد کرد.

اپل اخیراً پیامی اختصاصی برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود ارسال کرده است که می‌گوید از هفته آینده پذیرش مک استودیو و مک بوک ایر M2 را در برنامه تجاری خود آغاز خواهد کرد.

M3 چطور؟

اپل اولین مک مجهز به تراشه M2 اولترا را در WWDC 2023 معرفی می‌کند

به گفته منابع آگاه، آخرین باری که این لپ‌تاپ‌های اپل به‌روزرسانی شدند، ژوئن سال گذشته بود. حالا این شرکت درحال کار روی مک‌ بوک ایر جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی است. افزون بر این، یک مک بوک پرو جدید ۱۳ اینچی مجهز به M3 نیز در حال ساخت است.

در گزارش امروز، به نظر می‌رسد که بلومبرگ تأیید می‌کند که اپل در حال توسعه دو مدل مک بوک ایر جدید، یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید و یک آی مک با تراشه M3 است. با این حال، انتظار نمی‌رود که اولین مک‌های M3 تا پایان سال جاری رونمایی شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.