روسیه: آژانس امنیت ملی آمریکا، آیفون‌های شهروندان روسی را هک کرده است

iphone hack 6478b2ca571ccb0586e9e8c4

دولت روسیه می‌گوید آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) آیفون شهروندان روسی را هک و اپل با ارائه‌ی دسترسی غیرمجاز به این سازمان به روند مذکور کمک کرده است.

رویترز گزارش داده که ادعای روسیه ازسوی سرویس امنیت فدرال این کشور (FSB) مطرح شده است. این سرویس می‌گوید، نقشه‌ی آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده (NSA) را در بدافزارهای ناشناخته‌ی برای دسترسی به آسیب‌پذیری‌های موسوم‌به BackDoor (در پشتی) در گوشی‌های ساخت اپل کشف کرده است.

FSB ادعا می‌کند چند هزار آیفون ازجمله گوشی‌های مشترکان داخلی روسیه به بد‌افزار ساخت NSA آلوده شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین اظهارداشت گوشی‌های متعلق به دیپلمات‌های خارجی مستقر در روسیه، اعضای ناتو، سوریه و چین هدف قرار گرفته‌اند.

FSB معتقد است هک آیفون‌های شهروندان روسی، رابطه‌ی نزدیک اپل و NSA را نشان می‌دهد. به‌نوشته‌ی ۹to5Mac، احتمال دارد هک آیفون‌ها به‌عنوان منبعی برای کسب اطلاعات درمورد حمله به اوکراین انجام شده باشد.

مدت کوتاهی پس‌از اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در سال گذشته، جاسوسان ایالات‌متحده و بریتانیا با کشف و افشای اطلاعاتی که براساس آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد حمله به اوکراین را داشت، ادعا کردند اطلاعاتی دراین رابطه به‌دست آورده‌اند؛ اطلاعاتی که هنوز نمی‌دانیم ازطریق چه روشی جمع‌آوری شده‌اند.

دولت روسیه اوایل سال جاری، استفاده از آیفون را برای مقامات خود ممنوع کرد و تا یکم آوریل به آ‌ن‌ها مهلت داد گوشی خود را تعویض کنند. پوتین می‌گوید شخصاً از هیچ گوشی هوشمندی استفاده نمی‌کند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link