اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی معرفی شد: اوپو فایند X7 اولترا

اوپو به‌تازگی از OPPO Find X7 Ultra رونمایی کرده است و ادعا می‌کند که این دستگاه به بهترین دوربین دوربین بازار مجهز شده است. این گوشی پیشرفت‌های سخت‌افزاری پیشرفته دوربین، سیستم دوربین HyperTone OPPO و عکاسی محاسباتی پیشرفته را در یک طراحی شیک ادغام می‌کند. در ادامه، نگاهی دقیق به مشخصات و ویژگی‌های اوپو فایند X7 اولترا خواهیم داشت.

طراحی و صفحه‌نمایش نمایش

اوپو فایند X7 اولترا کاملاً شبیه فایند X7 است. این دستگاه از یک ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ در پشت بهره می‌برد که دارای چهار بریدگی و مارک Hasselblad است. این قاب از فلز ساخته شده است و دکمه تنظیم صدا و پاور در سمت راست آن و یک نوار لغزنده هشدار سه‌مرحله‌ای در سمت چپ قرار گرفته است. فایند X7 اولترا دارای طراحی پیچیده دورنگ بوده و در رنگ‌های آبی، قهوه‌ای و مشکی عرضه می‌شود. هر سه گزینه رنگی با روکش چرم وگان پرمیوم عرضه می‌شوند.

در قسمت جلو، این دستگاه دارای صفحه‌نمایش خمیده ۶.۸۲ اینچی QHD+ با فناوری LTPO برای تصاویری واضح و باکیفیت است که حداکثر روشنایی آن بع ۱۶۰۰ نیت در فضای باز می‌رسد. این نمایشگر دارای ۲۱۶۰ هرتز کاهش نور PWM و نرخ نوسازی متغیر از ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. فناوری ProXDR در این گوشی، محدوده دینامیکی را افزایش می‌دهد و عکس‌های HDR را برجسته می‌کند. این دستگاه دارای یک سوراخ در مرکز است که دوربین جلو در آن تعبیه شده است. یک اسکنر اثر انگشت نیز روی صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد.

سیستم دوربین

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی معرفی شد: اوپو فایند X7 اولترا

یکی از ویژگی‌های برجسته فایند X7 اولترا سیستم دوربین HyperTone آن است که دارای تنظیمات دوربین اصلی چهارگانه با موتور تصویر HyperTone است. این سیستم شامل چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسورهای بزرگ بوده و دو دوربین زوم پریسکوپ آن فاصله بین فواصل کانونی اپتیکال را برطرف می‌کند. دوربین اصلی، با سنسور ۱ اینچی نسل دوم Sony LYT-900، عکس‌های دقیقی را با لنز دیافراگم f/1.8 و OIS سفارشی ارائه می‌دهد. دوربین فوق عریض، که توسط سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony LYT-600 پشتیبانی می‌شود نیز در عکاسی ماکرو عالی است.

فایند X7 اولترا از دوربین‌های پریسکوپ دوگانه منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد. دوربین زوم پریسکوپ ۳ برابری دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX890 بوده که با فاصله فوکوس نزدیک به ۲۵ سانتی‌متر، عکاسی خلاقانه را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، دوربین تله فوتو پریسکوپ با زوم ۶ برابر، به سنسور بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX858 مجهز شده و در ثبت جزئیات فراوان هم برای عکس‌های منظره و هم برای عکاسی تله ماکرو عالی عمل می‌کند.

این دستگاه چهار پیشرفت کلیدی در بخش دوربین را به ارمغان می‌آورد:

  1. HyperTone Image Engine : عکاسی محاسباتی ثبت عکس با گوشی‌های هوشمند را متحول کرده است. موتور تصویر HyperTone اوپو نیز بدون افت کیفیت، عکس‌هایی با ظاهر طبیعی ثبت می‌کند.
  2. زوم بدون وقفه : فایند X7 اولترا محدوده زوم کاملی از ۱۴ تا ۲۷۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های باکیفیت را به‌طور یکپارچه در کل طیف ثبت کنند.
  3. حالت پرتره Hasselblad : اوپو با همکاری Hasselblad یک حالت پرتره را معرفی می‌کند که در چهار فاصله کانونی عکس‌ها را ثبت کرده و بوکه سینمایی را با دقت نهایی تولید می‌کند.
  4. حالت Master Hasselblad : حالت Master Mode که عکاسی درجه یک را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد، کنترل‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد و قفل‌های منحصربه‌فردی را برای عکس‌ها باز می‌کند.

سایر مشخصات

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی معرفی شد: اوپو فایند X7 اولترا

گوشی هوشمند جدید اوپو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند که تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4.0 را ارائه می‌دهد. Find X7 اولترا با یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، یک روز کامل دوام می‌آورد و با شارژ سریع ۱۰۰ واتی SUPERVOOC تکمیل می‌شود که در کمتر از ۳۰ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. اوپو حریم خصوصی کاربر را با یک تراشه امنیتی اختصاصی و یک نوار لغزنده VIP متمرکز بر حریم خصوصی در اولویت قرار می‌دهد. در نهایت، این دستگاه با رابط کاربری ColorOS 14 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ همراه با گزینه‌های اتصال مانند NFC، WiFi 7 و بلوتوث ۵.۴ روانه بازار می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

اوپو فایند X7 اولترا در سه پیکربندی مختلف عرضه می‌شود. قیمت نسخه اول با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۸۴۵ دلار است. نسخه بعدی با ۱۶ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۹۱۵ دلار روانه بازار می‌شود. نسخه آخر نیز با ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت ۹۸۵ دلار قیمت دارد. این دستگاه از ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.