اولین گوشی با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از سری ۱۵ شیائومی خواهد بود

اسنپدراگون ۸ نیل ۳ در اجلاس Snapdragon Summit در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شد. شیائومی پرچمدار سری شیائومی ۱۴ خود را روز بعد معرفی کرد و این دستگاه‌ها ظرف چند روز دردسترس عموم قرار گرفتند. اکنون جدیدترین اخبار از حاکی از آن هستند که شیائومی دوباره تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را قبل از هر کس دیگری عرضه خواهد کرد و اولین گوشی مجهز به این تراشه از سری ۱۵ شیائومی خواهد بود.

اطلاعات‌دهنده اشاره می‌کند که شیائومی هنوز حقوق انحصاری راه‌اندازی تراشه پرچمدار اسنپدراگون را در اختیار دارد. پس از آن نیاز وان پلاس و iQOO قرار دارند. این بدان معناست که سری ۱۵ شیائومی اولین برندی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ جدید را در سری ۱۵ شیائومی معرفی می‌کند. طبق اطلاعات، دو گوشی بعدی به ترتیب باید وان پلاس ۱۳ و iQOO 13 باشند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ممکن است کمی متفاوت باشد

به نظر می‌رسد که در ایالات‌ متحده نیز سامسونگ اولین برندی باشد که گوشی‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با سری گلکسی S25 عرضه کند. انتظار می‌رود سامسونگ یک نسخه اورکلاک‌شده از این چیپست را معرفی کرده و آن را اسنپدراگون ۴ نسل ۴ برای گلکسی نامگذاری خواهد کرد. پیش از این کوالکام وجود چنین تراشه‌ای را تأیید کرده بود. حالا پیش‌بینی می‌شود که این تراشه در ماه اکتبر معرفی شود.

اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 4 از سری 15 شیائومی خواهد بود

در مورد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ، مدیر اجرایی کوالکام، Don McGuire تایید کرده است که این چیپست نیز در ماه اکتبر در Snapdragon Summit 2024 رونمایی خواهد شد. یکی دیگر از اطلاعات کلیدی که او در مورد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به اشتراک گذاشت، سازگاری با هسته CPU Oryon چیپست سفارشی کوالکام است.

در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در حال حاضر قادر است تا تقریباً همه چیزهایی را که شما در آن از سر می‌گذرانید، مدیریت کند، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۸ اولین تراشه‌ای خواهد بود که از هسته سفارشی جدید کوالکام بهره می‌برد. هسته‌های CPU Oryon در پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت هم از نظر قدرت محاسباتی خام و هم از نظر بهره‌وری انرژی از اکثر پردازنده‌های دسکتاپ بهتر عمل می‌کنند. با این وجود، این Windows-on-Arm یک پلتفرم کاملاً متفاوت است و مقایسه با CPUهای دسکتاپ نیز انجام می شود. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم که عملکرد آن بر روی پرچمداران نسل بعدی اندروید چگونه است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.