اولین کارت حافظه SD چهار ترابایتی جهان توسط سن دیسک معرفی شد

اولین کارت حافظه SD چهار ترابایتی جهان توسط سن دیسک معرفی شد

به گزارش رسانه مدیاتی، وسترن دیجیتال در یک بیانیه مطبوعاتی، از اولین کارت حافظه SD جهان با فضای ذخیره‌سازی ۴ ترابایت تحت نام تجاری سن دیسک رونمایی کرد. وسترن دیجیتال می‌گوید این کارت حافظه جدید از استاندارد SDUC استفاده می‌کند؛ با این استاندارد، کارت‌های حافظه می‌توانند تا ۱۲۸ ترابایت ظرفیت داشته باشند.

براساس اعلام رسمی وسترن دیجیتال، کارت حافظه سن دیسک اکستریم پرو از رابط فوق‌العاده سریع UHS-I بهره می‌برد که انتقال داده با سرعت ۱۰۴ مگابایت‌ بر ثانیه را فراهم می‌کند. همچنین این کارت حافظه دارای حداقل سرعت نوشتن ۳۰ مگابایت‌ بر ثانیه است که برای ضبط ویدیوهای ۸K مناسب خواهد بود.

کارت حافظه SD سن دیسک با ظرفیت ۴ ترابایت

وسترن دیجیتال می‌گوید این کارت حافظه را در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. قیمت این کارت هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به نسخه‌های ۱ ترابایتی همان کارت با قیمت حدود ۱۴۰ دلار، احتمالاً این کارت حافظه قیمتی حدوداً ۶۰۰ دلاری یا بیشتر داشته باشد.

سن دیسک از اولین کارت حافظه SD چهار ترابایتی جهان رونمایی کرد.

کارت حافظه ۴ ترابایتی سن دیسک احتمالاً کاربران دوربین‌های دیجیتال را جذب خواهد کرد، چرا که برای ضبط ویدیوهای حجیم بسیار مناسب است. همچنین به‌احتمال‌فراوان افرادی که لپ‌تاپ مجهز به درگاه SD دارند، از این کارت حافظه استقبال خواهند کرد، زیرا با آن می‌توانند اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: طراحی جدید یوتیوب مورد پسند کاربران نیست

وسترن دیجیتال همچنین اعلام کرد که قصد دارد کارت حافظه ۲ ترابایتی سن دیسک اکستریم پرو SDXC با پشتیبانی از UHS-I را به همراه کارت حافظه ۲ ترابایتی microSDXC عرضه کند. انتظار می‌رود هر دو در تابستان ۲۰۲۴ روانه بازار شوند. قیمت این دو نیز اعلام نشده است.

علاوه‌براین، وسترن دیجیتال مجموعه جدیدی از کارت‌های حافظه سن دیسک اکسپرس SD و میکرو SD را معرفی کرد. این کارت‌های حافظه قرار است سرعتی تا ۴.۴ برابر میزان موجود در کارت‌های فعلی سن دیسک را ارائه دهند. این کارت‌های حافظه جدید در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در تابستان ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.