اولین خودروی برقی بنتلی با تکنولوژی رانندگی بدون دخالت دست

فاش شده است که اولین خودروی تمام الکتریکی بنتلی از فناوری رانندگی خودکار موسوم به حالت رانندگی بی نیاز از دست بهره می‌ برد. مدیر عامل بنتلی، آدریان هالمارک، در صحبت با نشریات خبری، تایید کرد که اولین خودروی الکتریکی این برند بریتانیایی در ابتدا بخشی از سیستم رانندگی خودکار که شامل رانندگی بدون دخالت دست در بزرگراه ها، را ارائه می دهد. رانندگی کاملاً خودکار بعداً به‌طور بالقوه از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار از راه دور ارائه خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، هالمارک همچنین تایید کرد: بنتلی از فناوری Super Vision Mobileye استفاده خواهد کرد. سیستم سوپر ویژن دارای ۱۱ دوربین است و همچنین در پورشه ماکان  EVمورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه در ابتدا تصور می شد که خودروی برقی آینده بنتلی یک سدان یا کراس اوور عملکرد بالا خواهد بود، اما این خودرو می تواند یک کوپه دو در اسپرت نیز باشد. هالمارک سال گذشته فاش کرد که اولین خودروی برقی بنتلی تا ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند در عرض ۱.۵ ثانیه از ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

چنین آماری برای یک کراس اوور، حتی در عصر الکتریکی سازی نیز بعید است و بسیار بلند پروازانه و شگفت انگیز می نماید. گفته می شود این میزان پرفورمنس هنوز در حد یک احتمال است اما هستند خودروسازانی از قبیل تسلا و ریمک که خودروهایی با شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه را ساخته و به بازار فرستاده اند. هالمارک همچنین به “نسخه کندتر” اولین خودروی برقی بنتلی اشاره کرد که هدف آن مشتریانی است که نسخه ۱۴۰۰ اسب بخاری را به طرز دور از نیازی سریع می بینند.

بنتلی از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ هر سال یک وسیله نقلیه الکتریکی جدید را روانه بازار خواهد کرد. به گزارش سیناپرس،این خودروساز لوکس همچنین بیش از ۳ میلیارد دلار در تأسیسات Crewe خود سرمایه گذاری می کند تا به طور کامل آن را برای عصر الکتریکی بازسازی کند.

رولز رویس، دیگر سازنده لوکس مشهور بریتانیایی، قرار است اولین خودروی برقی خود را در پاییز امسال عرضه کند. این خودرو که اسپکتر نام دارد، یک کوپه لوکس است که بر اساس پلتفرم مشابه فانتوم و کولینان با موتور احتراق داخلی ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، اسپکتر دارای طرح دو موتوره است و انرژی خود را از یک بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تامین می کند. برد الکتریکی این خودروی دو درب با هر بار شارژ کامل باتری ها حدود ۵۰۰ کیلومتر است. با شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۳۲ کیلومتر در ساعت، اسپکتر به اندازه کافی سریع است؛ اگرچه منصفانه است که بگوییم خودروی برقی بنتلی احتمالاً حداقل در بحث عملکرد و شتاب، چیزی بیش از یک سر و گردن از خودروی رولز رویس سر تر خواهد بود.

مترجم: محمد زارعلی

نوشته اولین خودروی برقی بنتلی با تکنولوژی رانندگی بدون دخالت دست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.