اولویت سازمان غذا و دارو، صدور مجوز برای دانش‌بنیان‌هاست

رئیس سازمان غذا و دارو از اولویت‌دهی این سازمان به صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها و خرید محصولات ایران‌ساخت خبر داد و گفت: تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت می‌توانند به توسعه آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو کمک کنند.

به گزارش سیناپرس از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت گفت: سازمان غذا و دارو بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات مختلفی را برای حمایت از این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: از اولویت‌های اصلی سازمان غذا و دارو، صدور مجوز برای شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از محصولات داخلی  است. در این میان خرید محصولات دانش‌بنیان و ایران‌ساخت در اولویت ما قرار دارند.

محمدی درباره نمایشگاه ایران‌ساخت اظهارکرد: نمایشگاه ایران‌ساخت از جمله نمایشگاه‌هایی محسوب می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردهای علمی خودشان را به نمایش می‌گذارند. از دستاوردهای خوبی که در نمایشگاه امسال ارائه شده دستگاه آنالیتیکال است. این دستگاه که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده، پیش از این با هزینه هنگفت از کشورهای خارجی خریداری می‌شد.

وی تصریح کرد: فارغ از این هزینه‌ها، واردات این محصول نیز بسیار دشوار بود. به بسیاری از این دستگاه‌ها در ایران اجازه ریجستری شدن، داده نمی‌شد. طبیعتا تولید چنین دستگاه‌هایی می‌تواند به تقویت و ارتقای روش‌های تشخیصی سازمان غذا و دارو و روش‌های تشخیصی مواد غذایی و دارویی حوزه سلامت و همچنین سرعت و رسیدگی به بررسی کیفیت محصولات  کمک زیادی کند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در بسیاری از مواقع برای تامین این تجهیزات با مشکل فراوانی مواجه بود. اکنون این دستگاه‌ها به همت متخصصان داخلی تولید می‌شوند که می تواند به توسعه تجهیزات اندازه‌گیری این سازمان در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو کمک کند.

وی درباره قراردادهای سازمان غذا و دارو با نمایشگاه ایران‌ساخت گفت: اکنون شبکه آزمایشگاهی در کشور تشکیل شده است که حدودا بیش از ۶۰ آزمایشگاه مربوط به حوزه غذا و دارو را شامل می‌شود. در مجموع حدود ۵۰۰ آزمایشگاه تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند که برای آنالیز محصولات دارویی و غذایی به آنها مجوز فعالیت داده شده است. ما چنین دستاوردهایی را به این مجموعه‌ها اطلاع‌رسانی می کنیم تا از ظرفیت بزرگ تولید داخل استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای خرید محصولات دانش‌بنیان بودجه محدودی اختصاص داده بود اما در قانون بودجه امسال افزایش بودجه خرید اقلام داخلی و دانش‌بنیان پیشنهاد شده است.

نوشته اولویت سازمان غذا و دارو، صدور مجوز برای دانش‌بنیان‌هاست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.