انویدیا تایید کرد – افزایش ۱۰ درصدی لود پردازنده به خاطر باگ درایور

به تازگی شرکت انویدیا مشکل افزایش ۱۰ درصدی لود پردازنده به خاطر باگ درایور جدید را تأیید کرده است. این باگ در برخی بازی‌ها، به میزان تقریبی ۱۰ درصد میزان فشار روی پردازنده را افزایش می‌دهد و در برخی موارد به بیش از ۱۵ درصد افزایش هم می‌رسد. تشخیص این مشکل نشانه آشکاری ندارد و برای تشخیص آن، باید وضعیت سیستم را به صورت منظم پایش کرد. در واقع، مشکل جدی به خاطر این باگ برای سیستم به وجود نمی‌آید.

باگ درایور ۵۳۱.۱۸ انویدیا – افزایش مصرف پردازنده

این مشکل برای اولین بار توسط Tom Warren، از اعضای تیم The Verge تشخیص داده شد. وی به کاربران توصیه کرده بود که فعلاً به درایور جدید آپدیت نکنند و روی درایور قبلی باقی بمانند:

«اگر متوجه مصرف بالای پردازنده پس از نصب آخرین درایور انویدیا (۵۳۱.۱۸) شده‌اید، تنها نیستید. اینطور که به نظر می‌رسد درایور جدید یک باگ دارد و کانتینر انویدیا بعد از بستن بازی‌ها، بیش از ۱۰ درصد بیشتر از پردازنده استفاده می‌کند. برگشتن به درایور قدیمی‌، مشکل را رفع می‌کند».

همان‌طور که گفتیم، انویدیا این مشکل را تأیید کرده و آن را به لیست مشکلات تشخیص داده شده درایور اضافه کرده است. این، بدین معناست که شرکت انویدیا بزودی یک نسخه اصلاحی برای این مشکل منتشر می‌کند، و یا آن را با آپدیت بعدی Game Ready برطرف می‌سازد. البته به خاطر اهمیت این مسئله، انتشار نسخه اصلاحی نسبت به صبر برای آپدیت بعدی، اولویت بالاتری دارد.

برای اینکه تشخیص بدهید سیستم شما این مشکل را دارد یا خیر، می‌توانید از Task Manager استفاده کنید. در تب Processes، بررسی کنید که چه برنامه‌هایی از پردازنده استفاده می‌کنند. اگر پردازشی به نام NVIDIA Container بین ۱۰ تا ۲۰ درصد توان پردازشی CPU شما را اشغال کرده باشد، سیستم شما این باگ را دارد:

NVIDIA DRIVER BUG

در حال حاضر آسان‌ترین راه حل برای این مشکل، برگشتن به درایور ۵۲۸.۴۹ WHQL است. البته می‌توان به صورت دستی، کانتینر را بست و یا سیستم را ریستارت کرد. ریشه و علت این مشکل هنوز شناخته نشده، اما برخی کاربران گزارش داده‌اند که حذف یک فایل DLL خاص از درایور مشکل را رفع می‌کند. البته ما استفاده از این روش را به علت دستکاری فایل‌های اصلی درایور، توصیه نمی‌کنیم.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.